Konferencje
Mobile Trends

Jak zawalczyć o klienta logotypem?

Wiele współczesnych firm popełnia błąd nowicjusza i stawia jedynie na marketing internetowy. To kiepskie podejście, które dobrze ilustruje mądrość ludowa – zanim zaczniesz biegać, naucz się chodzić. Oczywiście wszyscy jesteśmy zafascynowani Internetem i jego możliwościami, ale porzucając rozwiązania analogowe, sami skazujemy się na sprzedażową porażkę. Co zatem należy zrobić, aby pozyskać współczesnego klienta? Jak sprawić, żeby nasze logo nie rozpłynęło się wśród innych? Oto kilka wskazówek od naszych specjalistów.

Wyraziste, ale nie krzykliwe – jak powinno wyglądać logo?

Właściwie najlepiej jest projekt logotypu zlecić odpowiedniej firmie. Specjaliści będą wiedzieli, jakie kolory pasują do danej branży, które z nich przykują uwagę, a które wręcz przeciwnie – mogą wywołać nie najlepsze skojarzenia. Kardynalną zasadą jest czytelność. Logo musi jednoznacznie kojarzyć się z naszą firmą, nie nawiązywać do konkurencyjnych marek czy odległych branżowo działalności. Nie pomijajmy szczegółów kolorystycznych i typograficznych. Tak, czcionka również ma bardzo duży wpływ na to, jak nasz logotyp będzie odbierany. Odpowiednio dobrane litery pokażą bowiem, że jesteśmy profesjonalną firmą, która dba o detale nie tylko świadczonych usług czy sprzedawanych produktów, ale również o swój wizerunek.

Spójność tych dwóch ścieżek jest zdecydowanie istotnym elementem całego zamysłu marketingowego. Warto nie oszczędzać na projekcie – budując markę, musimy mieć świadomość, że co jak co, ale logo zostanie z nami prawdopodobnie na zawsze i jeśli uda się nam rozkręcić biznes, będzie już zawsze z nim kojarzony. Dlatego jednak warto zainwestować, aby projekt był sensowny i mógł zostać umieszczony w wielu miejscach. Jakich?

Gdzie umieścić logotyp, by spełniał swoją funkcję?

Logotyp powinien znaleźć się nie tylko na szyldzie, papierze firmowym czy stronie internetowej, ale również na gadżetach reklamujących naszą działalność. Wyjątkową popularnością cieszą się kalendarze biurkowe lub ścienne, które później klient może powiesić u siebie w biurze czy w domu. Takie zindywidualizowane upominki budują pozytywny wizerunek marki i pozwalają na nawiązanie relacji na linii klient – firma. To zdecydowanie dobry pomysł na promocję firmy. Koszty takiego umieszczenia logo na rozmaitych gadżetach nie są duże, a mogą dać szeroko zakrojone efekty. Dużą popularnością cieszą się także wszelkiego rodzaju nietypowe podarunki – niewielki sprzęt elektroniczny (słuchawki, pendrive’y, gadżety komputerowe), zabawki antystresowe, a nawet ozdoby na biurko czy do domu.

Nie lekceważ potęgi Internetu!

Chociaż głównym przekazem jest to, by we współczesnym marketingu nie skupiać się tylko na Internecie, pamiętajmy, by go jednak nie pomijać. To ważne medium we współczesnym świecie i reklama w sieci jest absolutną koniecznością, aby biznes dobrze funkcjonował. Znajdźmy złoty środek pomiędzy promocją w sieci i kalendarzami biurkowymi oraz długopisami z logo. Idźmy z duchem czasu, ale nie pomijajmy tradycyjnych metod dotarcia do klienta!

Udostępnij
Mobile Trends
Zobacz także