Konferencje

Raport PayPal: m-commerce w Polsce rozwija się trzy razy szybciej, niż e-commerce

PayPal wraz z Ipsos przygotowali raport dotyczący stanu e-commerce i m-commerce na świecie, w tym również w Polsce. Okazuje się, iż w przypadku Polski tempo wzrostu mobile commerce jest trzykrotnie szybsze niż w przypadku całego e-commerce. Za kilka lat zakupy dokonywane mobilnie mogą zrównać się z ilością zakupów dokonywanych na komputerach osobistych.

Mobile first

Ogólnoświatowa średnia rocznego wzrostu dla m-commerce na przestrzeni lat 2013-2016 ma wynieść 42% – dla porównania e-commerce ogółem to zaledwie 13%. Dla samej Polski średnia roczna stopa wzrostu m-commerce ma wynieść 33% w porównaniu do 10% e-commerce. Jak powiedział Anuj Nayar, dyrektor działu globalnych inicjatyw PayPal, znajdujemy się u progu ery „mobile-first”, gdzie smartfon jest dla nas najważniejszym i najczęściej używanym urządzeniem służącym do połączenia z Internetem, a więc wkrótce może stać się również podstawowym narzędziem do dokonywania zakupów w sieci. W ciągu 4 lat (2010-2014) wzrost płatności mobilnych w serwisie PayPal wzrósł z mniej niż 1% do ponad 20%.
W ciągu ostatniego roku 85% internetowych klientów dokonywało zakupów za pomocą komputerów, 9% za pośrednictwem smartfona i 5% – z pomocą tabletu. Liczby te mają w ciągu najbliższych 12 miesięcy ulec zmianie na korzyść urządzeń mobilnych – spadnie natomiast liczba osób kupujących za pośrednictwem komputerów.
Obecnie osoby kupujące mobilnie kierują się przede wszystkim chęcią znalezienia informacji o produkcie, sklepie czy opinii. Poszukiwanie informacji w tym zakresie finalnie kończy się decyzją zakupową. W przyszłości te motywacje mają ulec zmianie. Z badań wynika, iż w przyszłości m-klienci będą decydować się na zakup za pośrednictwem urządzenia mobilnego ze względu na możliwość płatności zbliżeniowej przy kasie, możliwość zamawiania usług z wyprzedzeniem z pomocą aplikacji lub strony mobilnej oraz przy okazji porównywania cen podczas zakupów w sklepie.

Strona czy aplikacja?

64% osób dokonujących zakupów na smartfonie kupowało za pośrednictwem mobilnej aplikacji, 52% – za pomocą przeglądarki. Przeważnie to właśnie aplikacja mobilna jest preferowana jako platforma do dokonania mobilnego zakupu. Wśród jej zalet wymieniane są wygoda, szybkość czy dostęp do informacji o statusie płatności/zakupu.

150309105433_paypal_2

Zalety używania aplikacji mobilnych (%)


 
To, co ciągle powstrzymuje przed dokonywaniem zakupu mobilnego – pierwszy raz lub częściej – jest przede wszystkim wyższy komfort w przypadku zakupów z poziomu komputera, zbyt mały rozmiar ekranu urządzenia mobilnego czy obawy przed zabezpieczeniem transakcji dokonywanych mobilnie.
W porównaniu co całości wydatków w sferze e-commerce, mobile nadal jeszcze raczkuje – zakupy dokonywane na smartfonie to 9%, a dokonywane na tablecie – 5% w skali globalnej sprzedaży on-line. Jednak 1/3 osób biorących w badaniu dokonała zakupu na smartfonie w przeciągu ostatniego roku, a 20% – zakupu na tablecie. Statystyki zdecydowanie podnosi młode pokolenie. Bardziej szczegółowo o polskich zakupach mobilnych możecie poczytać również w raporcie mShopper, o którym pisaliśmy niedawno.
150309105742_PayPal_infografika_large

O raporcie

Na zlecenie PayPal, Ipsos przeprowadził badania na reprezentatywnej grupie 800 (17 519 ogółem) dorosłych użytkowników internetu w 22 krajach, w tym wśród mieszkańców Polski. Wywiady przeprowadzane były w terminie 9 września – 3 listopada 2014 r., w Polsce – 7-31 października na grupie 787 osób.
Źródło:
https://www.paypal-media.com/press-releases/mobile-commerce-poised-to-eclipse-tradit
http://marketing-news.pl/message.php?art=44314
Zdjęcie:
nito © Więcej zdjęć na Fotolia.pl

Udostępnij
Zobacz także