Konferencje
Mobile Trends

Jak zadbać o wzrost efektywności biznesu?

W przypadku małej lub średniej firmy sukces sprzedażowy zwykle determinuje jej istnienie na rynku – tym bardziej w branży o wysokiej konkurencyjności. Warto wdrażać różne nowoczesne rozwiązania i systemy, które mogą pomóc rozwijać firmę oraz zapewnić jej stabilność… 

Komunikacja a biznesowa skuteczność  

Na sukces małych i średnich przedsiębiorstw wpływa wiele czynników – m.in. zakres i jakość usług, podejście do klienta, szybkość i dokładność realizacji zamówień, a także sposób komunikacji wewnątrz i na zewnątrz firmy.  

Profesjonalna i efektywna komunikacja to czynnik kluczowy dla działania firmy. Odpowiednio dopasowane narzędzia usprawniają funkcjonowanie firmy. Aby komunikacja była dobrze prowadzona, firma powinna starać się zrozumieć potrzeby klientów i odpowiednio na nie zareagować. Wszystkie wybrane kanały będą elementami jednego kompleksowego rozwiązania. 

Dostępne kanały komunikacji poprawiające potencjał firmy  

Rozmowa. Trzeba zadbać o wszystkie dostępne narzędzia służące do komunikacji – m.in. sposoby tradycyjne. Nieoceniona jest zwykła rozmowa, gdyż jest to najbardziej naturalny sposób komunikacji dla człowieka i pozytywnie wpływa na efektywność rozwiązywania problemów.  

Nowoczesna komunikacja głosowa może też poprawić odbiór firmy przez klientów, gdyż ukazuje jej „ludzką twarz”. Dawniej popularne były centrale telefoniczne, obecnie dostępne są usługi inspirowane tym tradycyjnym narzędziem, ale unowocześnione. Są tańsze i prostsze w obsłudze, nie jest też do nich potrzebny specjalistyczny sprzęt. 

Wirtualna Centralka Orange. Dla poprawy komunikacji prowadzonej z dostawcami i klientami można zdecydować się na usługę telekomunikacyjną Wirtualna Centralka Orange (WCO). To rozwiązanie zaprojektowane jako odpowiedź na zachodzące zmiany, które mają miejsce obecnie w większości firm na świecie.  

Jeden numer główny lub asystent głosowy. Warto stosować różnorodne scenariusze komunikacji przez telefon – klient powinien otrzymać pomoc lub chociaż rzetelną informację nawet wtedy, gdy właściciel lub pracownicy nie są dostępni. Konstrukcja scenariuszy powinna być łatwa w modyfikacji, aby można było ją szybko dopasować do zmiennych potrzeb. Dzięki temu każda firma może zaprezentować się w profesjonalny sposób. Można ustawić jeden główny numer, dzięki któremu klient nawiąże kontakt z odpowiednią osobą w firmie.  

Kanały elektroniczne. Bardzo istotnymi narzędziami komunikacji są także kanały elektroniczne oraz media społecznościowe – jak strona internetowa oraz adres e-mail, SMS-y, videokonferencje, profile na Facebooku czy Instagramie itd. Wykorzystanie kanałów elektronicznych i narzędzi tradycyjnych daje możliwość maksymalnego wykorzystania zasobów firmy i optymalizacji procesów biznesowych. 

Udostępnij
Mobile Trends
Zobacz także