Konferencje
Mobile Trends

Należy zrozumieć, jak wearables mogą wpisywać się w codzienne doświadczenia – Jacek Pucher

Jacek Pucher, specjalista od kodów kreskowych w mobile i e-commerce, o których opowie na konferencji Mobile Trends for Business już za kilka dni, odpowiada na „3 pytania do prelegenta”. W wywiadzie opowiada, jak istotne jest zrozumienie funkcjonalności wearables, aby dobrze wykorzystać je w biznesie oraz która z aplikacji należy do grona jego ulubieńców, m.in. dzięki sprawnemu wykorzystaniu multiscreeningu.
Czy uważasz, że nowe urządzenia typu Google Glass czy Smart Watch znajdą zastosowanie w wsparciu biznesu?
Glass i Smart Watch to bardzo ciekawe urządzenia, które powstały przede wszystkim z myślą o konsumentach. Ale cytując Davida Kelly – założyciela firmy IDEO (i Stanfordzkiego d.school) powiem tak : „Sama technologia nie wystarczy. Gdyby tak było to wszyscy jeździlibyśmy na Segwayach”. Dlatego zastosowanie Glass czy Smart Watch w biznesie wymaga zrozumienia, jak mogą one się wpisywać w doświadczenie codziennej pracy ludzi. Zastosowanie Google Glass widzę np. w podnoszeniu efektywności pracowników magazynu, w medycynie (wspomaganie podczas operacji) czy w pracy policji (np. patroli prewencyjnych). Z kolei Smart Watch połączony z NFC znakomicie sprawdzi w komunikacji publicznej (kasowanie biletu) lub płatnościach.
Jaka jest Twoja ulubiona aplikacja i dlaczego?
Moja ulubiona aplikacja to Spotify. Cenię ją za przystępny interfejs, ogromną bibliotekę utworów oraz bardzo dobry system rekomendacji. No i oczywiście przystępną kwotę miesięcznego abonamentu w wysokości ok. 1/3 kosztu zakupu nowego wydawnictwa muzycznego. Uwielbiam różne rodzaje muzyki, słucham nowości i bardzo często zmieniam urządzenia na których ją odtwarzam (komputer, telefon). Dlatego Spotify świetnie wpisuje się w moje codzienne zajęcia.
Wygłosisz prelekcję na Mobile Trends for Business. O czym będzie Twoje wystąpienie?
W moim wystąpieniu przedstawię krótką historię oraz przyszłość kodów kreskowych. W tym roku mija 40 lat od zeskanowania pierwszego produktu. Upowszechnienie i „długowieczność” tej technologii stały się to możliwe dzięki szerokiemu porozumieniu najważniejszych aktorów rynku handlu detalicznego oraz działaniom globalnej organizacji GS1. Jaka przyszłość czeka kody kreskowe? Czy rozwój Internetu i technologii mobilnych oznacza zmierzch dotychczas znanych sposobów identyfikacji produktów? O tym wszystkim opowiem już 27 maja.

Jacek Pucher

Pracownik Centrum GS1 Instytutu Logistyki i Magazynowania w Poznaniu, gdzie zajmuje się projektami zastosowania kodów kreskowych w mobile i e-commerce. Realizował m.in. projekt mKonsument – zakupów spożywczych przez telefon wprost z przystanków komunikacji miejskiej. Stypendysta programu TOP 500 Innovators na Uniwersytecie Stanforda. Fan filozofii Design Thinking. Student Hasso Plattner School of Design Thinking i Global Design Ambassador Fundacji Interaction Design Foundation.

Udostępnij
Mobile Trends
Zobacz także