Mobile Trends Awards już za nami. To było jedno z ważniejszych wydarzeń tego roku, na które z niecierpliwością czekała cała mobilna branża. Kapituła konkursowa miała nie lada zadanie – aplikacje zgłoszone do nagród głównych były, jak co roku, na bardzo wysokim poziomie. Gratulujemy wszystkim laureatom, a tym aplikacjom, którym się nie udało – miejsce w finale konkursu Mobile Trends Awards to także duży sukces.
W związku z konkursem postanowiliśmy przygotować krótkie podsumowanie nagród Mobile Trends Awards 2014, które prezentujemy w formie infografiki. Bardzo nas cieszy, iż uznanie znalazły nie tylko aplikacje sztandarowych marek. Docenione zostały apki miejskie, jak również aplikacje wychodzące poza ramy powszechnej definicji LIFESTYLE (np. „MODLITWA W DRODZE“). Wśród laureatów tegorocznych nagród mamy przedstawicieli następujących kategorii: LIFESTYLE, FINANCE, GAME ARCADE, NEWS, SPORT oraz TRAVEL. W w/w kategoriach istnieje bardzo silna konkurencja – poniżej przedstawiamy ranking TOP 10 .
iOS – LIFESTYLE / FREE / PL
iOS – FINANCE / FREE / PL
iOS – GAME ARCADE / FREE / PL
iOS – NEWS / FREE / PL
iOS – SPORT / FREE / PL
iOS – TRAVEL / FREE / PL
ANDROID – LIFESTYLE / FREE / PL
ANDROID – SHOPPING / FREE / PL
ANDROID – TRAVEL & LOCAL / FREE / PL
ANDROID – FINANCE / FREE / PL
ANDROID – SPORT / FREE / PL
ANDROID – GAME ARCADE / FREE / PL
Jak widać 3 aplikacje znalazły się w TOP 10 dla Androida oraz iOS’a, w ramach swojej kategorii. Były to: mBank, OLX.pl oraz aplikacja McDonald’s Polska. TVP Stream znajduje się w czołówce aplikacji kategorii NEWS dla systemu iOS, zdecydowanie wyprzedzając swoich konkurentów. Taki stan rzeczy nie powinien nas dziwi w przypadku aplikacji 71 TOUR DE POLOGNE, która była ściśle związana z wydarzeniem sportowym. W okresie touru pomiędzy 03 – 09.08 aplikacja znajdowała się niezmiennie na jednym z dwóch pierwszych miejsc rankingu w ramach kategorii NEWS.
Wysokie pozycje aplikacji OLX.pl, McDonald’s oraz mBank są związane z silną promocją oraz faktem, że odpowiadają na podstawowe potrzeby użytkowników. Głównymi odbiorcami aplikacji McDonald’s jest młodzież, która szczególnie ceni promocje i zniżki. Częściej pobierają tę aplikację użytkownicy Androida niż iOS, co wyraźnie widać po ilości ocen i komentarzy pozostawianych przez użytkowników w sklepach. Dla iOS jest to zaledwie 92 natomiast dla Androida blisko 16 000 z przewagą tych pozytywnych. Z punktu widzenia pozycjonowania appmarketowego na szczególne uznanie zasługuje aplikacja MOBILNY PRZEMYŚL. Zarówno w Appstore jak i GooglePlay aplikacja osiągnęła wysoką ocenę VISIBILITY INDEX: odpowiednio 8,7 i 7,8. Wśród laureatów najwyższą ocenę dla Androida osiągnęła aplikacja mBank (9,4) oraz MODLITWA W DRODZE (9,3). Z kolei najlepiej pozycjonowanymi aplikacjami w Appstore obok MOBILNEGO PRZEMYŚLA są aplikacje McDonald’s (index 8,4) oraz OLX.pl (8,7). Wskaźnik VISIBILITY INDEX opisuje poziom trudności dotarcia do aplikacji via wyszukiwarka app marketu (skala min. 1 – max. 10).
W przypadku aplikacji OLX.pl użytkownicy cenią sobie prostotę obsługi. Podobne opinie powtarzają się w odniesieniu do innych laureatów konkursu aplikacji. Użytkownicy OLX.pl negatywnie odnoszą się do problemów z wyszukiwaniem, a także moderowaniem ogłoszeń. Z kolei użytkownicy aplikacji McDonald’s doceniają regularne powiększanie puli dostępnych kuponów rabatowych. Jednocześnie chcieliby otrzymywać aktualne informacje o lokalach np. Dotyczące przerwy w funkcjonowaniu w związku z remontem. Użytkownicy aplikacji TVP Stream w swoich komentarzach wskazują na potrzebę częstszych aktualizacji związanych z pojawianiem się na rynku nowych urządzeń oraz kolejnych wersji systemów operacyjnych. Najbardziej entuzjastyczne opinie pojawiają się w odniesieniu do aplikacji MODLITWA W DRODZE.
Na infografice zebraliśmy wszystkich tegorocznych laureatów. Infografika dostępna poniżej lub do pobrania tutaj.
A jak Wam podobają się tegoroczne wyniki Mobile Trends Awards? Byliście zaskoczeni?
Tekst oraz infografikę przygotowali: Katarzyna Dworzyńska oraz SNAPP.