W piątek, 14 września zakończyła się 7. edycja konferencji InternetBeta. W ciągu 3 dni zostało wygłoszone ponad 50 prelekcji dotyczących marketingu, internetu, e-commerce oraz przedsiębiorczości i start-upów. IB uznawana jest za jedną z najlepszych i najważniejszych konferencji poświęconych tej tematyce w Polsce. Organizatorem jest Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania z siedzibą w Rzeszowie, patronat medialny nad wydarzeniem objął serwis MobileTrends.pl
Ogromną wartością każdej konferencji są merytoryczne i inspirujące prelekcje. Na IB było ich bardzo dużo, ciężko opisać wszystkie. Poniżej przedstawiamy TOP-5 najlepszych prezentacji każdego dnia wraz z krótkim komentarzem. Oceny pochodzą z oficjalnej aplikacji InternetBeta 2015, gdzie uczestnicy mogli oceniać każdą prelekcję w skali 1-5. Dane zostały zweryfikowane 13 września o 23.30.
Dzień 1.
- Jak dorośli mogą wspierać młodszych w ich pasjach – Krystian Gontarek (4,61) – świetna i bardzo inspirująca prezentacja, pokazująca spojrzenie młodego pokolenia na IT, zarządzanie i start-upy. Istotny jest fakt, że dla nich to wciąż zabawa, dlatego warto ich wspierać i pomagać. Należy jednocześnie pamiętać, by nasze oczekiwania wobec nich nie odbierały im dzieciństwa.
- Czy social media uczyniły nas szczęśliwszymi? – Szymon Szymczyk (4,52) – Szymon poruszył ciekawy temat wpływu social media na nasze szczęście. Pokazane zostały zagrożenia i sytuacje, w których Facebook może doprowadzić nas do skrajnej rozpaczy lub euforii szczęścia. Na zadane pytanie „Czy social media uczyniły nas szczęśliwszymi?” aż 72% osób, które odpowiedziały w ankiecie na FB, oddało głos na NIE. Tylko 28% stwierdziło, że dzięki SM są bardziej szczęśliwi. Zabrakło jednak odpowiedzi „neutralnej”, co w komentarzu podsumowała Kasia Mussur-Serafin: ani mniej ani bardziej, social media są jak lupa, która pokazuje nasze życie – detale, zwykle w powiększeniu… technologie są neutralne, dopiero my nadajemy im wartość.
- Zaatakowany przez własną lodówkę. Atlas współczesnych cyber-zagrożeń i (mroczna) wizja przyszłości – Krzysztof Surgut (4,43)
- Sprzedaż technologii, czyli o różnicy pomiędzy zabawką a produktem dla dorosłych – Bartłomiej Gola (4,32)
- Zmienianie zwycięskiego konia – najważniejsza lekcja przedsiębiorczości – Paweł Tkaczyk (4,22)
W tym dniu moją uwagę zwróciła również prezentacja Krzysztofa Sobieszka porównująca działania marketingowe do teamu tworzącego Formułę 1. Krzysztof już po raz trzeci wygłosił wg mnie bardzo ciekawą prelekcję – pamiętam ubiegłoroczną IB, gdzie opowiadał o kooperacji biznesu z środowiskami naukowymi oraz IB 2013, gdzie przedstawiał wyniki badań dot. roli technologii mobilnych w wychowywaniu dziecka. Bardzo ciekawe, inspirujące i merytoryczne prezentacje – gratulacje!
Dzień 2.
- O kocie, który jeździł kurierem. Przekraczanie oczekiwań klientów w e-commerce – Łukasz Wichłacz (4,85) – niestety nie byłem na tej prelekcji, ale jeśli była tak dobra, jak kawa serwowana podczas konferencji przez CoffeDesk, to ocena jest w 100% zasłużona!
- 11 pytań o Snapchata dla marketerów wraz z odpowiedziami – Konrad Traczyk (4,43) – Snapchat to dość nowe i nieznane jeszcze dla marketingowców narzędzie – aplikacja, która zdobywa coraz większą popularność. Konrad w prosty, a zarazem ciekawy sposób pokazał co to jest, jak działa oraz jakiego rodzaju kampanie można na Snapchacie przeprowadzać. Poznaliśmy również kulisy i zasady tworzenia pierwszego rankingu TOP 100 polskich użytkowników Snapchata. Czekam z niecierpliwością na udostępnienie prezentacji on-line.
- Killing it softly. Kiedy, dlaczego i jak killować projekty – Paulina Wardęga (4,41) – jeśli w Twój projekt nie zainwestowałby nikt z rodziny, jeśli realizujesz projekt tylko dlatego, bo poświęciłeś na niego dużo czasu i pieniędzy, a wciąż nie przynosi efektów – zrezygnuj z niego. To jedne z wielu sytuacji zaprezentowanych przez Paulinę, kiedy należy „killować projekt”. Bo start-upy to nie zawsze sukces. Świetna prezentacja.
- Miłość zmienia złe nawyki – case study kampanii „Kochasz? Powiedz STOP Wariatom Drogowym – Maciej Buczkowski, Łukasz Majewski (4,35) – o sukcesie oraz kulisach powstania jednej z najlepszych kampanii w Polsce, nagrodzonej na wielu międzynarodowych konkursach.
