Wczoraj, 18 czerwca 2014 r., Amazon zaprezentował swój pierwszy smartfon – Fire Phone. Telefon wyróżnia się na tle innych już samym wyglądem, ponieważ na jego froncie znajduje się aż 5 kamer, co pozwala na wykorzystanie wyjątkowej funkcjonalności, jaką są efekty 3D. Ponadto Amazon wyposażył swój pierwszy smartfon o kilka dodatkowych cech, z którymi nie spotkamy się u innych producentów.
Dynamic Perspective
Amazon Fire wyróżnia się na tle innych telefonów trzema funkcjami. Zgodnie z przewidywaniami, telefon korzysta z efektów 3D. Opcja ta nosi nazwę Dynamic Perspective i może być wykorzystywana w aplikacjach takich jak gry, mapy czy nawet w aplikacjach zakupowych. Pozwala ona na bezproblemową obsługę telefonu za pomocą jednej ręki, przy pomocy gestów. Ponadto telefon śledzi nasz ruch, wobec czego np. w grach możemy rozglądać się i śledzić wirtualny świat oczami postaci. Dynamic Perspective pozwala również na auto-scroll, a więc strony internetowe czy książki będą same za nami nadążać, bez potrzeby ręcznego ich przesuwania.
Przycisk Firefly
Druga z innowacyjnych funkcji to przycisk Firefly. Skanuje on i identyfikuje treści wizytówek, plakatów czy gazet, co pozwala na szybkie zapisywanie kontaktów czy wysyłanie emaili. Rozpoznaje on także ponad 240 tysięcy filmów i seriali oraz 160 kanałów telewizyjnych, co pozwala na szybkie wyszukiwanie informacji np. o fabule czy aktorach. Posiada on również funkcję podobną do Shazam, a więc rozpozna za nas muzykę i doda do naszej wish listy. Firefly pozwala także na zrobienie zdjęć różnym obiektom, aby smartfon zidentyfikował je za nas i odszukał w czeluściach sklepu Amazon, abyśmy mogli zakupić produkt bezpośrednio z poziomu telefonu. Zdecydowanie ułatwi więc on dokonywanie zakupów wiernym klientom Amazonu.
Przycisk Mayday i Amazon Prime
Kolejną funkcją przeznaczoną dla klientów jest przycisk Mayday, który spowoduje uruchomienie video rozmowy z przedstawicielem firmy Amazon, który pomoże w rozwiązaniu jakiegokolwiek problemu z urządzeniem. Nowi posiadacze Fire uzyskają także darmową roczną subskrypcję w Amazon Prime, która zapewnia m.in. darmową wysyłkę przedmiotów, streaming muzyki i wideo.
Kilka słów o hardware i Fire OS
Smartfon posiada 4.7-calowy wyświetlacz, czterordzeniowy procesor Snapdragon 800 2.2 GHz oraz 2GB pamięci RAM. Bateria ma wytrzymać 285 godzin w stanie czuwania. Amazon Fire chwali się również wyjątkowo dobrym aparatem 13MP. Posiada on funkcję optycznej stabiliacji obrazu, nagrywa filmy w rozdzielczości 1080p i zapewnia nielimitowane miejsce w chmurze na wykonane zdjęcia. Smartfon działa w oparciu o zmodyfikowaną przez Amazon wersję Androida Fire OS 3.5.0 (co oznacza brak możliwości korzystania z takich funkcji jak Gmail czy Mapy Google).
Kiedy, gdzie i za ile?
Telefon trafi do sprzedaży 25 lipca, jednak (przynajmniej na razie) będzie on dostępny jedynie dla klientów AT&T. Już teraz możecie znaleźć go w sklepie Amazon, gdzie jego ceny to $299 z umową i $749 bez umowy w przypadku urządzenia z pamięcią 64 GB oraz odpowiednio $199 i $649 za 32 GB pamięci.
Nowe funkcjonalności z pewnością budzą zaciekawienie wśród wszystkich użytkowników zakręconych na punkcie mobilnych ciekawostek. Wydaje się jednak, że smartfon kierowany jest przede wszystkim (o ile nie jedynie) na rynki, gdzie Amazon jest jedną z najpopularniejszych platform e-handlu, ponieważ jego wiodące cechy są bezpośrednio powiązane z posiadaniem konta na Amazon.com. A więc omija on rynek Polski, ponieważ nasz kraj ciągle czeka na własny oddział Amazonu. O ile zdarzają się oczywiście Polacy korzystający z zagranicznych oddziałów Amazon.com, o tyle nie korzystają oni z asortymentu tego sklepu na co dzień. Sam Fire Phone wobec tego raczej nie trafi w ich gusta i oczekiwania.
Telefon znajdziecie już w sklepie Amazon pod tym adresem.