mPTech, czyli producent telefonów i smartfonów znanych marek myPhone i HAMMER, udostępnia aplikację mobilną 4family. Jest ona propozycją dla tych wszystkich, którzy chcą lepiej zadbać o bezpieczeństwo bliskich, szczególnie seniorów, czyli najbardziej zagrożonych skutkami epidemii koronawirusa. Aplikacja sprawdzi się też w opiece nad dziećmi, a wszystko to dzięki licznym funkcjom takim jak np.: wysyłanie alertów SOS w nagłych sytuacjach zagrożenia, zdalne dodawanie kontaktów i przypomnień w kalendarzu, przesyłanie komunikatów głosowych, czy możliwość ustalenia przybliżonej lokalizacji podopiecznego. Aplikacja 4family jest bezpłatna, dostępna w tej chwili w Google Play dla smartfonów z Androidem. Poza tym jest też zainstalowana na specjalnie oznaczonym telefonie myPhone Halo Q dedykowanemu osobom starszym. System jest rozwojowy, a w przyszłości, dla wykorzystania jego pełnego potencjału, mPTech udostępni inne kompatybilne z aplikacją i pozostałymi urządzeniami rozwiązania.
Seniorzy w obliczu postępującej pandemii i obostrzeń, muszą polegać jeszcze bardziej na sobie, a przymusowa kwarantanna może rodzić poczucie samotności. Dodatkowo, zdarza się, że zarówno starsze osoby jak i dzieci, muszą zmierzyć się z trudnymi sytuacjami, bezradnością, zapominaniem o ważnych sprawach. Aby temu wszystkiemu zapobiec, a przynajmniej polepszyć kontakt i otoczyć najbliższych jeszcze większą troską, spółka mPTech udostępnia aplikację mobilną o nazwie 4family. Powstała o niej też specjalna strona www.app4family.eu. Za sprawą aplikacji można więc zdalnie dbać i lokalizować podopiecznego oddalonego nawet o setki czy tysiące kilometrów, bez ciągłego zdzwaniania się – to wszystko po prostu dzieje się na bieżąco i niejako w tle. Jakie możliwości daje jeszcze 4family? Jak wykorzystać potencjał aplikacji? Odpowiedzi na te i inne pytania poniżej.
Zintegrowane urządzenia: opiekun i podopieczny
Aplikację 4family można zainstalować na dowolnym smartfonie z systemem Android 5.0 lub nowszym i to świetne rozwiązanie dla opiekunów. Natomiast dla wygody i z myślą o bliskich osobach w podeszłym wieku, mPTech przygotował telefon klasyczny tj. znany już myPhone Halo Q z aplikacją 4family. Model wyposażony jest w duże, wygodne klawisze, spory, kolorowy wyświetlacz, a także bazę ładującą z funkcją odnajdywania telefonu i wytrzymałą baterię pozwalającą na ciągłe rozmowy aż do 7 godzin.
W konsekwencji opiekun ze swojego smartfona może kontaktować się z bliskim, lokalizować jego położenie i zarządzać funkcjami telefonu podopiecznego – tj. myPhone Halo Q 4family. W przyszłości mPTech zamierza udostępnić kolejne kompatybilne urządzenia takie jak: smartband, smartwatch oraz następny klasyczny telefon myPhone.
Funkcje i korzyści okiem opiekuna
Aplikacja 4family pozwala z poziomu opiekuna w sposób zdalny pomagać bliskiemu w obsłudze telefonu np.: ustawiać przypomnienia o wizytach u lekarza, zdalnie zapisywać kontakty na telefonie podopiecznego, monitorować jego stan baterii i w razie potrzeby przypomnieć o jej naładowaniu. Opiekun może również sprawdzić, gdzie w chwili obecnej znajduje się jego podopieczny za pomocą przybliżonej i niezawodnej lokalizacji GSM. W końcu, opiekun może wysyłać do podopiecznego krótkie wiadomości głosowe i tekstowe. Opiekun może również odbierać alerty SOS lub powiadomienia od podopiecznego uzyskując w ten sposób możliwość szybkiej reakcji w razie potrzeby.
Funkcje i korzyści okiem podopiecznego
Podopieczny: dziecko, rodzic lub dziadek, zyskuje przede wszystkim zdalną pomoc w zarządzaniu telefonem, jego ustawieniami i kontaktami przez opiekuna. Dotyczy to również rozszerzenia spektrum możliwości jeżeli chodzi o kontakt podopiecznego i opiekuna ponieważ ten pierwszy dzięki 4family zyskuje opcję odbierania i wysyłania wiadomości głosowych z poradami lub wskazówkami, albo powiadomieniami. Aby podopieczny mógł wysłać komunikat głosowy do opiekuna z telefonu myPhone Halo Q 4family, nie musi nawet wchodzić w aplikację, wystarczy, że dłużej przytrzyma klawisz „5” i zacznie mówić do telefonu. Podopieczny zyskuje także możliwość wysyłania alertów SOS w razie nagłego zagrożenia zdrowia lub życia i wsparcie bieżące w zakresie jego położenia oraz lokalizacji.
Aplikacja 4family – jak zacząć?
Instalacja i korzystanie z aplikacji są łatwe i intuicyjne. Począwszy od startu, po wspólny kontakt i wsparcie za pomocą 4family, należy przejść przez 4 proste kroki tj.: pobranie aplikacji ze sklepu Google Play, rejestracja, dodanie osoby, którą chcemy się opiekować (podaje się numer IMEI), zadbanie o zgodę bliskiego na lokalizowanie (jednorazowo) i gotowe.
Aplikacja umożliwia tworzenie licznych grup kontaktów dla wielu osób. Muszą one wszystkie korzystać z aplikacji i kompatybilnych z nią urządzeń. Niezależnie – to opiekun zawsze jest posiadaczem smartfona z 4family, który ma najwięcej możliwości jeżeli chodzi o zarządzanie i wgląd w prostsze urządzenia będące w posiadaniu podopiecznych.
Ważne: warunkiem korzystania z aplikacji 4family jest aktywna transmisja danych w telefonie. Bieżące działanie aplikacji 4family potwierdza wyświetlanie się jej logo tj. czterolistnej koniczyny na ekranie urządzenia mobilnego oraz w pasku powiadomień.
Aplikacja 4family jest przydatna w trosce o bezpieczeństwo krewnych – dzieci, rodziców i dziadków. Sprawdza się wszędzie tam, gdzie istotny jest zdalny nadzór nad osobami potrzebującymi pomocy i osobami starszymi, w szczególności z takimi objawami jak: zaburzenia pamięci, planowania czy trudności w orientacji w czasie i przestrzeni. Więcej o aplikacji, urządzeniach kompatybilnych znajduje się na www.app4family.eu. Z kolei o modelu myPhone Halo Q 4family, który dostępny jest teraz także w T-Mobile, więcej jest na: www.myphone.pl/product/myphone-halo-q-4family/ .