Konferencje
Mobile Trends

Marketing mobilny – jak projektować kampanie?

Kampanie SMS zyskują na popularności. Jeśli rozważasz wdrożenie marketingu mobilnego do swojej firmy, w tym artykule znajdziesz wiele przydatnych wskazówek. Wraz z ekspertami firmy MobiteX, na co dzień zajmującymi się zaawansowanymi usługami SMS, podpowiadamy, jak dobrze projektować kampanie i przedstawiamy zalety z nich wynikające.

Na czym polega marketing mobilny?

Czym właściwie jest marketing mobilny? O odpowiedź na to pytanie poprosiliśmy eksperta z firmy MobiteX, który w branży działa od wielu lat: Jako marketing mobilny rozumiemy przede wszystkim komunikację firm i instytucji z użytkownikami sprzętów mobilnych. Zwykle jest to wysyłanie wiadomości SMS z przekazem handlowym, reklamowym lub też spersonalizowanym, dostosowanym do profilu działalności przedsiębiorstwa.

A zatem marketing mobilny służy przesyłaniu informacji do obecnych i potencjalnych klientów, w zakresie informacji o ofercie i etapach transakcji, a także reklam, kodów rabatowych, konkursów, zaproszeń. Co więcej, może też pełnić funkcję narzędzia do komunikowania się z uczestnikami eventów, pacjentami placówek medycznych czy klientami punktów usługowych.

Komu polecany jest SMS marketing?

Czy w każdej firmie potrzebna jest taka forma komunikacji? Atutów wynikających z SMS marketingu jest całkiem sporo – pozwala on na szybkie docieranie do odbiorców z informacjami, budowanie bazy zaangażowanych klientów, prowadzenie kampanii reklamowych czy też może pełnić takie zadania, jak zawiadomienie o terminie wizyty, dacie doręczenia przesyłki czy zmianach godziny pracy firmy. Jak zatem widzisz, w niemal każdej branży, w której zachodzi relacja przedsiębiorstwo – klient/pacjent/odbiorca usługi, narzędzie to będzie skutecznym rozwiązaniem.

Wśród użytkowników naszego SMS Center znajdują się firmy kurierskie, instytucje finansowe, sklepy stacjonarne i internetowe, ale też usługodawcy czy placówki medyczne. Dostosowujemy oprogramowanie do indywidualnych potrzeb klientów, co jest gwarantem sukcesu niezależnie od branży – dodał ekspert z firmy MobiteX, której ofertę znaleźć można pod adresem: https://www.smscenter.pl/index.html.

Jak przygotować skuteczną kampanię SMS?

Przede wszystkim należy pamiętać, że kampanie SMS mogą być prowadzone wyłącznie wobec klientów, którzy wyrazili na to dobrowolną zgodę. W ten sposób można zbudować bazę odbiorców wiadomości i do nich kierować swoje komunikaty.

Zastanów się, jaki jest Twój cel – kampania powinna być dostosowana do strategii marketingowej firmy. Nie należy przepalać budżetu na działania, które nie przyniosą pożądanego efektu. W opracowywaniu wiadomości SMS należy być konkretnym – unikać długich wiadomości i stosować skuteczne Call To Action. O czym jeszcze pamiętać? Specjalista z MobiteX podpowiada: Bardzo istotne są: poprawność językowa, ortograficzna i stylistyczna, targetowanie do odpowiednich grup odbiorców, personalizacja i optymalizacja czasu wysyłki. Warto ponadto stosować takie zabiegi, jak wykorzystywanie geolokalizacji, odzyskiwanie porzuconych koszyków czy integracja z innymi kanałami komunikacji.

Mamy nadzieję, że teraz marketing mobilny nie ma już przed Tobą tajemnic. Jeśli jesteś zainteresowany projektowaniem kampanii SMS, pamiętaj o naszych wskazówkach! Przemyślane działania i dobra strategia są kluczem do sukcesu!

Udostępnij
Mobile Trends
Zobacz także