Konferencja Mobile Trends for Business zbliża się wielkimi krokami – widzimy się na niej już 27-28 maja w Krakowie. Aby przybliżyć Wam tematykę konferencji, rozpoczynamy cykl „3 pytania do prelegenta”. Dzisiaj odpowiada na nie Marcin Nowak, Dyrektor Handlowy i Członek Zarządu krakowskiego software house Softhis.
Gdybyś miał zostawić na swoim telefonie tylko jedną aplikację, na którą z nich padłby Twój wybór i dlaczego?
Gdybym miał wybrać jedną aplikację, wybór mógłby być tylko jeden – mobilna przeglądarka WWW. Jeśli uznamy, że stanowi ona wraz z klientem poczty e-mail rodzaj tak wbudowanego wyposażenia telefonu jak możliwość dzwonienia, to należałoby zastanowić się, której aplikacji nie jestem w stanie zastąpić usługą działającą w przeglądarce lub też w wypadku której na takim zastąpieniu stracę najwięcej. Na pewno w ścisłej czołówce znalazłaby się aplikacja bankowa Raiffeisen – korzystam z niej zarówno dla celów prywatnych jak i zawodowych, aplikacja dysku w chmurze – korzystam z OneDrive, jednak myślę że najbardziej brakowałoby mi aplikacji Google Maps – jest po prostu niezastąpiona.
Czego nie warto, nie opłaca się robić w „mobajlu”?
Na pewno nie warto do wszystkiego produkować aplikacji mobilnej – statystyki są bezlitosne – ogromna większość jeśli w ogóle zostanie zainstalowana, to jest uruchamiana tylko raz. Właściwie można powiedzieć – nie warto robić nieprzydatnych aplikacji. Należy naprawdę uwierzyć w świadomość klienta – będzie korzystał wyłącznie z apek dających mu jakąś realną wartość – informacyjną bądź rozrywkową.
Wygłosisz prelekcję na Mobile Trends for Business. O czym będzie Twoje wystąpienie?
Opowiem o tym, że mobile potrzebuje racjonalizmu. Racjonalizmu, który podpowie, kiedy naprawdę warto skorzystać z aplikacji mobilnej, a kiedy i w jaki sposób należy skupić się nad odpowiednią mobilną stroną WWW. Na czym powinna się skupiać, jak wyglądać i jak reagować, by zadowolić naszych coraz bardziej wymagających klientów.
Marcin Nowak
Dyrektor Handlowy, Członek Zarządu. Od 2005 roku współtworzy osiągnięcia krakowskiego software house Softhis, który oferuje rozwiązania software oparte na zaawansowanych technologiach informatycznych i mobilnych. W 2013 roku Softhis zajął 1 w Polsce i 3 miejsce w Europie Środkowej w rankingu Deloitte Technology Fast50 CE. Wcześniej pracował w Crowley Data Poland oraz w Millenium Bank. Absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, magister nauk politycznych. Wielokrotnie występował w Polsce i za granicą m.in. na targach Cebit 2013, Mobile Trends 2012, Internetbeta 2012 i wielu innych. Miłośnik futurologii, pasjonat nowoczesnych rozwiązań informatycznych i technik zarządzania. Wolne chwile poświęca na muzykowanie i szermierkę.