Amine Melouk – dyrektor InMobi o wieloletnim doświadczeniu w branży. To zagraniczny gość wśród prelegentów Mobile Trends Conference 2015. Zdradza on swój „klucz”, którym kieruje się tworząc jak najbardziej przyjazne użytkownikom rozwiązania mobilne. Opowiada również, jaka ze zmian w branży mobilnej w ciągu ostatniego roku najbardziej przykuła jego uwagę.
Czy masz swoje patenty na usprawnienie i uprzyjemnienie korzystania z urządzeń mobilnych? Jakie?
Myśląc w pierwszej kolejności o użytkowniku, przede wszystkim wyróżniłbym tworzenie produktów, które przyciągają użytkownika i wychwytują jego zachowania. Kolejnym krokiem jest analizowanie tych danych, dopóki nie uzyskamy możliwie najlepszego UX.
Użytkownicy obecnie mają wyjątkowo wysoki poziom oczekiwań, jeśli chodzi o najbardziej „intymne” urządzenie cyfrowe, jakim jest smartfon. Projektując rozwiązania dla użytkowników, musimy brać to pod uwagę.
Jakie największe zmiany w branży mobilnej przyniósł ze sobą rok 2014?
Przede wszystkim jest to wzrost trendu, jakim jest programmatic marketing w kanałach mobilnych. Dzięki temu reklamodawcy mają obecnie szansę, by uzyskać o wiele staranniej dopasowaną – a co za tym idzie, bardziej wartościową – grupę odbiorców.
Jaka jest Twoja ulubiona aplikacja i dlaczego?
Aplikacja The Eurostar. Często podróżuję pomiędzy Paryżem i Londynem. Dzięki tej aplikacji nie muszę używać komputera ani drukarki, aby zarezerwować bilet. Ta aplikacja dosłownie zmieniła moje dotychczasowe doświadczenia związane z podróżowaniem.
Wygłosisz prelekcję na Mobile Trends Conference 2015. O czym będzie Twoje wystąpienie?
Mobile całkowicie zmieniło to, w jaki sposób użytkownicy zyskują dostęp do mediów, otwierając nieopisane możliwości dla marek. W efekcie to całkowicie zmieniło sposób, w jaki wydawcy przyciągają, utrzymują i monetyzują użytkowanie urządzeń mobilnych. Podczas swojej prelekcji spróbuję przedstawić te możliwości oraz podyskutować o ich sukcesie w post-desktopowym świecie.
Amine Melouk
Director, Strategic Partnerships, EMEA w InMobi, odpowiedzialny za kontakty ze strategicznymi partnerami i wydawcami, z wieloletnim doświadczeniem w branży. Kochający cyfry ekonometryk, który zawsze jest na bieżąco z nowymi technologiami i innowacjami, które automatycznie ukierunkowały jego zainteresowania na sferę digitalną. Po ukończeniu Executive MBA in Internet Marketing & E-commerce na Uniwersytecie Pole Leonard de Vinci w roku 2001, jego pasją stały się media online oraz reklama. Najpierw poprowadziło go to w kierunku radia, a następnie na lastminute.com oraz Orbitz Worldwide, gdzie zarządzał sprzedażą mediów oraz partnerstwem strategicznym w ponad 12 krajach europejskich.