Konferencje

Raport: Smartfony umacniają swoją pozycję w świecie zakupów

Jeszcze parę lat temu smartfony nie wydawały się platformą odpowiednią do robienia zakupów. Tymczasem rynek sam dostosowuje się do ich wymagań i możliwości. Według raportu Crtiteo to właśnie na smartfonach dokonywana jest  większość transakcji mobilnych na największych globalnych rynkach. Przyrost klientów kupujących przez urządzenia mobilne odczuwają szczególnie sprzedawcy, którzy zoptymalizowali witryny swoich sklepów internetowych pod dotykowe ekrany.
Uproszczenie i ujednolicenie procesu transakcji stanowi klucz do sukcesu dzisiejszego sklepu internetowego. Ignorowanie platform mobilnych ze strony sprzedawców nie jest już możliwe i znacznie ogranicza ich możliwości.
Jak zauważył Ellie Kanan z firmy Criteo, odpowiedzialnej za stworzenie raportu H1 2016 State and Mobile Commerce:

„Sprzedawcy powinni zapewnić spójne doświadczenie klienta dla zakupów cross-device oraz transakcji na urządzeniach mobilnych. Umiejętne dotarcie do użytkownika, niezależnie od etapu ścieżki zakupowej, na jakim się znajduje, pozwoli zdystansować konkurencję i odpowiednio przygotować się na nadchodzące sezony zakupowe”.

W Polsce wciąż kupujemy na desktopach, ale udział mobile to już 17%

W pierwszej połowie 2016 roku, udział transakcji mobilnych w polskim handlu eCommerce wyniósł 17% (w najwyższym kwartylu 22%). Natomiast średnią wartość zamówienia dokonanego na urządzeniu mobilnym ustalono na poziomie 93 złotych (dla porównania na desktopach było to okrągłe 100 złotych). Przy czym 66% transakcji mobilnych realizowana była na smartfonach, a pozostałe 34% z poziomu tabletów.

Kraje przyjazne urządzeniom mobilnym z największym wskaźnikiem konwersji

W ujęciu rocznym największy wzrost udziału transakcji mobilnych w sprzedaży eCommerce został odnotowany w Brazylii, Australii oraz Francji. Najwyższy wskaźnik konwersji i udziału mobile w handlu internetowym odnotowano w Japonii, Wielkiej Brytanii i Korei Południowej, w których to krajach większość stron internetowych została zoptymalizowana pod urządzenia mobilne. Z roku na rok maleje jednak liczba transakcji dokonywanych na tabletach.

Liderzy sprzedaży za pomocą aplikacji mobilnych uzyskują o 90% wyższą konwersję niż początkujący sprzedawcy

Z raportu Criteo dowiadujemy się także jak istotną rolę w ofercie sklepów i sprzedawców pełnią aplikacje mobilne. Ponad połowę (54%) odnotowanych w drugim kwartale 2016 roku transakcji mobilnych dokonano właśnie poprzez aplikacje. W ubiegłym roku było to 47%. Aplikacje zapewniają też trzykrotnie wyższy współczynnik konwersji niż mobilne strony internetowe. Zwykle są przecież prostsze w obsłudze i wygodniejsze z punktu widzenia użytkownika. To jednak nie wszystko. Średnia wartość zamówień dokonanych przez aplikacje mobilne wyniosła 127 USD tym samym po raz pierwszy przebijając wartość zamówień desktopowych (100 USD).
Cały raport znajdziecie pod tym adresem
Źródło:
Criteo
Zdjęcie:
Criteo

Udostępnij
Zobacz także