Konferencje

"Smartfony stają się powoli centrum naszego prywatnego wszechświata" – 5 pytań do Magdaleny Grochali i Łukasza Majewskiego, prelegentów #MTC2016

Podczas Mobile Trends Conference 2016 nie zabraknie interesujących prelekcji wygłaszanych również przez duety. Kolejną parą prelegentów, która zaprezentuje się podczas Business Day, jest Magdalena Grochala oraz Łukasz Majewski, PR-owi specjaliści i współorganizatorzy spotkań dla praktyków PR – Komu Komunikacja. Podczas MTC2016 opowiedzą oni, jak sprytnie wykorzystać istniejące już aplikacje do komunikacji w mobile. W wywiadzie natomiast udowadniają, że znają się nie tylko na public relations, ale również na branży mobilnej. 
Jakich nowości, zmian lub trendów możemy się spodziewać w branży mobilnej w 2016 roku?
Łukasz Majewski: Dzięki nowym funkcjom YouTube’a i Facebooka coraz większą popularność zyskuje video 360 stopni. Dodajmy do tego wirtualną rzeczywistość dostępną z jednej strony dzięki Google Cardboard (niska jakość, niska cena), a z drugiej – poprzez należący do Facebooka hełm Oculus Rift. Na tegorocznych targach CES poznaliśmy cenę tego drugiego urządzenia – w przedsprzedaży aż 599 dolarów. W 2016 roku możemy się spodziewać dynamicznego rozwoju Virtual Reality wykorzystywanej w coraz to nowszych dziedzinach naszego życia.
Czy sądzisz, że w kategorii smartfonów producenci mogą nas jeszcze czymś zaskoczyć? Czym?
Magdalena Grochala: Oczywiście należy się spodziewać, że producenci smartfonów będą wciąż podnosić moc obliczeniową i wydajność swoich urządzeń. To nikogo nie powinno zaskoczyć. Nowością, która może zmienić i kierunek rozwoju smartfonów i sposób korzystania z nich, może być natomiast zastosowanie przez producentów pojawiających się na rynku rewolucyjnych materiałów i technologii. Dzięki nowoczesnym, wciąż udoskonalanym ogniwom fotowoltaicznym użytkownicy mogą dostać do rąk smartfony, które będą nie tylko energooszczędne, ale też będą skutecznie wykorzystywać energię słoneczną do ładowania baterii. W powszechnym użyciu pojawią się też zapewne elastyczne wyświetlacze, które pozwolą producentom na eksperymenty z kształtem smartfonów i wprowadzenie do portfolio modeli składanych.
Co Twoim zdaniem okazało się mobilnym hitem roku 2015 i dlaczego?
Ł.M.: Z puntu widzenia prowadzenia komunikacji tu i teraz niewątpliwie był to debiut Periscope, którego w pierwszym kwartale 2015 roku kupił sam Twitter. Aplikacja mobilna o charakterze społecznościowym pozwala na transmisję na żywo wideo z dowolnego zakątka świata przy użyciu jedynie telefonu czy tabletu. Prościej być nie może.
Czy dbasz o bezpieczeństwo swojego smartfona? Jak zabezpieczasz swoje dane przed złośliwym oprogramowaniem
M.G.: Smartfony stają się powoli centrum naszego prywatnego wszechświata – przechowujemy i wymieniamy za ich pomocą mnóstwo danych, także tych niezwykle istotnych, na przykład finansowych. Zdają sobie z tego sprawę także cyberprzestępcy, którzy zastawiają pułapki na użytkowników urządzeń mobilnych. Badania przeprowadzane na całym świecie pokazują, że hakerzy nie próżnują. Np. badania McAfee Labs wykazały, że w 2015 roku liczba próbek mobilnego złośliwego oprogramowania zwiększyła się aż o 81 proc.. Żaden właściciel smartfona nie może tego lekceważyć. Ja zabezpieczam swój telefon programem antywirusowym, który m.in. dba o to, abym nie zainstalowała zainfekowanej aplikacji, nie weszła na niebezpieczną stronę ani nie pobrała żadnego pliku, który może wyrządzić szkody. Dodatkowo zabezpiecza moje dane w razie utraty telefonu, dając mi możliwość zdalnego usunięcia wszystkich informacji ze smartfona oraz ustalenia, gdzie znajduje się zagubione lub skradzione urządzenie.
Wygłosicie prelekcję na Mobile Trends Conference 2016. O czym będzie Wasze wystąpienie?
M.G. & Ł.M.: Stworzenie aplikacji mobilnej to nie rocket science. Czy powinien to być argument na tworzenie kolejnych? Niekoniecznie! Wyniki badań przeprowadzonych przez Quettra pokazują, że zaledwie po trzech dniach ok. 77 proc. użytkowników usuwa nowo zainstalowaną aplikację. W naszym wystąpieniu na praktycznych przykładach zrealizowanych kampanii pokażemy, jak w komunikacji w dobie mobile wykorzystać aplikacje, które użytkownicy mają już na swoich telefonach.

Udostępnij