Pozycjonowanie jest taką formą reklamy w sieci, która naprawdę sprawdza się w praktyce. Nie trzeba długo szukać przykładów stron, które właśnie dzięki takiej reklamie zyskały na popularności, doprowadziły do zwiększenia obrotów firmy lub też przyczyniły się do jej większej rozpoznawalności. Skuteczne SEO może zostać przeprowadzone przez doświadczoną agencję, która nie tylko wie, w jaki sposób bezpiecznie pozycjonować, ale też posiada do tego celu określone zasoby- zarówno związane z posiadanym zapleczem jak i specjalistyczną wiedzą. Alternatywnym rozwiązaniem jest próba samodzielnego pracowania nad stroną, podczas której na pewno przydadzą się nam odpowiednie narzędzia do pozycjonowania stron. Wykorzystanie takich aplikacji pozwala znacznie uprościć sobie cały proces, który i tak może być dość czasochłonny. Od razu warto jednak zaznaczyć, że takie narzędzia nie służą do tego, aby od razu umieścić stronę na wysokich pozycjach, ale raczej są pomocne do tego, aby wspomóc sam proces pozycjonowania oraz diagnostykę.
Zaczynamy! Jakie zadania czekają na nas w pierwszej kolejności?
Najlepiej zacząć od ustalenia założeń kampanii, a więc od wybrania słów kluczowych, a także od zadecydowania, czy będziemy stronę pozycjonować lokalnie czy na cały kraj. I tutaj pojawia się pierwsze, bardzo przydatne narzędzie, jakim jest Google Keyword Planner dostępny w ramach bezpłatnego konta Google Ads. Żeby móc z niego skorzystać, należy utworzyć konto w usłudze i skonfigurować płatności na koncie, nawet jeśli w dalszej perspektywie nie będziemy nic wpłacać do budżetu kampanii. To pozwoli nam na korzystanie z dokładniejszych statystyk odnośnie słów kluczowych. Dzięki temu narzędziu możemy wybrać interesujące nas frazy kluczowe pod kątem ich miesięcznej liczby wyszukiwań przez użytkowników. Możemy sprawdzać statystki na dowolnym obszarze- w granicach danego miasta lub na cały kraj. Możemy też uzyskać informację o konkurencji w Google Ads na dane słowo kluczowe, pamiętajmy jednak, aby otoczenie konkurencji sprawdzić też w samej wyszukiwarce pod kątem tego, co dzieje się w organicznych wynikach wyszukiwania, bo tak naprawdę właśnie to powinno nas interesować najbardziej. Frazy powinny mieć też charakter sprzedażowy. Na początek najlepiej jest ich wybrać kilka.
Mamy słowa kluczowe? Czas popracować nad stroną
Może dopiero uzyskaliśmy ją od dewelopera, a może istnieje w sieci już od dawna. Tak czy inaczej, powinniśmy postarać się ją maksymalnie dostosować do wymagań stawianych przez Google. Ogólny stan strony możemy sprawdzić korzystając z darmowych, dostępnych w sieci narzędzi, które powiedzą nam coś więcej o optymalizacji strony- takim przykładowym narzędziem jest chociażby Seoptimer. W kilka sekund uzyskamy informacje o tym, czy strona ma opisane nagłówki, jak szybko się ładuje, czy została dodana mapa witryny, a także plik robots, który ułatwi indeksowanie jej zawartości. Pamiętajmy jednak, że nawet jeśli strona jest odpowiednio zoptymalizowana- warto dokonać pewnych poprawek pod kątem wybranych słów kluczowych. Podobnie wygląda sytuacja w kwestii optymalizacji jej zawartości tekstowej. Nie bez przyczyny obecnie bardzo wiele mówi się o content marketingu- powinniśmy wziąć pod lupę wszystkie treści zamieszczone na stronie i w miarę możliwości również zoptymalizować je pod kątem słów kluczowych.
Jak mierzyć wyniki?
Zanim zaczniemy opracowywanie strategii linkowania, dobrze jest zrobić jeszcze jedną rzecz, która pozwoli nam efektywnie mierzyć postępy. Pozycjonowanie stron przeprowadza się po to, aby osiągnąć wysokie pozycje na dane słowa kluczowe- warto więc monitorować na bieżąco, na jakim miejscu w wyszukiwarce aktualnie znajduje się strona na wybrane frazy. Na rynku znajdziemy co najmniej kilka platform, które umożliwią nam monitorowanie pozycji, zarówno w wersji podstawowej, a więc darmowej, a także bardziej zaawansowanej, która wiąże się już z opłatami. Takie narzędzie pozwala nam jednak zaoszczędzić czas i zlicza wyniki wyszukiwania w pewien niezależny od nas sposób. Warto więc utworzyć sobie konto na takiej platformie już na starcie.
Potrzebujesz pomocy z pozycjonowaniem Twojej strony internetowej? Sprawdź:
https://brandbay.pl/pozycjonowanie-stron-www