- Jak zwiększać efektywność za pomocą danych – analityka w służbie konwersji (lub komercji) – Tomasz Brzeziński, Przemysław Jurgiel-Żyła (4,31)
Poza powyższymi prezentacjami pragnę wspomnieć o bardzo merytorycznych i inspirujących prezentacjach Artura Kurasińskiego, o tym dlaczego warto i jak sprzedawać za pomocą YouTube, Piotra Chmielewskiego, który przedstawił 2o ciekawych wskazówek, jak tworzyć skuteczne kampanie reklamowe na Facebooku oraz prezentacji Andrzeja Ogonowskiego o zaletach permission marketingu. To prezentacje, które wzbudzały niedosyt i chciało się więcej! Na szczególną uwagę zasłużyła zaś prezentacja przedstawiciela SNAPP o piractwie na rynku mobile. To jedna z nielicznych prezentacji na IB o mobile, na dodatek poruszająca ciekawy temat. Liczę na kontynuację na kolejnych konferencjach. Na koniec wspomnę Rahima Blak – prezentacja była również bardzo inspirująca – o tym jak i z kim robić biznes oraz, co najważniejsze, jak go zrozumieć. Kluczowa jest odpowiedź na pytanie, czy chcesz wiedzieć coś o wszystkim czy wszystko o „czymś”. Dodatkowo Rahim zdradził, że narodziny dziecka odkrywają w nas nowe pokłady energii, które pomagają również w biznesie.
Dzień 3.
- Digital Diet – jak zapanować nad całą tą technologią i nie zatracić Siebie – Paweł Sala (4,87) – prezentację Pawła uważam za najlepszą podczas tej edycji InternetBeta. Pokazane zostały proste czynności, które możemy wykonać, aby zachować work-life balance oraz, aby technologia nie zapanowała nad nami. Prosty przykład – zasada przychodzenia na spotkania bez telefonów i laptopów (jeśli te urządzenia nie są niezbędne na spotkaniu) czy tryb „nie przeszkadzać” w naszych smartfonach. Po prezentacji jest wiele przemyśleń, które mam nadzieję uda mi się wdrożyć w najbliższym czasie. Z pewnością czas zakupić książkę, o której była mowa w prezentacji – „The Digital Diet” Daniela Sieberga.
- Jak przeżyć 2 lata w startupie i dowieść skalowaną usługę. Czyli o budowaniu zespołu, pasji, determinacji i inwestorach. – Artur Racicki (4,27)
- Prezentacja bez tytułu – Roman Łoziński (4,20) – Roman przekonywał, że w komunikacji i naszych działaniach żadna automatyzacja nie jest w stanie zastąpić czynnika ludzkiego. Istotnym przesłaniem prezentacji było stwierdzenie, że „jeśli widzimy człowieka takim jaki jest, sprawiamy że staje się gorszy. Jeśli widzimy w człowieku to kim mógłby być, umożliwiamy mu stawianie się lepszym”.
- Dobre praktyki sprzedaży online i offline – Michał Sadowski (4,13) – warto było czekać do końca na prezentację Michała, który przedstawił wiele trików i sztuczek zwiększających sprzedaż. Prezentacja pokazywała jak efektywnie sprawdzać swój marketing i go rozwijać. W skrócie – warto reklamować się na YT oraz tworzyć materiały video, warto monitorować media, social media oraz konkurencję, warto weryfikować naszą stronę www i ją ulepszać, LinkedIn może wspierać sprzedaż.
- Blaski i cienie własnego projektu, czyli czego nauczyłem sie rozwijając startup – Bartosz Mozyrko (4,07)
Prelekcje to jednak nie wszystko. Atutem InternetBeta jest samo miejsce – urokliwie położony kampus Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Kielnarowej, imprezy networkingowe towarzyszące konferencji, oraz przede wszystkim ludzie. To oni tworzą konferencję. Zapytaliśmy kilka osób co im najbardziej podobało się w tegorocznej edycji, zapraszamy na kolejne podsumowanie IB w ocenie samych uczestników.
W IB brałem udział po raz trzeci. Każda edycja jest inna. Ogromne gratulację należą się organizatorom oraz Mateuszowi Tułeckiemu za organizację, pasję, zaangażowanie i poświęcenie. Zdecydowany plus w tym roku za merytoryczne prelekcje, świetne imprezy (zarówno ta w Rzeszowie jak i rewelacyjny koncert Future Folk w Kielnarowej), za dużo lepszą niż w latach ubiegłych organizację obiadów, za świetny pomysł w filmami slow motion. Gratulacje! Do zobaczenia za rok – 14-16 września 2016 – 8. edycja InternetBeta. Warto!
Zobacz takżeL
- Internet i InternetBeta tworzą ludzie – podsumowanie konferencji cz. 2 (2015)
- Podsumowanie Internet Beta 2014!
- Mobile na InternetBeta – relacja dzień 2. (2014)
- Prawdopodobnie pierwsza relacja z pierwszego dnia InternetBeta 2014!
- Prawdopodobnie pierwsza relacja z InternetBeta (2013)
Zdjęcia: www.facebook.com/InternetBeta – Piotrek Kordyś – Blue Cherry Studio