Konferencje
Mobile Trends

Ministerstwo Spraw Wewnętrznych o aplikacji „Moja Komenda”

Liczba aplikacji mobilnych w sklepach ciągle rośnie. Aplikacje należą do co raz to nowych kategorii, nie służąc już jedynie czystej rozrywce czy promocji. Ministerstwo Spraw Wewnętrznych uruchomiło właśnie aplikację „Moja Komenda”, która ma na celu lokalizowanie komend i komisariatów, a następnie wskazanie najszybszej i najprostszej drogi dotarcia do jednostki. W aplikacji znajdziemy adresy oraz numery telefonów do wszystkich jednostek Policji w Polsce.
Aplikacje mobilne przygotowane przez instytucje państwowe świadczą o tym, że chcą one iść z duchem czasu oraz w jak najlepszy sposób dotrzeć do odbiorców. W czasach, gdy każdy z nas ma w kieszeni smartfona, takie aplikacje mogą znacząco ułatwić życie. Z zainteresowaniem śledzimy mobilne rozwiązania wśród instytucji państwowych – przypominamy, że Komenda Główna Policji oraz DDB Warszawa zostały laureatami nagrody Mobile Trends Awards 2013 za The Most Wanted App w kategorii „Aplikacja mobilna – komunikacja i społeczności”.
Specjalnie dla Mobile Trends Ministerstwo Spraw Wewnętrznych udzieliło odpowiedzi na kilka pytań dotyczących samej aplikacji oraz innych działań mobilnych MSW.
Ewa Topolska: Skąd zrodził się pomysł na stworzenie aplikacji „Moja komenda”? Czy istniała jakaś główna pobudka do stworzenia takiego rozwiązania mobilnego?
Ministerstwo Spraw Wewnętrznych: Głównym celem stworzenia aplikacji „Moja komenda” było umożliwienie odszukania najbliższych jednostek policji w najprostszy z możliwych sposobów. „Moja komenda” to aplikacja, która zapewnia każdemu użytkownikowi szybki dostęp do informacji o adresach i numerach telefonów policyjnych obiektów. Została przygotowana z myślą o osobach, które kontaktują się z policją w sytuacjach innych, niż te zagrażające życiu lub zdrowiu.
Aplikacja „Moja komenda” zawiera bazę teleadresową wszystkich komend i komisariatów w Polsce. Została wyposażona w dwa tryby wyszukiwania informacji. Po włączeniu usług lokalizacyjnych w telefonie sama odnajdzie najbliższe policyjne obiekty. Po przejściu w tryb online wystarczy jedno kliknięcie, by wskazała trasę do najbliższej komendy lub komisariatu.
Podstawowe funkcje usługi „Moja komenda” działają w trybie offline, dzięki czemu, aby sprawdzić, gdzie znajduje się najbliższa komenda nie musimy być połączeni z internetem. Aplikacja daje także możliwość kontaktu z wybraną jednostką za pomocą jednego kliknięcia. Dodatkowo „Moja komenda” umożliwia wyszukanie po nazwie jednostki, ulicy lub kodzie pocztowym.
Trzeba również pamiętać, że celem „Mojej komendy” nie jest zastąpienie numerów alarmowych (112, 997). Jeśli jesteśmy w sytuacji zagrażającej naszemu życiu lub zdrowiu, w dalszym ciągu należy niezwłocznie dzwonić na podstawowe numery alarmowe.
E.T.: Czy Ministerstwo Spraw Wewnętrznych planuje dalszy rozwój aplikacji – czy w przyszłości znajdziemy w niej jeszcze więcej funkcji?
MSW: Jeśli aplikacja będzie cieszyła się dużą popularnością wśród użytkowników, MSW będzie starało się pracować nad uruchomieniem wersji na Windows Phone. Być może w przyszłości będzie dodana również większa ilość informacji o komendach i komisariatach.
E.T.: Czy MSW planuje w przyszłości stworzenie innych aplikacji, które okażą się przydatne dla obywateli? Jeśli tak, czy wiadomo już, jakie cele mogłyby spełniać?
MSW: Aplikacja „Moja komenda” nie jest pierwszym tego typu projektem MSW. W czerwcu wspólnie z podległym Centralnym Ośrodkiem Informatyki uruchomiono e-usługi „Historia Pojazdu” i „Bezpieczny Autobus”. Dzięki nim można on-line sprawdzić informacje o kupowanych pojazdach oraz podstawowe informacje o autokarze, który np. przewozi dzieci na wakacje.
Aktualnie, MSW skupia się na doskonaleniu i ewentualnej rozbudowie usługi „Moja komenda”. Niewykluczone, że w przyszłości będą uruchomione kolejne aplikacje lub usługi.
Aplikacja „Moja Komenda” dostępna jest na platformach iOS oraz Android. Możecie pobrać ją za darmo zarówno w sklepie AppStore, jak i w Google Play. Usługa jest bezpłatna.

Udostępnij
Mobile Trends
Zobacz także