
Snapchat w cieniu nowych aplikacji, ale wciąż coraz bardziej popularny
Choć Snapchat znalazł się ostatnio w cieniu nowych, niesamowicie popularnych aplikacji, to wciąż pozostaje jednym z liderów wśród mobilnych mediów społecznościowych. Polski serwis www.snapcenter.pl przygotował ostatnio zestawienie aktualnych informacji na temat Snapchata w Polsce. Prezentujemy je poniżej.
Snapchat to nie tylko wciągający sposób komunikacji dla osób młodych, ale również szansa dla marek i firm, które mogą skorzystać z nowych możliwości marketingowych – chociażby snapchatowej platformy Discover. Na całym świecie Snap posiada już ponad 150 milionów aktywnych użytkowników dziennie. Choć wydaje się, że to nieduża liczba w porównaniu z pobitym przez Facebooka rekordem 1 miliarda użytkowników, zalogowanych w serwisie w jednym momencie, to pamiętajmy, że Snapchat obejmuje jedynie urządzenia mobilne.
Trochę globalnych statystyk
Wracając jednak do globalnych statystyk, 1/3 użytkowników Snapa publikuje historie, czyli zestawy zdjęć i filmików, dostępne dla wszystkich przez 24 godziny. Ta forma komunikacji wykorzystywana jest również przez duże marki i serwisy informacyjne. Ponad połowa użytkowników Snapchata korzysta z niego codziennie, średnio przez około pół godziny. Każdego dnia użytkownicy oglądają około 10 miliardów filmików, a w każdej sekundzie wysyłane jest prawie 9 tysięcy snapów. Około 60% użytkowników Snapa to twórcy treści – zdjęć i filmików, pozostałe 40% to użytkownicy bierni, jedynie odbierający wiadomości.
Snapchat wciąż wysoko, ale w cieniu Pokemon Go i Prisma
Jeszcze niedawno Snapchat znajdował się na 4 pozycji najpopularniejszych apek w Google Play, spadł jednak na piątą, z racji pojawienia się Pokemon Go na pierwszym miejscu zestawienia. Podobnie stało się w iTunes gdzie Snapchat zajmuje obecnie 9 pozycję. W obydwu przypadkach przebija jednak Instagram czy WhatsApp.
Popularność Snapchata w Polsce wzrośnie jeszcze bardziej?
Od 2015 roku do maja 2016, zainteresowanie Snapchatem w Polsce, jeśli chodzi o wyszukiwanie tej frazy w Google, wzrosło ponad jedenastokrotnie (w maju zarejestrowano 1,83 mln wyszukiwań). Natomiast samych, polskich użytkowników Snapchata może być około 1,3 miliona, z czego 40% stanowić mają mężczyźni, a 60%kobiety. Według danych opracowanych przez Snapcenter połowa osób korzystających z aplikacji to nastolatkowie. Natomiast osoby po 24 roku życia stanowią 18% użytkowników tego medium, przy czym udział tej grupy zwiększył się od 2015 roku ponad dwukrotnie.
W chwili obecnej zainteresowanie Snapchatem w Polsce wydaje się w miarę stabilne, chociaż w porównaniu z zachodnimi krajami Polska pozostaje raczej w tyle. Markom coraz częściej zdarza się wykraczać poza standard w postaci Facebooka czy Instagrama, poprzez skierowanie działań marketingowych właśnie w stronę Snapchata. Wzrostowi popularności aplikacji zagrozić mogą jedynie kolejne, równie silne trendy i mody na urządzeniach mobilnych takie jak np. Pokemon Go.
Źródło:
www.snapcenter.pl
Zdjęcie:
www.snapchat.com