Konferencje

Na tegoroczną Mobile Trends, szykujemy coś wyjątkowego – Mariola Szypszak i Tomasz Witt

Kolejny wywiad z cyklu „3 pytania do prelegenta”, ale pierwszy przeprowadzony z dwiema osobami na raz! Na nasze pytania odpowiedzieli Mariola Szypszak oraz Tomasz Witt z firmy Norbsoft.
Grzegorz Kozubowski: Który system Twoim zdaniem jest najlepszy: Android, iOS czy może Windows Phone? Dlaczego?
Tomasz Witt: Wszystko zależy od upodobań, jeden woli blondynki, inny brunetki 🙂 odpowiem, więc w sposób nieco inny:
Najpopularniejszy: Android
Najbardziej dochodowy: iOS
Najłatwiejszy w programowaniu: Windows Phone
Największa fragmentacja: Android
Najwięcej płatnych aplikacji: iOS
Najdłuższy czas akceptacji aplikacji do sklepu: iOS
Najłatwiejszy w dystrybucji: Android
Najładniejszy: iOS 7.x
Najszybszy: iOS
Najstarszy: iOS
Najmłodszy: Windows Phone
Jak widać każdy z systemów ma swoje zalety i wady – ja osobiście jako główny telefon używam iPhone’a z iOS 7 i jest to już czwarte z kolei urządzenie Apple w mojej kieszeni. Nie przekonała mnie otwartość Androida ani kafelki Windowsa, choć widzę ich zalety i nie należę do ślepych wyznawców religii Apple 🙂
Jaka jest Twoja ulubiona aplikacja i dlaczego?
Mariola Szypszak: Aplikacje mobilne to moje środowisko naturalne – w szczególności androidowe, słodkie KitKat-owe:). Mam wiele ulubionych, bez których już w tej chwili ciężko byłoby mi funkcjonować. Głównie pomagają mi na co dzień: organizują mój kalendarz, ułatwiają zakupy, dobierają repertuar kinowy do moich oczekiwań i zainteresowań, płacą za bilety itd. Można by tu wymieniać bez końca. Natomiast, aplikacja której używam z wielką przyjemnością to PAYBACK – Program Bonusowy. Odkąd można płacić punktami Payback w salonach Empik – domowa biblioteka moich córek jest regularnie uzupełniana o nowe książki. Płacąc za zakupy – sprzedawca ZAWSZE pyta: „a może chce pani zapłacić punktami PAYBACK?”. Cała transakcja zabiera tyle samo czasu co zwykła płatność kartą kredytową, a zaraz po zakupach dane w aplikacji aktualizują sie i jest widoczne aktualne saldo punktowe. Wyjaśniam – przeliczenie jest bardzo proste – jeden punkt to równowartość jednego grosza. Raz w tygodniu aktualizuję e-kupony w aplikacji co pozwala mi na zebranie dodatkowych punktów za tankowanie, zakupy na stacjach BP lub w SMYKu czy w drogeriach Natura. Zachęcam wszystkich do wypróbowania tej funkcjonalności. Działa doskonale. 🙂
Na koniec powiedzcie proszę, o czym będzie wasze wystąpienie podczas Mobile Trends Conference 2014?
My jak zwykle o aplikacjach, ale na tegoroczną Mobile Trends, szykujemy coś wyjątkowego – pokażemy gotowca od A do Z w pigułce:) Nasza prezentacja dotyczyć będzie pewnej aplikacji od pomysłu, po realizację aż do promocji i wyników. Obiecujemy, że będzie ciekawie i dynamicznie.

Mariola Szypszak

Dyrektor ds. Rozwoju Biznesu w firmie Norbsoft Sp. z o.o. i Prezes Zarządu w agencji marketingu mobilnego mobiCreative Sp. z o.o.. Od 2002 roku w branży mobilnej, początkowo jako specjalista ds. sprzedaży, a później kierownik ds. sprzedaży w firmie CT Creative Team SA. Prowadziła projekty związane z szeroko pojętym marketingiem mobilnym oraz usługami dodanymi (VAS). Współpracowała na stałe bezpośrednio z takimi Klientami jak: Oriflame Poland, Nokia, Grupa LuxMed, CM Medicover, CM Damiana, Falck Medycyna, Giełda Papierów Wartościowych, British American Tobacco Polska, Multikino. Przeprowadziła wiele skutecznych kampanii promocyjnych w czasie gdy branża marketingu mobilnego stawiała pierwsze kroki. Obecnie specjalizuje się w marketingu i produkcji zaawansowanych aplikacji mobilnych. W Norbsoft odpowiada za new business. Twierdzi, że każdą aplikację na start należy wesprzeć komunikacją i promocją w mediach mobilnych. Jest zwolenniczką tworzenia prostych aplikacji a przy tym technologicznie w najwyższej jakości.

Tomasz Witt

Tomasz Witt od 2001 roku współtworzy polski rynek usług dodanych przeznaczonych na telefony komórkowe. Jest Wspólnikiem i Prezesem Zarządu w spółce Norbsoft Sp. z o.o. tworzącej innowacyjne rozwiązania na rynku mobilnych aplikacji – w sumie ponad 200 realizacji B2C i B2B dla takich klientów jak Agora, Orange, Payback, SkyCash i wielu innych. Obecnie zaangażowany w rozwój grupy Norbsoft i agencji marketingowej mobiCreative Sp. z o.o. Prywatnie jest pasjonatem telefonów komórkowych – jego kolekcja obejmuje ponad 150 różnych modeli telefonów od najstarszych walizkowych do najnowszych, zaawansowanych technicznie.

Udostępnij