Konferencje
Mobile Trends

Responsive Design w e-commerce

Antoine de Saint-Exupery, autor „Małego Księcia”, powiedział kiedyś, że projektant wie, że osiągnął perfekcję, nie, kiedy już nic nie można dodać, ale wtedy, gdy nie ma już nic do odjęcia. Mimo, że żył on w nieco odmiennej od obecnej epoce, jego słowa nadal są aktualne i powinny stać się mottem przewodnim wielu webmasterów i nie tylko.
Obecnie, kiedy jesteśmy atakowani treściami ze wszystkich stron, wyrażenie „mniej znaczy więcej” jeszcze bardziej zyskało na aktualności. Przedsiębiorcy muszą opanować sztukę trafnego przyciągania uwagi, ponieważ czas, jaki mają na zainteresowanie użytkownika odwiedzającego ich stronę na urządzeniach mobilnych to jedynie 5 sekund.
Kluczem do zainteresowania użytkownika treścią, jest responsive design. Coraz więcej osób korzysta z internetu za pośrednictwem tabletów i smartfonów. Responsive design gwarantuje nam, że strona internetowa będzie wyglądała korzystnie na każdym z urządzeń, od smartfonów, poprzez tablety, na komputerach kończąc. Jedną z najważniejszych zasad, jest zamieszczanie na stronie tylko tych treści, które użytkownicy chcą zobaczyć. Nie ma tu miejsca na natarczywe grafiki, mało intuicyjną nawigację czy strony stworzone jedynie w „komputerowej” rozdzielczości. Użytkownicy mobilni chcą, żeby wszystko było schludne, czytelne i dopasowane do ich ekranu.

Dlaczego responsive design jest tak istotny?

We współczesnym świecie coraz większą rolę odgrywają urządzenia mobilne, dzięki którym możemy mieć stały dostęp do internetu. Ich liczba ciągle wzrasta i nic nie wskazuje na to, aby tendencja ta miała się zmienić. Responsive design zapewnia użytkownikom optymalne dostosowanie wyświetlanych treści do typu urządzenia, z jakiego treści te odczytują. Jest to szczególnie istotne w dziedzinie e-commerce, ponieważ pomaga to użytkownikom podejmować szybkie i świadome decyzje zakupowe.
Przedstawione poniżej dane zostały zebrane przez serwis WhoIsHostingThis? pośród amerykańskich użytkowników urządzeń mobilnych. Wykazują one, iż obecnie 2,1 miliarda amerykanów to abonenci mobilnego internetu szerokopasmowego. 87% dorosłych amerykanów posiada telefon komórkowy, a 45% – smartfon. Spośród nich, 90% używa smartfonów do surfowania po internecie. Kilka bardziej szczegółowych informacji:

  • 55% osób używa telefonów do korzystania z internetu, z czego 31% częściej używa do tego celu telefonu, niżeli komputera.
  • Amerykanie spędzają średnio 1,4 godzin dziennie, surfując po internecie za pośrednictwem urządzeń mobilnych.
  • 37% posiadaczy telefonów komórkowych i 64% posiadaczy smartfonów używa telefonów do sprawdzania najświeższych informacji w internecie.
  • 74% osób odwiedzających strony za pośrednictwem telefonów wychodzi z nich, jeśli jej ładowanie trwa dłużej niż 5 sekund.

Te wszystkie informacje wyraźnie wskazują na to, że użytkownicy potrzebują stron internetowych dostosowanych do urządzeń mobilnych, z jakich korzystają. Muszą być one czytelne, dostosowane do rozmiaru wyświetlacza i nie przeładowane treścią, aby szybko się ładowały. Responsive design ma w tym pomóc.

Na co zwracać uwagę

Logo powinno być nieco większe i dostosowane wymiarami do całości wyświetlanej strony.
Strona z opisem produktu powinna zawierać najważniejsze, ogólne informacje o produkcie. Powinna  informować o jego nazwie, cenie, popularności czy ocenach, które stanowią kolejny element strony. Oceny mogą być wyrażane np. w pięciogwiazdkowej skali.
Informacje pomocnicze, jakie mogą znaleźć się na stronie to np. odnośniki do podobnych produktów czy do szczegółowych recenzji napisanych przez wcześniejszych klientów.
W stopce strony powinna być zwarta szczegółowa nawigacja po stronie, pozwalająca wygodnie przeskakiwać pomiędzy poszczególnymi sekcjami. Ważne są także dane kontaktowe – telefon i adres e-mail – pozwalające na kontakt klientów z firmą. Na samym końcu warto zamieścić link pozwalający na błyskawiczne przeskoczenie na samą górę strony. Więcej elementów zostało omówionych na infografice.
Wszystkie te elementy, wykonane w oparciu o responsive design  sprawią, że klienci bez wahania będą mogli dokonywać zakupów on-line zarówno na tabletach, jak i smartfonach, nie obawiając się, że coś pominą.
Winning-design

Źródło:
http://www.whoishostingthis.com/blog/2013/06/26/responsive-design-infographic/#

Udostępnij
Mobile Trends
Zobacz także