Konferencje

"Ostatni rok był raczej stopniową korektą rynku" – 3 pytania do Kamila Stanucha, prelegenta #MTC2016

Kamil Stanuch jest współzałożycielem oraz prezesem KoalaMetrics, firmy zajmującej się dostarczaniem technologii do analizy zachowań użytkowników mobilnych. Już 18 lutego, w ramach swojego case study, podzieli się on wiedzą na ten temat z uczestnikami Mobile Trends Conference 2016. Tymczasem, w ramach 3 pytań do prelegenta, opowiada nam o swoich ulubionych aplikacjach mobilnych – może zagoszczą i na waszych telefonach? – ale nie tylko. Podsumowuje również rok 2016, w którym, jak sam ocenia, doszło do powrotu do normalności i stopniowej korekty rynku.
 Gdybyś miał zostawić na swoim telefonie tylko trzy aplikacje, na które z nich padłby Twój  wybór i dlaczego?
Zdecydowanie byłby to Telegram, Medium i Twitter. Z aplikacji Telegram korzystam niemalże od początku jej istnienia, czyli 2013 roku i z wielkim zaciekawieniem obserwuję ich rozwój. Wcześniej próbowałem innych messengerów jak WhatsApp czy Viber, ale dopiero prostota Telegramu i klient desktopowy spowodowały, że przekonałem się do tej aplikacji. Z Twittera korzystam głównie jako szybkiego dostępu do codziennych newsów branżowych, natomiast Medium jest dla mnie czymś łączącym szybkość i lakoniczność tego poprzedniego z solidną porcją wiedzy oraz doświadczeń, które mogę znaleźć na Quora.
Co Twoim zdaniem okazało się mobilną porażką roku 2015 i dlaczego?
W ostatnim swoim poście Jason Calacanis stwierdził, że ostatnie trzy lata były momentem stopniowego spuszczania powietrza z rosnącej bańki technologicznej i, że końcówka 2015 roku była momentem względnego powrotu do normalności. Naturalnie, wśród głośnych porażek było przede wszystkim zamknięcie aplikacji Secret lub szybki wzlot oraz upadek Tidal, aplikacji, która mimo wsparcia ze strony gwiazd takich jak Jaz Z czy Rihanna nie zdołał stać się konkurencją dla Spotify. Jednak trudno nie zgodzić się z Calacanisem, że ostatni rok był raczej stopniową korektą rynku: Flipagram i Instacart zwalniają część zespołu, Snapchat rezygnuje z funkcjonalności Snap Channel (wraz z nim zostaje zwolniony odpowiedzialny za nią zespół) a w lipcu ze stanowiska prezesa Evernote rezygnuje Phil Libin po tym jak firmie nie udało się osiągnąć wystarczających wskaźników finansowych (głównym problemem jest konwersja bezpłatnych użytkowników w płacących). Tak więc 2016 rok może być bardzo ciekawy 🙂
Wygłosisz prelekcję na Mobile Trends Conference 2016. O czym będzie Twoje wystąpienie?
Kto robi zakupy w dyskontach? Czy rodzice jeżdżą samochodem czy komunikacją miejską? Czym różnią się klienci m-kuponów od reszty Polaków? W mojej prezentacji chcę pokazać garść wniosków o użytkownikach mobilnych po pół roku segmentowania 0,5 miliona użytkowników w KoalaMetrics oraz jakie informacje na temat użytkowników mobilnych można uzyskać na bazie analizy użycia telefonu oraz jak można wykorzystać te dane w działaniach marketingowych i sprzedażowych firmy. Korzystając z dostępu do dużej bazy użytkowników, pokazujemy trendy w użyciu aplikacji bankowych, zakupowych, rozrywkowych i innych. Chcemy zaprezentować nieoczywiste korelacje, które udało nam się odkryć i przedstawić ich możliwe implikacje. Nasza prezentacja to głos w dyskusji o teraźniejszości i przyszłości personalizacji marketingu i reklamy w sferze mobilnej.

Udostępnij