Firma Netbiscuits opublikowała na swojej stronie internetowej infografikę dotyczącą rozwoju technologii w zakresie tabletów i sposobów ich użytkowania. Przedstawione dane są w niektórych przypadkach zaskakujące!
Okazuje się bowiem, że pośród wszystkich trendów mobilnych, tablety stanowią najszybciej rozwijającą się technologię w historii. Według danych przedstawionych w infografice, rynek tabletów wzrósł aż o 65% w 2 kwartale 2013, w porównaniu do roku poprzedniego!
Android vs. iOS
Infografika porównuje także tablety Androida z tabletami od Apple. W roku 2012 tablety od Apple stanowiły aż 60% ogółu tabletów, tablety z systemem Android – 38%. Rok później sytuacja uległa sporej zmianie, a w zasadzie całkowitemu odwróceniu – 63% kupowanych tabletów ma zainstalowany system Android, podczas gdy tylko 1/3 – iOS.
W jakim celu najczęściej sięgamy po tablet?
Według infografiki, tablety najczęściej służą nam do wyszukiwania informacji. Inne aktywności, wymienione według częstotliwości użytkowania stanowią: przeglądanie newsów, portale społecznościowe, gry, ogólnie pojęta rozrywka, zakupy, słuchanie muzyki, bankowość, komunikacja i oglądanie telewizji lub filmów. W infografice można znaleźć szczegółowe „Top 5 aktywności” dla krajów takich jak USA, Wielka Brytania, Niemcy i Francja.
Co ciekawe, w niektórych krajach więcej ludzi wykorzystuje tablety do poszukiwania informacji, niż korzysta z komputerów. Na czele tej kategorii znajdują się Indie, Brazylia i Chiny.
Mapa użytkowania tabletów
Infografika zawiera również informacje dotyczące aktywności na tabletach, na których wykonywaniu spędzamy minimum 1 godzinę dziennie. Dla przykładu, w Stanach Zjednoczonych są to portale społecznościowe, gry i rozrywka. U naszych sąsiadów – w Niemczech – to wyszukiwanie informacji, portale społecznościowe i oglądanie telewizji bądź filmów. Podobnie prezentują się dane dla Afryki Południowej i Zjednoczonych Emiratów Arabskich – te kraje od Niemiec różni to, że poza wyszukiwaniem informacji i portalami społecznościowymi, mieszkańcy spędzają wiele czasu wykorzystując tablety do komunikacji z innymi. Porównując czas spędzony na wyszukiwaniu informacji i zakupach za pośrednictwem tabletów, najwięcej czasu na te aktywności przeznaczają mieszkańcy Brazylii, Zjednoczonych Emiratów Arabskich i Indii.
Strona niekompatybilna z tabletem = utrata klientów
Na podstawie powyższych danych nie da się zaprzeczyć, że technologie dotyczące tabletów rozwijają się w okamgnieniu. Mogłoby się wydawać, że to komputery lub smartfony królują w tej domenie, ale wniosek ten okazuje się błędny. Tablety zdecydowanie wysuwają się na prowadzenie pośród nowoczesnych technologii. Powinno to zainteresować przede wszystkim biznesmenów, ponieważ jeśli strona firmy nie prezentuje się korzystnie na tablecie, klient raczej nie zainteresuje się jej usługami… Wg zebranych danych, 46% użytkowników przechodzi na stronę konkurencji, kiedy strona danej firmy nie działa zbyt dobrze na tablecie. Tak więc najwyższy czas zadbać o swój „wizerunek” na urządzeniach mobilnych!
Źródło:
http://www.netbiscuits.com/reports/reports-and-papers/tablets-the-fastest-growing-technology/