Konferencje
Mobile Trends

Technologiczne wyzwanie? – Opóźniony start Apple w fintech

Firma z Cupertino opracowuje własną technologię, w ramach Project Breakout. Apple chce obsługiwać kalkulację odsetek, nagród czy sprawdzania kredytów. Dodatkowo chce zadbać o powstanie funkcjonalności co do zatwierdzania i historii transakcji. Okazało się jednak, że wejście do fintech pełną parą wcale nie jest takie łatwe. Apple odnotowuje pewne problemy.

Czy znasz nowe usługi finansowe Apple? Zapewne mniejsza część odpowie twierdząco. Ma być w nich oferta „kup teraz, zapłać później”, konta oszczędnościowe i program subskrypcji iPhone’a. Nowe usługi powinny cieszyć już użytkowników, jednak wciąż ulegają ciągłym opóźnieniom. Mark Gurman z Bloomberga donosi, że jest to powodowane nieprzewidzianymi problemami technicznymi i inżynieryjnymi. Te spóźnienia jednak nikogo nie zaskakują. Przed Apple spore wyzwanie.

BNPL od Apple już testowane!

Po bardzo długim czasie oczekiwania, pierwsza wersja usługi BNPL (kup teraz, zapłać później), o nazwie Apple Pay Later, ma zostać wydana już wkrótce. – Ostatnio pojawiły się oznaki postępu. Po kilkumiesięcznym opóźnieniu firma przygotowuje się do udostępnienia konsumentom pierwszej wersji Apple Pay Later – tłumaczy dziennikarz Bloomberga.

Gurman donosi, że przeszła już testy beta przez pracowników handlu detalicznego. Jednak niewiele wiadomo o samej funkcji, bo pracownicy podpisali umowy NDA o zachowaniu poufności jej działania.

– Uczestnictwo w tej wersji zapoznawczej podlega umowom o zachowaniu poufności, na które zgodziłeś się w związku z zatrudnieniem w Apple – powiedziała firma z Cupertino. Poinformowała również, że pożyczki Pay Later będą wymagały kontroli kredytowych, ale nie będą one wpływać na ocenę zdolności kredytowej.

Apple ma lekką „obsuwę”

Konto oszczędnościowe Apple zostało zapowiedziane w październiku, ale nie zostało jeszcze udostępnione. Usługa subskrypcji iPhone’a, która miała zadebiutować w 2022 lub 2023 roku, również jeszcze się nie pojawiła. Międzynarodowa ekspansja karty kredytowej Apple Card była powolna. I mimo wdrożenia w 2019 r, wciąż pozostaje produktem tylko dla USA. Rodzi to pewne niezadowolenie użytkowników na całym świecie.

Apple rozdziela handel detaliczny od zasobów ludzkich

Cztery lata temu z firmą pożegnała się szefowa działu Retail, czyli Angeli Ahrendts. W zamian to Deirdre O’Brien została mianowana na stanowisko dyrektora generalnego w tym dziale. Pani O’Brien była zatem odpowiedzialna już za dwie role. Wcześniej pełniła rolę zarządczyni działu z zasobami ludzkimi. Okazało się jednak, że prowadzenie HR i sprzedaży detalicznej przy planowanej ekspansji może utrudnić proceder. W końcu, to dwie główne i odrębne role. Apple zajmuje się aktywizmem pracowniczym i uzwiązkowieniem. Gigant rozpoczyna też kolejną ekspansję detaliczną. Sensownym więc stało się rozdzielenie tych funkcji.

Gurman mówi, że obowiązki O’Brien w zakresie HR zostaną przekazane nowej dyrektorce ds. ludzi, Carol Surface, która na początku marca przejdzie z firmy Medtronic. Ta zmiana jest jedną z wielu zmian w Apple w ostatnich miesięcy i będzie omawiana na dorocznym spotkaniu akcjonariuszy firmy 10 marca.

Apple na razie nie wejdzie nam do portfela

Widzimy duże dążenie firmy z Cupertino, aby odgrywać coraz większą rolę w życiu finansowym swoich klientów. Niestety, jak samo Apple przyznaje, to trudniejsze niż się wydaje. W rzeczywistości będziemy musieli jeszcze poczekać na konkretne rozwiązania fintech od amerykańskiego giganta.

Udostępnij
Mobile Trends
Zobacz także