Konferencje
Mobile Trends

Mateusz Kusznierewicz: Nie ma problemów. Są wyzwania!

Nigdy nie wiemy, co nas czeka za rogiem. W sporcie uczymy się, jak stawiać cele, zwyciężać konkurencję, motywować zespół, zarządzać organizacją, radzić sobie ze stresem i unikać wypalenia zawodowego. Podczas wystąpienia Mateusz na Infoshare przedstawił swoją „Formułę Motywacji” oraz sprawdzoną metodę „Piramidę Sukcesu”. W trakcie spotkania rozmawiał również w bardziej swobodnej atmosferze.

Jego przygoda z żeglarstwem rozpoczęła się, gdy miał 9 lat, kiedy to wyjechał na swój pierwszy obóz żeglarski w trakcie wakacji. Niezwykłe jest to, że w jego rodzinie dominowali głównie inżynierowie i artyści. Nie odczuwał więc na sobie żadnej presji ani oczekiwań dotyczących osiągnięć sportowych.

Już od samego początku podchodził do sportu z pełnym zaangażowaniem, co po kilku latach zaowocowało imponującymi rezultatami. W wieku 15 lat zdobył swój pierwszy tytuł mistrza świata w kategorii juniorów. Obecnie może pochwalić się złotym i brązowym medalem z igrzysk olimpijskich, a także 8 medalami z mistrzostw świata i taką samą ilością z mistrzostw Europy.

Z mateuszem Kusznierewiczem spotkaliśmy się na Infoshare w Gdańsku, gdzie wygłosił swoją prelekcję.

Jak Mistrz Olimpijski radzi sobie z problemami?

Kusznierewicz nie zna słowa „problem”. Wyrzucił je ze słownika jakiś czas temu. Traktuje wszelkiego rodzaju trudne sytuacje jako wyzwania. Nazywa to przedsiębiorczością. Jest zawsze gotów do pracy, aby rozwiązać, stworzyć lub naprawić to, co w danej chwili potrzebne. Podchodzi do tego z inicjatywą, angażując zespół. 

Jak Kusznierewicz unika wypalenia zawodowego?

To proste. Wybiera projekty, które go pasjonują i którymi żyje, nawet jeśli są trudne. Niezależnie od tego, czy musi wstać o 4:55 rano, jest gotów do podjęcia wyzwania. Praca z fajnymi ludźmi jest dla niego ważna, unika toksycznych relacji i szuka osób, które mają pozytywne nastawienie i chcą się rozwijać. Jego podejście opiera się na działaniu i dążeniu do ciągłego rozwoju, zarówno w sporcie, jak i w biznesie.

Sprawdzaj w jakim zespole czujesz się najlepiej!

Kusznierewicz doświadczył różnych form pływania, od solowych, dwuosobowych i trzyosobowych. Pływał też w większych grupach. Próbował również pracy w zespole 15-20 osób. Doszedł jednak do wniosku, że najlepiej pracuje mu się w mniejszych zespołach, zwykle składających się z 4-5 osób. Wszystkie te doświadczenia i błędy pomogły mu lepiej zrozumieć, w jakim środowisku najlepiej się sprawdza. 

Zadbaj o swoją głowę ze specjalistą!

Sportowiec poleca też każdemu, aby zaopatrzył się w swojego “speca od głowy”. Praca z psychologiem była, jest i będzie dla niego ważna. Mateusz może rozmawiać z nim nie tylko o wyzwaniach, ale także o pomysłach, planach i sukcesach. Mentoring i wsparcie psychologiczne kontynuuje od wielu lat. Pomógł mu także Test Gallupa, dostarczając informacji o mocnych i słabych stronach oraz wyjaśniając preferencje dotyczące pracy w małych zespołach. Dzięki temu narzędziu mógł lepiej zajrzeć w siebie. Nie musiał się zastanawiać czy coś jest z nim nie tak. 

Dobry zespół to interdyscyplinarny zespół!

Kusznierewicz podkreślił, że nie jest specjalistą ds. zasobów ludzkich. Będzie więc mówił za siebie. Uważa, że ważne jest dawanie kredytu zaufania nowym osobom od samego początku. Jest otwarty na poznanie innych ludzi w różnych sytuacjach, ponieważ zdaje sobie sprawę, że na pierwszy rzut oka ktoś może wydawać się świetnym kandydatem, ale w praktyce okazuje się, że nie sprawdza się w danej roli. Dla niego istotne jest uzupełnianie kompetencji w zespole. Jego zdaniem dobry zespół to ludzie lepsi od siebie w swoich dziedzinach. To także ludzie lepsi niż on sam. Jego celem jest także różnorodność umiejętności i wiedza w różnych obszarach. Jest zwolennikiem tworzenia zespołów, które mogą uzupełnić swoje własne kompetencje.

Sportowiec w IT?

Mateusz Kusznierewicz podzielił się ciekawym doświadczeniem sprzed 8 lat, kiedy wystąpił na głównej scenie Infoshare po otwarciu przez Pawła Adamowicza. Wspólnie z Patrykiem Strzelewiczem z Poznania, twórcą kostki Dice+, zaprezentowali swój nowy projekt – startup Zumi. Zumi to elektroniczna ramka, którą stworzyli od podstaw wraz z oprogramowaniem, backendem i silnikiem. Były to dla Kusznierewicza zupełnie nowe czasy i okazja do zrobienia czegoś innowacyjnego. 

Totalne zaskoczył go projekt w Chinach. Zaleca, żeby nigdy nie robić niczego samemu na tym rynku. Postanowił zrobić „hard reset” i współpracować z Romanem Punkiem na czele zespołu Janino. Praca z nimi była owocna, a siedmioosobowy zespół stworzył Van, który okazał się być bardzo udanym projektem. Warto wspomnieć, że Zumi zostało zakupione przez T-Mobile, a Robert Lewandowski reklamował je w kampanii telewizyjnej w 2013 lub 2014 roku. Był to dla Kusznierewicza największy przypadek jego doświadczenia w dziedzinie nowych technologii i kart.

Później kontynuował swoją przygodę z firmą Sport Now, która stworzyła Akademię Mistrzów Świata. Jest to internetowa platforma edukacyjna z funkcjonalnościami e-commerce i dedykowaną platformą sprzedażową. Całe przedsięwzięcie zostało zrealizowane online i dobrze wpasowało się w środowisko Infoshare, na którym cyklicznie występuje od wielu lat.

Podsumowując

Najważniejsze w drodze do sukcesu jest znalezienie swoich mocnych i słabych stron oraz robienie tego, co nas jara. Nie bez znaczenia jest znalezienie dobrych zespołów. Ich wielkość może się różnić w zależności od skali projektu i własnych preferencji. Warto jednak te preferencje poznać i postawić się w kilku sytuacjach. Nie bez znaczenia jest także praca ze swoim “mindsetem” u specjalisty. Warto otaczać się też ludźmi lepszymi od siebie w danych dziedzinach. 

Konferencja Infoshare 2023 – festiwal społeczności napędzanej technologią!

Ponad 6000 tysięcy uczestników, ponad 500 startupów, korporacje oraz blisko 200 ekspertów z całego świata, którzy podzielili się wiedzą na 9 scenach Infoshare. Tak wyglądał Infoshare 2023! Największa technologiczna konferencja w CEE odbyła się w maju w Gdańsku. Relacja z wydarzenia dostępna jest nas stronie www.infoshare.pl/conference 

Udostępnij
Mobile Trends
Zobacz także