Konferencje
Mobile Trends

Samsung zacznie sprzedawać używane i odnowione przez siebie smartfony

Odsprzedaż zwróconych do sklepu i odnowionych urządzeń praktykowana jest przez niektórych producentów sprzętu elektronicznego, między innymi przez Apple. Dzięki temu klienci firmy mogą po niższej cenie kupić ze sprawdzonego źródła używany, ale odnowiony egzemplarz iPhone’a czy iPada. Zdaniem informatora Reutersa rozpoczęcie takiego programu sprzedaży smartfonów planuje również Samsung.

Z korzyścią dla klientów…

Program sprzedaży odnowionych (z ang. refurbished) urządzeń pozwala klientom na zakup po niższej cenie sprawdzonych przez producenta smartfonów, które wcześniej zostały zwrócone do sklepu przez pierwotnych nabywców. Odnowienie używanego smartfona polega zwykle na wymianie jego obudowy i akumulatora na nowe, a czasem na naprawie drobnych usterek. Według informacji pozyskanych przez Reutersa, Samsung rozpocznie sprzedaż swoich odnowionych flagowców już w 2017 roku.

…i producenta

Południowokoreański producent chciałby podreperować w ten sposób swoje wciąż dobre, choć słabsze niż przed rokiem (w pierwszym kwartale) wyniki sprzedaży. Program sprzedaży odnowionych smartfonów ma być również naturalną odpowiedzią na dostrzegalne od jakiegoś czasu przesycenie rynku urządzeniami mobilnymi. Obecnie na rynku znajduje się już więcej smartfonów, tabletów i innych urządzeń mobilnych niż ludzi na całej Ziemi, czyli ponad 7 miliardów. Jednakże dla wielu firm, w tym dla Apple i Samsunga, wyniki sprzedaży tych urządzeń w pierwszym kwartale 2016 roku okazały się gorsze niż w analogicznym okresie przed rokiem.

Urządzenia będą pochodzić od „subskrybentów smartfonów Samsunga”

Używane smartfony będą pozyskiwane od klientów, którzy zarejestrowali się do rocznego programu modernizacyjnego Samsunga w USA czy Korei Południowej. Taki program „subskrypcji” polega na corocznej wymianie urządzenia na jego najnowszą wersję, co wiąże się z uiszczaniem comiesięcznej opłaty.

Odpowiedź na przesycenie rynku

Jak czytamy w artykule Reutersa: Samsung chce zwiększyć swoją efektywność kosztową i utrzymać rentowność operacyjną powyżej 10%”. Niestety źródło agencji nie było w stanie wyjawić jak duże będą obniżki cen dla odnowionych urządzeń ani też na jakich rynkach uruchomiona zostanie odsprzedaż (Apple odsprzedaje roczne iPhone’y za około 69% pierwotnej ceny). Z pewnością taki model handlowy okaże się popularny na rynkach rozwijających się np. w Indiach, gdzie nowe smartfony Samsunga w cenie około 800 dolarów pozostają zwykle poza zasięgiem przeciętnego konsumenta. Niższe ceny używanych smartfonów pozwolą także konkurować firmie z tworzącymi tanie urządzenia chińskimi producentami. Czy oficjalny rynek wtórny Samsunga pojawi się jednak w Polsce? Biorąc pod uwagę, że podobny system sprzedaży oferuje u nas Apple, to wszystko jest możliwe.
Źródło:
www.reuters.com
Zdjęcie:
www.pixabay.com

Udostępnij
Mobile Trends
Zobacz także