Dnia 11 stycznia 2014 roku odbyła się pierwsza edycja konferencji Mobile Central Europe. Event organizowany przez grupę Mobile Warsaw (zrzeszającą programistów mobilnych) przyciągnął 400 osób do warszawskiego Kina Praha. Konferencja była skierowana stricte do developerów urządzeń mobilnych, ale w programie można było znaleźć także prezentacje na tematy bardziej ogólne. W agendzie znalazło się 21 prelekcji prowadzonych równolegle w 3 salach kinowych. Dodatkowo podczas przerwy obiadowej odbywały się krótkie 15-to minutowe prelekcje czyli tzw. flash talks.
Prelekcje były podzielone na 3 główne bloki tematyczne. Pierwszy był poświęcony tworzeniu oprogramowania na system android. Drugi poruszał tematykę interfejsów, user experience oraz urządzeń z kategorii wearables. Natomiast trzeci blok był poświęcony tematom z zakresu rozwijania aplikacji na system iOS.
Jeden ze sponsorów umożliwiał przećwiczenie wyłożonych na prelekcji informacji w specjalnie stworzonej sekcji z komputerami do kodowania. Można było w praktyce pobawić się zaprezentowanymi rozwiązaniami technicznymi.
Dużą uwagę przyciągały tematy związane z wearables, czyli urządzeniami do noszenia na ciele takimi jak zegarki czy okulary. Stosowane są one zazwyczaj jako interfejs między użytkownikiem i jego smartfonem oraz jako sprzęt dodający nowe funkcjonalności. Dzięki bezprzewodowemu połączeniu wearables z telefonem można szybciej i bardziej naturalnie korzystać z dobrodziejstw urządzeń przenośnych. Na prelekcjach zaprezentowane były ogólne cechy tego typu sprzętu oraz szczegóły dotyczące sposobów programowania. Jeden z prelegentów udostępniał możliwość osobistego przetestowania Google Glass w akcji.
W przerwach między prelekcjami oraz w trakcie afterparty był czas na zdobywanie kontaktów branżowych. Organizatorzy zaproponowali udział w mobilnej grze networkingowej, dzięki której można było w luźny sposób nawiązać kontakty. Ciekawostką jest fakt, że zanim zaczęła się konferencja, to aplikacja już została zhackowana przez niektórych uczestników. Miejscem spotkania było kino, więc nie mogło zabraknąć świeżego popcornu, który był dostępny przez cały czas trwania konferencji. Można było także zagrać w gry na ekranie kinowym.
Pierwszą edycję Mobile Central Europe można uznać za udaną ze względu na ciekawe prelekcje oraz dobrą organizację. Świadczą o tym także pochlebne komentarze uczestników na twitterze. Do następnego razu!
Marcin Stachura