Konferencje

Smartfon stał się przedłużeniem naszej ręki w pracy i w czasie wolnym – Tomasz Musiał

Dziś zapraszamy Państwa do zapoznania się z rozmową z Tomaszem Musiałem – Regional Managerem na obszar CEE w Smart Adserver. Tomasz opowiada o sowich ulubionych aplikacjach oraz jakie jego zdaniem stoją wyzwania przed branżą mobilną w 2014.
Grzegorz Kozubowski: Jaka jest Twoja ulubiona aplikacja i dlaczego?
Tomasz Musiał: Nie mam jednej ulubionej aplikacji – w moim przypadku jest to raczej lista appek, pewnie mało oryginalna i odkrywcza, gdyż spełniają one przede wszystkim rolę praktyczną oraz pomagają mi w życiu codziennym i pracy lub dostarczają czystej rozrywki.
W przypadku pierwszego rodzaju, czyli aplikacji użytkowych, ze względu na częste spotkania oraz podróże najczęściej korzystam z  Google Maps, z bardzo przydatną informacją o natężeniu ruchu, co czasami pozwala omijać korki. W przypadku planowanie podróży komunikacją miejską niezbędna jest jakdojadę.pl. Jeśli jednak potrzebuję taksówki, bardzo przydatne są aplikacje do zamawiania taksówek (jest ich kilka), dzięki którym nie trzeba dzwonić na infolinię, lecz można zamówić najbliższą w okolicy wolną taksówkę (w wielu wypadkach duża oszczędność czasu). W przypadku wyjazdów do innego miasta lub kraju, korzystam ze Skyscanner czyli wyszukiwarki najlepszych i najtańszych połączeń samolotowych, Booking.com czyli wyszukiwarka hoteli oraz Trip advisor – przewodnika po miastach na komórce. W życiu codziennym dzielę listę zakupów z żoną na Listonic, nie ominął mnie trend showroomingu, więc w sklepach skanuję produkty porównywarkami cenowymi.
W wolnym czasie króluje Endomondo, które odpalam na squashu, na rowerze, na kitesurfingu i na snowboardzie. Czasami nad naszym domem przelatują samoloty, bawię się w spottersa z aplikacją Flightradar24, a w wolnej chwili nie mogę oderwać się od Civilization Revolution, czyli mobilnej wersji klasycznej Sid’ Meier’s Civilization.
Jakie największe wyzwania stoją przed branżą mobilną w 2014 roku?
Wyzwania stojące przed branżą mobilną są wynikiem zmian i trendów ostatnich kilku lat. Już teraz na świecie sprzedaje się więcej smartphone’ów niż komputerów, efektem czego jest gwałtownie rosnącą konsumpcją mediów (wszystkich) na telefonach komórkowych oraz jednoczesne korzystanie z kilku ekranów (multiscreening). Telefon komórkowy, właściwie w praktyce już smartphone, stał się przedłużeniem naszej ręki w pracy i w czasie wolnym. Jednak za tymi trendami bardzo wolno podąża branża reklamowa i mediowa – wydatki na reklamę mobilną stanowią ułamek wydatków na „tradycyjną” reklamę internetową, co zupełnie nie odzwierciedla udziału mobile’a w generowaniu ruchu. Największych wyzwaniem dla wydawców będzie więc umiejętność monetyzacji rosnącej konsumpcji mediów na telefonach komórkowych, przekonanie domy mediowe oraz marketerów do większej aktywności w tym kanale, mądre wykorzystanie możliwości multiscreeningu.
Podczas Mobile Trends Conference 2014 wygłosisz prelekcję pt. „”Money! Money! Money!” – czyli jak zarabiać na reklamie mobilnej?”. Mógłbyś nam w skrócie powiedzieć o czym będzie to wystąpienie?
Temat mojej prezentacji jest bezpośrednio powiązany z poprzednim pytaniem. Postaram się zaprezentować przykłady, jak wykorzystać wspomniane trendy, jak zarabiać na reklamie mobilnej, jakie są najnowsze rozwiązania i możliwości reklamy w tym kanale.

Tomasz Musiał

Z rynkiem reklamy internetowej związany od 10 lat. Od marca 2013 odpowiada jako Regional Manager za rozwój Smart Adserver w regionie CEE. Wcześniej pracował m.in. jako Business Development Director w NetSprint.pl, Managing Director w BusinessClick.com (Grupa Money.pl) oraz w IBM Deutschland w Stuttgarcie jako analityk biznesowy. Ukończył Arhus School of Business w Danii na kierunku Business Performance Management oraz Zarządzanie i Marketing w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Jest stypendystą Wirtschaftuniersität Wien w Austrii. Gra namiętnie w squasha, jeździ na snowboardzie i pływa na kite-surfingu.

Udostępnij