Aleksander Gawroński, odpowiedzialny za rozwój elektronicznych kanałów dla klientów korporacyjnych w mBank, od ponad 10 lat związany z bankowością, odpowiada na „3 pytania do prelegenta” Mobile Trends For Business. W wywiadzie mówi m.in. o tym, jak wearables mogą wspomóc zarządzanie biznesem oraz o możliwościach, jakie stoją przed aplikacjami mobilnymi w obszarze wspomagania biznesu.
Jak aplikacje mobilne według Ciebie mogą wspierać biznes?
Rozwój biznesu uzależniony jest od szeregu czynników – od dostępu do bieżących i kluczowych informacji, poprzez umiejętne zarządzanie środkami finansowymi, stałe rozszerzanie skali działania firmy, rozwój jej oferty, po odpowiednie zarządzanie relacjami z kontrahentami czy też kształceniem kadr.
W nawiązaniu do powyższego, rynek aplikacji mobilnych, które mogą wspierać biznes, wydaje się być nieograniczony. Wszelkiego rodzaju aplikacje, pozwalające na odebranie istotnych, zagregowanych i dostarczonych na czas i w jednym miejscu oraz uwzględniających potrzeby firmy informacji, mogą być na wagę złota. Aplikacje bankowości mobilnej umożliwiają z kolei natychmiastową reakcję na otrzymane informacje dotyczące choćby rynków finansowych oraz zapewniają bezpieczne i proste zarządzanie finansami przedsiębiorstwa niemalże w każdym miejscu na świecie. Dedykowane aplikacje mobilne CRM, przygotowane we współpracy z korporacjami mogą w sposób istotny wspierać kontakty z ich klientami czy kontrahentami. Udostępniają dane teleadresowe, historię współpracy oraz szczegóły dotychczasowych i bieżących transakcji, wspierając planowanie kontaktów, spotkań czy przygotowanie odpowiedniej oferty. Aplikacje mobilne mogą być również dodatkowym kanałem sprzedaży – nowoczesna firma powinna korzystać z nowoczesnych rozwiązań, aby w oczach klientów była postrzegana jako rozwojowa. Nie wyobrażam sobie także rynku logistycznego bez aplikacji mobilnych – od zamówień, poprzez realizację całego procesu dostarczania przesyłek i możliwość jego śledzenia, aż po obsługę posprzedażową.
Mobilność dostępna jest w komunikacji miejskiej, prasie, sklepach, codziennych kontaktach – innymi słowy dostępna jest niemalże wszędzie. Nie może jej także zabraknąć w biznesie.
Czy uważasz, że nowe urządzenia typu Google Glass czy Smart Watch znajdą zastosowanie w wsparciu biznesu?
„Wearables” czyli szeroko pojęte urządzenia mobilne, ze szczególnym uwzględnieniem inteligentnych zegarków, w mojej ocenie mają przyszłość w biznesie. Już ich aktualne możliwości pozwalają na poprawę komfortu pracy biznesmana. Sam fakt, że można podczas ważnych spotkań sprawdzić wiadomości mailowe czy też SMS jest sporym udogodnieniem. Możliwości pracy jako urządzenie HandsFree jest też przydatne, jako że większość osób jest wciąż w ruchu, a nie zawsze jest czas czy też możliwość skorzystania ze standardowych urządzeń. Dyskrecja i funkcjonalność to zasadnicze przewagi i zalety takich urządzeń. Zakładam, że już w niedalekiej przyszłości osiągną wyższy stopień zaawansowania, i będą w stanie działać chociażby jako urządzenie do rozpoznawania mowy, tak aby za ich pomocą można było w podróży spokojnie podyktować wiadomość email, czy też SMS.
Wygłosisz prelekcję na Mobile Trends for Business. O czym będzie Twoje wystąpienie?
Tematem mojego wystąpienia będzie bankowość mobilna dla korporacji mBank CompanyMobile. Pragnę zaprezentować możliwości, jakie oferują klientom korporacyjnym nowoczesne technologie wykorzystywane w bankowości mobilnej mBanku – od notyfikacji PUSH, zapewniających natychmiastową reakcję na zmiany na rynkach finansowych, poprzez gesty ułatwiające logowanie do systemów, z uwzględnieniem aspektów bezpieczeństwa, po obsługę setek tysięcy transakcji, tak ważną dla przedsiębiorstw. Ponadto, chciałbym przedstawić nowoczesną funkcjonalność modułu walutowego, który pozwala użytkownikom na zawieranie w sposób intuicyjny transakcji FX. Omówię także elastyczne systemy uprawnień, umożliwiające wielostopniową autoryzację zleceń. Wskażę również różnice pomiędzy bankowością mobilną dedykowaną klientom detalicznym a rozwiązaniami przygotowywanymi z uwzględnieniem specyfiki klientów korporacyjnych.
Aleksander Gawroński
Odpowiedzialny za rozwój elektronicznych kanałów dla klientów korporacyjnych w mBank, z bankowością związany od ponad 10 lat, lider wielu projektów rozwojowych w zakresie produktów transakcyjnych. W 2013r. wraz z zespołem projektowym stworzył kompleksową bankowość mobilną B2B ? mBank CompanyMobile, rozwiązanie z unikalnym i interaktywnym modelem współpracy z użytkownikiem. Absolwent SGH kierunku Metody Ilościowe, studiował także informatykę, prelegent na wielu konferencjach poświęconych innowacjom.