Konferencje
Mobile Trends

Tablica newsów w aplikacji Google wyświetli jeszcze bardziej spersonalizowane wiadomości

Po wprowadzeniu do swojej aplikacji tablicy newsów, Google zacznie je także skutecznie personalizować. Tak, by wyświetlane na „Feedzie” wiadomości odpowiadały aktualnym zainteresowaniom użytkownika.

Tablica newsów Google dostarczy użytkownikowi interesujących go treści

Już niedługo, dobór tematyki newsowych materiałów na tak zwanym „Feedzie” w aplikacji Google (wszelkie skojarzenia z News Feedem Facebooka są zapewne przypadkowe) zacznie opierać się się przede wszystkim na preferencjach użytkownika, jego zainteresowaniach, pasjach i celach. Zostaną one określone przez bardziej zaawansowane niż dotychczas algorytmy uczenia maszynowego, na podstawie historii wyników wyszukiwania, ale i wielu innych czynników np. lokalizacji. O testach tego systemu pisaliśmy już w ubiegłe wakacje (2016).

Sam Feed załączono do aplikacji Google w grudniu ubiegłego roku. Jest on nie tyle wprowadzoną tylnymi drzwiami siecią społecznościową, co usprawnioną wersją kart z newsami, które znamy już od dawna z usługi Google Now. Obecnie zawartość aplikacji podzielona jest na dwie sekcje. Pierwsza zawiera newsy dotyczące zainteresowań użytkownika, a druga informacje na temat spraw osobistych np. nadchodzących spotkań, podróży, wydarzeń z kalendarza itd. Dopiero teraz Feed nabierze jednak pełni swoich możliwości, właśnie dzięki zaawansowanemu personalizowaniu treść w sekcji pierwszej. Dobór newsów Feedzie ma zmieniać się wraz z „światem życia codziennego” użytkownika (algorytmy same będą tworzyć swego rodzaje sekcje tematyczne, związane z jego aktualnymi zainteresowaniami). A im częściej będziemy korzystać z Google, tym lepsze będą wyniki personalizacji, w myśl zasad uczenia maszynowego.

 

Możliwy będzie także manualny wybór tematów, które zechcemy obserwować, co naturalnie przywodzi na myśl facebookowe „lajkowanie” i obserwowanie profili. Na przykład, po wyszukaniu w Google tytułu danego filmu, będzie można rozpocząć śledzenie informacji na jego temat poprzez wybranie przycisku „Follow”. Szybko wyszukamy także informacje na temat wyświetlonej w Feedzie wiadomości, poprzez jednokrotne „tapniecie” jej nagłówka. Prezentowane będą także wiadomości z nieco bardziej odległej przeszłości, których użytkownik jeszcze nie widział, a które mogłyby zdobyć jego uwagę.

Google chwali się, że nie zamknie nikogo w bańce jednego punktu widzenia

Czy to już jednak nie nazbyt duża ingerencja w prywatność użytkownika i wręcz zamykanie go w jednostronnej bańce prywatnych zainteresowań? Google obiecuje, że Feed będzie dobierał informacje na jeden temat z różnych źródeł i wielu perspektyw. W każdej chwili będzie można nakreślić dzięki temu szerszy kontekst danego wydarzenia i sprawdzić prawdziwość newsa (na podstawie innych wiadomości lub dzięki informacji oznaczonej jako „fact check”).

Jeśli system będzie działał równie sprawnie jak się to zapowiada, może okazać się jednym z najlepszych agregatorów newsów, który dostarczy trafnych wiadomości z wielu różnych źródeł. Spersonalizowane newsy mają dotyczyć pasji użytkownika – tego co rzeczywiście go trapi lub interesuje. Jeśli często odwiedza Filmweb i Imdb, będzie zapewne raczony informacjami na temat nadchodzących premier kinowych itd.

Jak zwykle, z funkcji pierwsze korzysta USA

Na dzień dzisiejszy (tj. 19.07.2017), o personalizację newsów zaktualizowano jedynie Feed w aplikacji Google na terenie USA, zarówno na Androidzie jak i iOS. W ciągu następnych tygodni aktualizacja pojawi się też na urządzeniach reszty świata.
Via:
venturebeat.com
Źródło:
www.blog.google

Udostępnij
Mobile Trends
Zobacz także