Revolut postanowił zmienić taktykę działania i przemianować swoją działalność. Czy to znaczy, że Revolut, który znamy znika właśnie z rynku? W zasadzie odpowiedź na tak zadane pytanie powinna brzmieć, że tak. Jednakże dla klientów nic wielkiego się nie zmienia. Mają po prostu więcej możliwości, gdyż teraz Revolut rozpoczyna działalność bankową. Jeśli masz konto w Revolucie, od 1 lipca należysz już do usługi Revolut Bank.
W zasadzie, oprócz fuzji, to jedynej rzeczy jakiej dokonał Revolut to rebranding. Zabieg przeprowadzony dość sprawnie, gdyż z rozmów, jakie przeprowadziłem ze znajomymi, większość użytkowników aplikacji miała o nim całkiem duże pojęcie. Zapewne dzięki płynnej komunikacji mailowej, jaką Revolut prowadzi ze swoimi użytkownikami, zachęcając ich do czytania nowych regulaminów i zasad obsługi klientów. Rebranding, czyli odświeżenie marki wiąże się tu wprost ze zmianą dotychczasowego modelu działalności, z usługi typowo płatniczej do działalności bankowej.
Fuzja Revolut Payments z Revolut Bank
– Cześć, (Twoje imię)! Witamy w Revolut! Od dziś zaczniesz lepiej wykorzystywać potencjał swoich pieniędzy. Chcieliśmy Cię tylko poinformować, że dostawcą usług płatniczych związanych z pieniędzmi elektronicznymi jest spółka Revolut Payments UAB, a usług bankowych — Revolut Bank UAB [..]
[…] Pamiętaj też, że wszystkie wpłacone przez Ciebie środki są chronione przez państwowego ubezpieczyciela depozytów i inwestycji. – czytamy w mailu od Revoluta.
No dobrze, ale co to wszystko znaczy? Po co?
W ogromnym skrócie, można do tego dojść, czytając oświadczenie Revoluta. Fintech oznajmił bowiem, że jego licencja bankowa na terenie Unii Europejskiej została przedłużona. Fakt ten pozwolił spółce na oferowanie nie tylko usług płatniczych, ale także i depozytowych. Władze spółki postanowiły wykorzystać do tego faktu istnienie usługi Revolut Bank UAB, której pośrednictwo można wykorzystać w tym zakresie. Nie do końca jednak takim przeznaczeniem cechowała się spółka z Payments w nazwie, a do której należy gro użytkowników, toteż postanowiono połączyć je w jeden konglomerat bankowy. Świadczy to o dużym potencjale finansowym i możliwościach rozwojowych Revoluta. – W związku z tym, aby sprostać przyszłym potrzebom naszych klientów, połączyliśmy Revolut Payments UAB i Revolut Bank UAB – tłumaczy Revolut w swoim komunikacie.
Fakt ten anonsowany był już wcześniej. Już 29 kwietnia otrzymałem pierwszą informację o treści: Dnia 1 lipca nastąpi połączenie podmiotów Revolut Payments UAB z Revolut Bank UAB, co oznacza, że wszyscy klienci Revolut Payments UAB zostaną przeniesieni do Revolut Bank UAB.
Kampania informacyjna zapewniła jednak, że nasze konta, mimo przenosin, zostaną dalej naszymi rachunkami bieżącymi, a numer IBAN nie ulegnie zmianie. Nowe konto bieżące ma służyć, jak wcześniej, do wykonywania płatności i przechowywania środków. Środki na koncie bieżącym czy też te znajdujące się na rachunku depozytów płatnych na żądanie zostaną objęte systemem gwarancji depozytów do kwoty 100 tys. €.
Revolut zapewnia, że wszystkie dotychczasowe usługi spełniane przez Payments UAB będą niezakłócenie realizowane przez Bank UAB, z zastrzeżeniem usług ubezpieczeniowych.
Odnośnie ubezpieczeń, realizować je będzie Revolut Insurance UAB. Witryna cashless.pl informuje, że od piątku, 1-go lipca nowy broker będzie aranżować przyszłe umowy z ubezpieczycielami oraz dostarczać klientom informacje o ochronie ubezpieczeniowej codziennej i podróżniczej. Firma zapewnia swoich klientów, że nie mają powodów do obaw i, że mimo tak dużych zmian w strukturze spółki i samych ubezpieczeniach, zakres i warunki ochrony pozostaną niezmienione, przez co nie trzeba martwić się podpisywaniem kolejnych umów ani dopełnieniem formalności.
A co z moim Revolut Plus? Czy jak mam Revolut Premium to coś się zmieni? Revolut Metal ulegnie jakimś zmianom?
Wraz z rozpoczęciem 1-go lipca za wszystkie płatne subskrypcje usługi Revolut również odpowiadać będzie spółka Revolut Bank UAB. Z racji należenia do banku, nastąpiło kilka zmian w regulaminie, z którym warto się zapoznać. Ciekawą funkcjonalnością jest teraz dostęp do otwartej bankowości, czyli zarządzaniem kontami bankowymi u innych dostawców bankowości z poziomu panelu aplikacji Revolut. Klient musi zdawać sobie sprawę z tego, że nie może pożyczać pieniędzy na swoim koncie, czyli dokonywać operacji finansowych przekraczających wartość zgromadzonych na nim środków. Revolut podpowiada w takich sytuacjach korzystanie z usług kredytowych. Jeśli saldo naszego konta stanie się w którymś momencie ujemne, użytkownik ma obowiązek w ciągu tygodnia doładować swoje konto musisz w ciągu 7 (siedmiu) dni od naszego żądania zasilić swoje konto wymaganą kwotą do eliminacji ujemnego salda. W innym przypadku Revolut potrąci należność z każdej kwoty, którą ma nam zapłacić, co nazywa prawem do potrącenia należności. Opłaty, które mogą nas obowiązywać, zostały wymienione na stronie opłat Revoluta.
Jeśli jesteś klientem Revolut, to koniecznie zerknij na nową wersję regulaminu Revolut Bank.