Pod koniec 2018 roku ponad połowę stron internetowych w Google zindeksowano na podstawie mobilnej wersji. Z dniem pierwszego czerwca 2019 roku, takie indeksowanie obejmie wszystkie nowe domeny internetowe.
Strony mobilne priorytetem w Google
Rejestrowane od tej pory witryny, będą indeksowane w wynikach wyszukiwania wyłącznie na podstawie treści z ich mobilnej wersji. Jej brak sprawi, że treści ze strony desktopowej, nie zostaną wzięte pod uwagę przez mobilnego Googlebota. Treści ze strony mobilnej posłużą także do określania struktury danych i to jej fragmenty pojawią się w wyszukiwarce Google.
Mobile-First Indexing
Pierwsze pogłoski o Mobile-First Indexing pojawiły się w marcu 2017 roku. Po roku od pierwszych testów, nowy sposób indeksowania zaczął obejmować kolejne witryny w Google. Pod koniec 2018 roku, mobilny bot Google indeksował już połowę ze wszystkich stron w wyszukiwarce. Dlatego też, obecnie każdy webmaster powinien zadbać przede wszystkim o mobilną wersję swojej witryny. Wystarczy stworzyć stronę w technice projektowania RWD (Responsive Web Design). Dzięki temu jej wygląd i układ zaczną automatycznie dostosowywać się do ekranu urządzenia, zachowując tę samą treść.
Jak zweryfikować strony mobilne pod kątem SEO?
Popularność urządzeń mobilnych sprawia, że Google promuje w rankingach wyszukiwania i chętniej indeksuje strony dostosowane do smartfonów i tabletów. Przykładowo, strony otwierające się wolno na urządzeniach mobilnych, otrzymują niższą pozycję w rankingu. Google dostarcza w tym zakresie wiele narzędzi diagnostycznych.
Szybkość ładowania się strony internetowej i potencjalne rady w zakresie optymalizacji sprawdzić można TU oraz TUTAJ. Z kolei zgodność witryny z wymogami robotów indeksujących Google, zweryfikować można na TU oraz TU.
Źródło: www.webmasters.googleblog.com
Via: techcrunch.com