Konferencje
Mobile Trends

Millenialsi a mobilne aplikacje bankowe – czy sektor podąża za trendami?

Jak wynika z badania “Generacja #sfintechowani – millenialsi i fintech”przeprowadzonego przez Fintek.pl, zdecydowana większość przedstawicieli pokolenia Y korzysta z bankowych aplikacji na smartfona. Największą popularnością cieszą się produkty mobilne Pekao SA, ING Banku Śląskim, BNP Paribas oraz Alior Banku. Więcej niż 6 na 10 ankietowanych twierdzi, że nie wyobraża sobie życia bez bankowej aplikacji na telefon.

Komercyjne usługi cyfrowe, konta bankowe i smartfony

Największą popularnością wśród uczestników badania “Generacja #sfintechowani – millenialsi i fintech” cieszą się platformy streamingowe. Codzienne korzystanie ze streamingu usług wideo zadeklarowało blisko 41 proc. respondentów. Ze streamingu muzyki korzysta zaś każdego dnia 47 proc. ankietowanych. Najgorzej w tej kwestii wypadły usługi carsharingowe i ubezpieczenia online. Kolejno 69,9 proc. i 75,5 proc. badanych zadeklarowało, że nie korzysta z nich w ogóle.

Millenialsi w miażdżącej większości posiadają założone konto w banku. Zaledwie 3,6 proc. respondentów odpowiedziało przecząco na pytanie “czy posiadasz rachunek w banku?”.

Przedstawiciele pokolenia Y są, w znakomitej większości, dużymi entuzjastami smartfonów. Ponad połowa z nich (53,2 proc) w odpowiedzi na pytanie o intensywność korzystania z urządzenia, podała najwyższą wartością liczbową, która w praktyce oznacza nierozstawanie się z telefonem. Zaledwie 2,9 proc respondentów wybrało zaś wartość tożsamą z używaniem smartfona do sporadycznej komunikacji. Wartości pośrednie wybrało w sumie niespełna 44 proc. głosów respondentów.

Aż 90 proc badanych deklaruje posiadanie bankowej aplikacji mobilnej

Według danych z raportu Alior Banku, bankowość internetowa jest w Polsce popularna, nawet w ujęciu całej populacji. Dane zaprezentowane przez bank wskazują na 70 proc. jako odsetek Polaków korzystających z sieci w celu dokonywania operacji bankowych. Nieco gorzej prezentują się wyniki jeśli chodzi o bankowość mobilną (45 proc.).

Znacznie lepiej sytuacja wygląda w świetle danych przedstawionych przez Fintek.pl. Tutaj aż 9 na 10 badanych zadeklarowało, że zainstalowało aplikację mobilną banku na swoim telefonie.

Badanie Alior Banku brało pod uwagę pełny zakres populacyjny ankietowanych. Wzrost wskaźnika przyswajalności wszelkich nowych technologii jest odwrotnie proporcjonalny do wieku użytkowników – komentuje Krzysztof Jędrzejczyk, Communications Manager, Fintek.pl /KLANG! Media. – Nasze badanie dotyczyło wyłącznie millenialsów, którzy obok generacji Z są najbardziej technologicznie zorientowaną grupą wiekową.

Ranking popularności

Aplikację mobilną banku posiada na swoim telefonie 100 proc. respondentów posiadających konto w Pekao SA, ING Banku Śląskim, BNP Paribas oraz Alior Banku. Minimalnie gorzej w tej kwestii wypadają klienci Santandera i Banku Millennium (obydwa po 94 proc), mBanku (93 proc.) oraz PKO BP (85 proc.).

Aplikacja mobilna banku? Nie wyobrażam sobie bez niej życia

W parze z wysokimi ocenami idzie przeświadczenie użytkowników o fundamentalnej roli aplikacji w codziennym funkcjonowaniu. Łącznie ponad 63 proc. respondentów zadeklarowało, że “nie wyobraża sobie życia bez aplikacji mobilnej banku”.

Badanie “Generacja #sfintechowani – millenialsi i fintech” zostało przeprowadzone przez portal Fintek.pl w 2020 roku na próbie czytelników urodzonych między rokiem 1980 a 2000. Badanie zostało zrealizowane metodą ankiet internetowych (CAWI).

Link do pełnego raportu – https://fintek.pl/wp-content/uploads/2021/04/fintek_raport-Awangarda-Pokolenia-Y-10.pdf

Udostępnij
Mobile Trends
Zobacz także