Nie każda firma produkująca sprzęt elektroniczny może sobie pozwolić na własną sieć sklepów. Spośród technologicznych, w tym także mobilnych potentatów przez dłuższy czas w zasadzie jedynie Apple mogło pozwolić sobie na taki „luksus”. Tymczasem Samsung coraz bardziej idzie w ślady Apple i planuje otwarcie swoich kolejnych sklepów w Europie.
Sklepy Samsunga funkcjonują na rynku już od jakiegoś czasu. Pierwsza fala ich sklepów pojawiła się na rynku w pierwszej połowie 2012 roku. Najpopularniejszy znajduje się na Oxford Street w Londynie, „przypadkowo” kilka kroków od popularnego salonu Apple. W Polsce sklepy Samsunga znajdują się w Warszawie i Poznaniu.
Koreański koncern ma w planach znacznie poszerzyć zakres swoich sklepów o co najmniej 60 nowych lokalizacji. Samsung w pierwszej kolejności planuje „uderzyć” w europejskie centra handlowe. Firma właśnie podpisała umowę z The Carphone Warehouse, czyli jedną z największych niezależnych sieci sprzedaży telefonów komórkowych w Europie. W ciągu najbliższych trzech miesięcy sieć ma otworzyć 60 firmowych sklepów Samsunga.
Taki zabieg z pewnością przysłuży się jeszcze większej promocji Samsunga. Mimo dominującego e-handlu, klienci ciągle jednak lubią dotknąć i przetestować dany produkt przed zakupem. Sklepy markowe sprzyjają poczuciu kupowania sprzętu w „luksusowym” salonie, w przeciwieństwie do urządzeń kupowanych w sieciowym markecie. Nie wiadomo jeszcze, czy nowe sklepy Samsunga zawitają również do Polski, ale prawdopodobne jest, iż skoro Samsung zaczął poszerzać swoje horyzonty, proces ten będzie trwał, a nowe sklepy będą pojawiać się na rynku systematycznie.
Źródło:
http://www.engadget.com/2014/01/29/samsung-carphone-warehouse-store-europe/