
Swego czasu Nokia wydawała się znajdować na drugim planie w rankingach na najpopularniejsze smartfony. Apple, Samsung czy nawet HTC wyprzedzało koncern w bitwie o sympatię użytkowników, pozostawiając Nokię w tyle. Trzeba także pamiętać, iż koncernowi stosunkowo dużo czasu zajęło dostosowanie się do rynku i porzucenie Symbiana na rzecz Windows Phone. Jednak Nokia wraca do gry o solidną pozycję na rynku.
Budowanie na nowo silnej pozycji Nokia zawdzięcza przede wszystkim smartfonom Lumia działającym w oparciu o Windows Phone. Według danych dotyczących Ameryki Północnej, w trzecim kwartale 2013 roku Nokia odnotowała ponad trzykrotny wzrost ilości sprzedawanych urządzeń – aż o 367%! W drugim kwartale liczba Nokii w Ameryce Północnej wynosiła 500 tysięcy, a w trzecim już 1.4 miliona. W pierwszym kwartale tego roku liczba ta wynosiła zaledwie 300 tysięcy. Widać więc, iż sprzedaż Nokii nieustannie wzrasta, na nowo odbudowując pozycję marki na rynku.
Seria smartfonów Lumia miała swoją premierę w listopadzie 2011 roku. Premiera przypadła na czwarty kwartał 2011 roku i według danych opublikowanych przez Nokię, sprzedano wtedy sporo ponad milion smartfonów. W drugim kwartale 2012 sprzedano ponoć 4 miliony urządzeń. Nokia odnotowywała skromny, ale szybki wzrost sprzedaży. Jednak w trzecim kwartale 2012 roku sprzedaż Lumii spadła do 2,9 miliona egzemplarzy. Nokia zaczęła borykać się z problemami w sprzedaży smartfonów. Później co prawda sprzedaż znów wzrosła, jednak nagły spadek na pewno nie pomógł firmie.
Strategia Nokii w zakresie Windows Phone była długo krytykowana. Podobnie jak sam system operacyjny Microsoftu. Jednak teraz, kiedy Microsoft kupił dział Nokii za 7 miliardów dolarów, połączenie to może przynieść naprawdę dobre efekty. Trzykrotny wzrost liczby urządzeń jak na jeden kwartał to naprawdę niemały sukces, zwłaszcza, kiedy w tym samym kwartale miejsce miała premiera nowych iPhone’ów od Apple.
Źródło:
http://techcrunch.com/2013/10/29/nokia-had-a-stunning-q3-in-north-america-with-device-volume-up-367-from-last-year/