Flipkart to indyjski gigant e-commerce. Od pięciu miesięcy Motorola sprzedaje swoje telefony w Indiach tylko i wyłącznie za pośrednictwem tego sklepu, drogą on-line. W tym tygodniu liczba sprzedanych w ten sposób urządzeń Motoroli przekroczyła liczbę miliona sprzedanych egzemplarzy.
Modele smartfonów, które doprowadziły do tego kroku milowego to Moto E, Moto G oraz Moto X. W sumie w ciągu roku obrotowego 2013-2014 w Indiach sprzedano w sumie 52.4 miliony smartfonów. Milion sprzedanych smartfonów Motoroli pokazuje, że rynek e-commerce w Indiach rozwija się i ma się dobrze, mimo wcześniejszych obaw, że kraj nie jest do końca gotowy na takiej rozwiązanie.
Jak mówi Sachin Bansal, założyciel i CEO Flipkart, ten pierwszy milion wzbudził nadzieję na awans Motoroli do top 5 najlepszych marek mobilnych w Indiach. „5 lat temu to było science fiction, teraz to rzeczywistość” – tak o sprzedaży produktów Motoroli wyłącznie za pośrednictwem e-commerce mówi Bansal. Satysfakcjonujące wyniki sprzedaży utwierdzają również Motorolę w decyzji o sprzedaży swoich produktów jedynie za pośrednictwem kanału online. Zapewne wkrótce Motorola zacznie wprowadzać do sprzedaży w Indiach kolejne modele urządzeń.
Tak dobre wyniki sprzedaży internetowej to również dobry znak dla osiągającego coraz to większe sukcesy Xiaomi. Producent wprowadzając swoje urządzenia na kolejne rynki, sprzedaje je przede wszystkim za pośrednictwem on-line. Ponieważ głównym celem dla firmy pozostaje Azja, prężnie rozwijający się rynek e-commerce na tym kontynencie dobrze wróży producentowi.
Źródło:
http://www.techinasia.com/motorola-sells-1-million-phones-online-india-through-flipkart/