Jeden z najpopularniejszych serwisów informacyjnych w Polsce, odniósł niedawno zwycięstwo w jednej z kategorii na Mobile Trends Awards. Grupa NaTemat zdobyła prestiżową statuetkę, potwierdzając swoje zaangażowanie w dbałość o potrzeby mobilnych czytelników.
Pod koniec marca 2023 roku, w Krakowie odbyła się gala Mobile Trends Awards. Firma organizująca wydarzenie, Escola S.A., uhonorowała trudy polskich innowatorów. Jednym ze zwycięzców była Grupa NaTemat, która wygrała kategorię “Mobile Web” za realizację serwisu natemat.pl. – To pierwsza tego typu nagroda dla naTemat.pl Cieszymy się! Szczególnie, że praca jaką wykonaliśmy wspólnie z Flying Bisons nad wersją mobile naszego serwisu została doceniona. To dla nas kolejny powód do zadowolenia i pewność, że nasi czytelnicy otrzymują rozwiązania, które poprawiają wrażenia podczas czytania naszych materiałów – powiedział nam Damian Jan Borecki, Dyrektor ds. strategii i rozwoju w NaTemat.
Jakie wyglądała praca nad nowym serwisem?
10 lat istnienia serwisu naTemat.pl było idealnym momentem na kolejny redesign strony. Zespół projektowy poświęcił aż 274 godziny na badania oraz wypracowanie strategii biznesowej. Firma poważnie podeszła do realizacji taktyki “mobile first”. Władze naTemat doskonale zdają sobie sprawę, że w mobilności tkwi sedno biznesu. Samo projektowanie zajęło aż 1176 godzin! Zespół przeznaczył na pracę łącznie ponad 1450 godzin, co pokazuje poważne zaangażowanie w projekt. – W świecie newsowych mediów cyfrowych, desktop staje się dziś przestrzenią głównie wizerunkową. Mobile natomiast jest miejscem ruchu i jednocześnie generatorem biznesu. W naszej pracy nad redesignem, zależało nam aby połączyć wizerunkowość desktopu z funkcjonalnością i zasięgowością mobile – komentuje Borecki.
Jakie wyzwania stanęły przed naTemat podczas realizacji nowej wersji serwisu?
Grupa postawiła sobie trzy główne cele. Pierwszym było utrzymanie ruchu wśród czytelników. Nie mniej ważnym było utrzymanie przychodów reklamowych. Serwis chciał także zwiększyć rozpoznawalność serwisu na tle konkurencji. Połączenie tych trzech aspektów okazało się nie lada wyzwaniem. – Pracując nad wersją mobilną staraliśmy się cały czas pamiętać o jednym założeniu. Chcieliśmy, aby nasz czytelnik, niezależnie gdzie jest na stronie naTemat.pl zawsze wiedział na jakim serwisie się znajduje. Osiągnęliśmy to dzięki spójności designu z identyfikacją. Również wyzwaniem było pogodzenie formatów reklamowych i dostosowanie ich do rynkowych standardów. Jednocześnie jako wydawca, posiadamy dużo autorskich rozwiązań reklamowych, zarówno natywnych jak i display, które chcieliśmy zaaplikować do nowej platformy – mówi Dyrektor ds. strategii i rozwoju w NaTemat.
Nowa strona spotkała się z pozytywnym odzewem!
Praca zespołu została doceniona przez rynek. Pozytywne rekomendacje mocno wpłynęły na morale firmy. Jednak dla serwisu najważniejszą osią uwagi byli jego czytelnicy. Ci w testach użyteczności zareagowali na nową odsłonę strony bardzo pozytywnie. Co więcej, dzięki zaangażowaniu w projekt specjalistów od doświadczeń użytkowników, wzrosło wykorzystanie funkcjonalności serwisu. – Na pewnych płaszczyznach serwisu zaobserwowaliśmy bardzo duże wzrosty użyteczności danych funkcjonalności. Czytelnicy zaczęli korzystać z funkcji serwisu które istniały wcześniej, ale były nie do końca dobrze zaprojektowane pod względem UX. Nowy design to zmienił – mówi Damian Jan Borecki.
Dlaczego Grupa zgłosiła się do Mobile Trends Awards?
Serwis NaTemat został doceniony w naszym konkursie. Przedstawiciel serwisu zdradził nam, że motywatorem do zgłoszenia były bardzo dobre komentarze z rynku oraz od czytelników. Była to także weryfikacja, czy owocna współpraca nad projektem z Flying Bisons przełoży się na uznanie w tematycznym konkursie branżowym.
Władze Grupy powiedziały nam, że po otrzymanej nagrodzie widzą, że było warto. – Nagroda Mobile Trends Awards to dla nas potwierdzenie udanej realizacji projektu oraz faktu, że czytelnicy naTemat.pl otrzymują swietnie zaprojektowany serwis newsowy do codziennych odwiedzin, a nasi reklamodawcy środowisko, gdzie reklama jest dobrze zaprojektowana, nieintruzywna i świetnie współgra z siatką artykułów. – mówi przedstawiciel serwisu.