T-Mobile, międzynarodowy operator telefonii komórkowej, postanowił, że nie będzie sprzedawać telefonów BlackBerry w swoich salonach stacjonarnych. Na razie informacja ta dotyczy jedynie salonów w Stanach Zjednoczonych, ale nie wiadomo jeszcze, jak sprawa wyglądać będzie w innych krajach.
T-Mobile stanowi w USA czwartą pod względem wielkości sieć telefonii komórkowej. Skąd więc decyzja o zrezygnowaniu ze sprzedaży BlackBerry? Otóż, jak wyjaśnia David Carey, wiceprezes wykonawczy T-Mobile, większość klientów kupujących smartfony BlackBerry to klienci biznesowi, którzy i tak zazwyczaj dokonują zakupów on-line. Zbyt mała ilość osób kupuje BlackBerry stacjonarnie, aby było to opłacalne dla salonów.
Dla przypomnienia, BlackBerry wypuściło niedawno nowy smartfon Z30. Podjęto też wstępne negocjacje w sprawie sprzedaży firmy za 4,7 mld dolarów. Firma planuje zwolnić 4500 pracowników, a w ciągu ostatniego kwartału jej zyski zmalały o 1 mld dolarów. BlackBerry oświadczyło również, że planuje skupić się wyłącznie na klientach biznesowych, co mogło nakłonić T-Mobile do podjęcia takich właśnie kroków w sprawie marketingu.
Źródło:
http://www.businessinsider.com/t-mobile-wont-sell-blackberry-phones-2013-9
http://www.reuters.com/article/2013/09/25/us-blackberry-tmobileus-idUSBRE98O16P20130925