Konferencje
Mobile Trends

Rynek mobile rośnie w siłę. Wydajemy coraz więcej na płatne aplikacje

Bezsprzecznie wskazuje się, że poprzedni rok był czasem rozkwitu branży mobilnej. Średnia kwota wydana na aplikacje mobilne na jednego aktywnego użytkownika iPhone’a w Stanach Zjednoczonych wzrosła do 138 USD. Według agencji Sensor Tower stanowi to wzrost o 38% do roku 2019. Obejmuje to wydatki na zakup aplikacji, w tym oprogramowania premium. 

Średni przychód na aktywnego iPhone’a 

Wydatki na aplikacje w ubiegłym roku osiągnęły nowy rekord, bowiem odnotowano największy roczny wzrost od 2016 roku, kiedy to wzrosły o 42% względem 2015 roku. Natomiast w latach 2018 -2019 zauważono 27 procentowy wzrost (z 79 do 100 USD). Ożywienie wydatków konsumenckich na aplikacje mobilne odzwierciedla globalne trendy, w wyniku, których odbiorcy wykazują coraz to większe zainteresowanie płatnymi aplikacjami. 

Najpopularniejsze kategorie aplikacji wśród amerykańskich użytkowników 

Wydatki na urządzenia przeznaczone do gier mobilnych zwiększyły się z 53,80 USD (w 2019 roku) do 76,80 USD (w 2020 roku). Oznacza to wzrost rok do roku o 43%, czyli znacznie więcej niż w 2019 roku (22%). Analiza danych pokazuje, że użytkownicy iPhone’a w Stanach Zjednoczonych wydali najwięcej na gry logiczne (średnio 15,5 USD), a w kategorii „kasyno” przeciętny amerykański odbiorca wydawał 13,10 USD. Eksperci z Sensor Tower wskazują, że sukcesem wcześniej wspomnianej kategorii jest pandemia COVID-19, ponieważ konsumenci poszukiwali zajęć w domu i nowych sposobów na nawiązanie kontaktów ze znajomymi. Znajduje to odzwierciedlenie w gwałtownym wzroście zainteresowania systemem gamingowym Open World Adventure, która często zawiera opcję dla wielu graczy i gier towarzyskich. Wraz z tym rodzajem aplikacji mobilnych odnotowano także wzrost w kategorii rozrywka. Zamknięcie obiektów gastronomicznych oraz kin spowodowało, że wielu konsumentów swój wolny czas zapełniała rozrywką w postaci aplikacji. Średnie wydatki na oprogramowanie w tej kategorii wynosiły średnio 10,20 USD, co stanowi wzrost o 26% w stosunku do 8,10 USD wydanych w 2019 roku. Ciekawym jest, że gwałtowne zainteresowanie aplikacjami zapewniającymi rozrywkę zwiększyło się w czasie pandemii COVID-19, w latach 2018-2019 wzrost wzrósł zaledwie o 1%. 

Średnie wydatki konsumentów na aplikacje mobilne przypadające na jednego iPhone’a w Stanach Zjednoczonych rosły mniej więcej o 15% każdego roku. Eksperci z Sensor Tower wskazują, że mało prawdopodobne jest, aby ten trend się zatrzymał lub spadł. Pomimo tego, że obecnie luzowane są obostrzenia, a co za tym idzie zmieniają się nawyki konsumenckie, to nie prognozuje załamania na rynku mobilnym. Sensor Tower zauważa, że rok 2021 może przynieść mniej znaczący wzrost rok do roku niż 2020, jednak nie oznacza to spadku wzrostu przychodów mobilnych, a raczej pokazuje, jak niezwykły był poprzedni rok z powodu nieoczekiwanej pandemii koronawirusa.

Udostępnij
Zobacz także