
Rynek mobilnych płatności kwitnie w Azji
System płatności mobilnych Alipay, należący do grupy Alibaba, przodującej na azjatyckim mobilnym rynku, zyskuje coraz większą popularność. Liczba użytkowników korzystających z aplikacji eWallet na smartfony niedawno przekroczyła 100 milionów.
Tak duży sukces aplikacji sprawił, iż Alibaba chce stworzyć z Alipay niezależną markę. Może ona zrewolucjonizować świat azjatyckiego m-marketingu. Alipay ma służyć zarówno do dokonywania płatności online, jak i transakcji offline. Ponadto plany wobec eWallet służą także swego rodzaju finansowej rewolucji w Chinach. Firma chce brać pośredni udział w przekierowaniu chińskiego rynku finansowego z sektora publicznego do prywatnego.
Alibaba ma duży potencjał, albowiem ich aplikacje cieszą się ogromnym zaufaniem i popularnością – aplikacje Taobao i Tmall, które wyszły spod ich skrzydeł, w zeszłym roku pobiły rekord sprzedaży. W mniej niż godzinę aplikacje te kupiło 14 milionów użytkowników (a firma w tym czasie zarobiła 164 miliony dolarów).
Według Alibaby, 1/3 chińskich e-zakupów dokonywana jest za pośrednictwem aplikacji Alipay na smartfonach. W tej kwestii nastąpił 800% wzrost względem zeszłego roku. Oznacza to, że ponad 100 milionów Azjatów dokonuje zakupów poprzez urządzenia mobilne, a tendencja ta ciągle rośnie.
Na azjatyckim przykładzie widać więc, że wprowadzenie mobilnych płatności na poziomie codzienności wpływa nie tylko na sposób dokonywania zakupów przez użytkowników, ale także na cały system bankowości. Rozpowszechnienie platformy do płatności mobilnych w Chinach ma wesprzeć pozycję banków prywatnych, co dotyczy już znacznie dalej idących zmian w społeczeństwie.
Źródło:
http://www.techinasia.com/alibabas-ewallet-nears-100-million-users-independent-brand/