Newslettery często potrafią zaśmiecić elektroniczną skrzynkę pocztową, ale czasem stanowią dla użytkowników ważne źródło informacji. Firma, która chce skorzystać z takiego sposobu promocji, potrzebuje jednak danych osobowych klientów, pobieranych najczęściej za pomocą formularza. Te natomiast są kłopotliwe w wypełnianiu na dotykowym ekranie. Testowana właśnie przez Facebooka nowa funkcja – Lead Ads – umożliwi wykupywanie postów sponsorowanych z opcją pozwalającą użytkownikom urządzeń mobilnych na automatyczne wypełnianie informacji na swój temat.
Jak to działa?
Osoba zainteresowana reklamą firmy musi jedynie nacisnąć widoczny na niej przycisk subskrypcji, a dane potrzebne do otrzymywania przykładowo wspomnianego wcześniej newslettera zostaną automatycznie wpisane w odpowiednie miejsca. Następnie użytkownik może sprawdzić przepisane przez Facebooka informacje i zatwierdzić procedurę przyciskiem podsumowania. Znacznie usprawnia to cały proces, a tym samym pozwala firmom dotrzeć do większej ilości klientów – w końcu unikną oni często kłopotliwego i czasochłonnego wpisywania danych w odpowiednich rubryczkach na dotykowym ekranie. Facebook uzupełni następujące z naszych danych:
- Pełne imię,
- Adres e-mail,
- Adres zamieszkania,
- Telefon kontaktowy,
- Kod pocztowy,
- Miasto,
- Kraj,
- Nazwa firmy,
- Stanowisko pracy.
Oczywiście nowa funkcja będzie wiązała się z opłatami, podobnie jak normalna promocja strony czy posta. Właściciele firm powinni jednak zwrócić szczególną uwagę na możliwość łatwiejszego pozyskiwania danych klientów, które można przecież świetnie wykorzystać w marketingu. Forma Lead Ads nie odsyła użytkownika poza serwis społecznościowy, a tym samym nie rozprasza jego uwagi. Autouzupełnianie formularza zachęca natomiast do szybkiego wyrażenia zgody na subskrypcję.
Co z prywatnością?
Dla zwyczajnych użytkowników niezbyt komfortowa może okazać się świadomość tego, jak dużo informacji jest w stanie przekazać innym serwis społecznościowy. Oczywiście zanim nasze autouzupełnione w formularzu dane trafią do odbiorcy, musimy jeszcze wyrazić ostateczną zgodę wybierając opcję „podsumowania” – nie ma więc możliwości udostępnienia danych przez przypadkowe kliknięcie przycisku subskrypcji. Facebook zastrzega także, że firmy, które otrzymają informacje o nas, nie mają prawa odsprzedawać ich innym podmiotom. Jak będzie naprawdę – czas pokaże.
Czy będzie warto?
Lead Ads znajduje się na razie w fazie testów, jednak już niedługo, po wprowadzeniu odpowiednich poprawek, powinien zostać dopuszczony do powszechnego użytku. Teoretycznie nowa funkcja powinna przynieść korzystającym z niej reklamodawcom wymierne korzyści. Trzeba jednak pamiętać, że tak bardzo uproszczony technicznie sposób przekazywania danych niekoniecznie musi spodobać się wszystkim klientom i przyczynić do wzrostu ich zaangażowania.
Źródło:
https://www.facebook.com/business/news/lead-ads
http://techcrunch.com/2015/06/25/facebook-lead-ads/#.o8wumw:n6rn
Zdjęcie:
https://www.facebook.com/business/news/lead-ads