Konferencje

Przykłady automatyzacji sprzedaży – co wdrożyć by usprawnić swój e-commerce?

Automatyzacja sprzedaży to jeden z najszybciej rozwijających się trendów e-commerce, z którego w praktyce skorzystać może każdy przedsiębiorca myślący o rozwoju swojego biznesu. Wbrew pozorom automatyzacja sprzedaży nie zawsze musi oznaczać ogromną inwestycję, czego przykłady są przedstawione poniżej. Jakie są najpopularniejsze sposoby na automatyzację sprzedaży?

Chatbot – obsługa klienta i finalizacja sprzedaży w jednym 

Zacznijmy od automatyzacji opartej o technologię sztucznej inteligencji. Mowa tu oczywiście o chatbotach, które przez całą dobę są do dyspozycji naszych klientów i dzięki zaawansowanym algorytmom zapewniają wysoką jakość obsługi, a także stanowią doraźne wsparcie w procesie zamykania sprzedaży. Chatbot to idealne rozwiązanie dla firm, które borykają się z dużą liczbą zapytań i ciągłym nawałem pracy konsultantów. 

W zależności od naszych osobistych preferencji technologia to może być cały czas rozbudowywana, uwzględniając dodatkowe promocje, wyprzedaże, a także wzbogacając chatbot o coraz szersze repozytorium odpowiedzi na często zadawane pytanie. 

System zarządzania relacjami z klientami 

Popularne systemy CRM to niezwykle ważny krok w kierunku automatyzacji sprzedaży. Centrum wiedzy o naszych klientach to doskonałe rozwiązanie, które samodzielnie przypomni klientom o naszym sklepie, cyklicznie oferując im promocję oraz zwiększając ich zaangażowanie. 

W tradycyjnym biznesie to my musimy pamiętać o realizowaniu takich procesów. CRM zrobi to wszystko za nas, dodatkowo umożliwiając integrację z innymi systemami, jak ERP czy marketplace, realizowaną przez Ecommerce Revolution

Zautomatyzuj swoje social media 

Automatyzacja działań w serwisie społecznościowym – dzisiejszym kole napędowym sprzedaży e-commerce może dać nam ogromny potencjał do przyciągnięcia klientów, o których wcześniej nie myśleliśmy w kategoriach segmentu docelowego. 

Dywersyfikacja kanałów marketingowych przy użyciu kilku portali, takich jak Instagram, Facebook, Twitter, Linkedin i YouTube może zaowocować znacznie wyższą konwersją a w efekcie lepszymi wynikami finansowymi. Każdy jednak zdaje sobie sprawy, ile czasu należy poświęcić na zarządzanie kilkoma profilami jednocześnie. Dlatego też automatyzacja tego obszaru, poprzez wykorzystanie auto publikatorów treści oraz chatbotów dostępnych na Messenger z pewnością zwiększą naszą efektywność biznesu. 

Udostępnij
Zobacz także