Komunikacja za pomocą wiadomości SMS w dzisiejszym świecie, jak się okazuje podbija rynek w sposób znacznie szerszy niż wykorzystanie jej tylko do kontaktów biznesowych czy komunikowania się z najbliższymi. Komunikacja za pomocą wiadomości tekstowych daje możliwość pozostawania z potencjalnymi konsumentami lub klientami w ciągłym kontakcie.
Powstaje jednak pytanie czy każdy biznes potrzebuje tej formy porozumiewania się z odbiorcami? W odpowiedzi na to pytanie może pomóc przywołanie 5 modeli biznesowych, które mogą czerpać korzyści z komunikacji poprzez wiadomości SMS.
Firmy, które wymagają weryfikacji tożsamości osób, korzystających z ich usług
Najprostszym możliwym przykładem może być tutaj Google i jego wykorzystanie weryfikacji tożsamości przy zakładaniu konta e-mail. Aby dokończyć rejestrację należy podać numer telefonu, po to aby w razie jakichkolwiek problemów z logowaniem móc potwierdzić swoją tożsamość czy też odzyskać dane lub dostęp do konta w przypadku jego zablokowania. Weryfikacja jest też wykorzystywana przy logowaniu się na konto Google z innego urządzenia niż zwykle. Przy próbie zalogowania należy podać kod weryfikacyjny, który wysyłany jest właśnie w postaci wiadomości SMS.
Firmy, które muszą powiadomić klienta o statusie transakcji poprzez jej potwierdzenie
Jeśli firma potrzebuje potwierdzenia rezerwacji jak w przypadku hoteli czy restauracji lub nieodzownym jej elementem są wiadomości dotyczące lokalizacji pojazdu czy przesyłki jak w przypadku firm transportowych i firm kurierskich, komunikacja za pomocą kanału wiadomości SMS jest niezwykle ważnym i potrzebnym rozwiązaniem biznesowym. W dzisiejszym świecie konsumenci mają swój telefon zawsze przy sobie, więc powiadomienia wysyłane bezpośrednio na mobilne urządzenie są niewątpliwie najlepszym rozwiązaniem komunikacyjnym.
Firmy, których działania są związane z powiadomieniami czasowymi
To wszystkie firmy, w których kluczowym elementem jest określenie czasu wszelkiego rodzaju wydarzeń. Przykładem mogą być kina i powiadomienia o tym, o której zaczyna się seans czy lotnicze firmy transportowe, które powiadamiają nas o opóźnieniach samolotu, którym właśnie mieliśmy lecieć. W tych dwóch przypadkach czas odgrywa niezwykle istotną rolę, więc powiadomienia SMS, są najszybszą i najprostszą formą pozostawania z klientami w ciągłym kontakcie. Zainwestowanie w tę formę komunikacji niewątpliwie pozwoli na zwiększenie produktywności i pozwoli na zaoszczędzenie czasu klientów jak i wspomnianych firm. Może być również elementem budowania relacji z konsumentem oraz wzmacniania jego lojalności wobec marki.
Firmy, które oferują klientom oferty wyprzedażowe lub zniżkowe
Formę kontaktu SMS jeżeli chodzi o oferty rabatowe lub wyprzedażowe bardzo często stosuje drogeria Hebe. Jest przykładem tego, że ten sposób komunikacji, jeżeli chodzi o informacje zniżkowe sprawdza się najlepiej. Informacje tego typu przesyłane na adres e-mail są moim zdaniem mniej skuteczne od krótkich wiadomości tekstowych wysyłanych na telefon komórkowy, który zawsze mamy przy sobie. Dlatego też wiele firm używa powiadomień SMS, aby poinformować swoich potencjalnych klientów o wyprzedażach, ale również o nowej ofercie lub ofertach limitowanych.
Firmy, wobec których konsumenci mają konkretne oczekiwania co do sposobu komunikacji
Jeśli przedsiębiorcy wiedzą, że ich klienci oczekują od nich komunikacji za pomocą kanału SMS powinni niewątpliwie rozważyć możliwość wdrożenia tej formy kontaktu z konsumentem. Wiadomo jak ważne jest to, aby sprostać wymaganiom potencjalnego klienta oraz to, aby nie zapominać o tym jak ważna jest personalizacja przekazu, nawet jeżeli jest to przekaz jedynie informacyjny. Konsumenci dostając powiadomienia na prywatny telefon czują, że ktoś dba o ich interesy. Tak naprawdę ta prosta forma komunikacji może być jedną z najsilniejszych broni niejednej firmy, która nastawiona jest na silne relacje z klientem oraz to, aby być z nim w ciągłym kontakcie.
Oczywiście używanie komunikacji SMS nie jest konieczne w każdym biznesie. Ważne jest to, aby odpowiednio wyczuć preferencje oraz potrzeby swoich klientów oraz to, aby zweryfikować, jaka forma kontaktu z klientem będzie najlepsza, biorąc pod uwagę profil działalności firmy. Nie ulega jednak wątpliwości, że forma komunikacji za pomocą wiadomości tekstowych wysyłanych na telefony konsumentów, jest czymś co może być jedną z popularniejszych form komunikacji firm z potencjalnymi klientami i to pewnie w niedalekiej przyszłości.
Źródło: http://www.business2community.com/marketing/sms-communication-help-business-top-5-business-models-benefit-text-communication-01759834#MHy4qfhbOimMzjt8.97