Konferencje
Mobile Trends

Technologie cyfrowe w handlu detalicznym: nowa jakość obsługi klienta

Sukces w handlu detalicznym zależy nie tylko od wysokiej jakości produktów, atrakcyjnej ceny i dostępności towaru. To także relacje międzyludzkie – klienci chętnie wracają w miejsca, gdzie mogą liczyć na perfekcyjną obsługę, życzliwe porady sprzedawców, sprawne rozpatrywanie reklamacji. A co stanie się, gdy do tzw. czynnika ludzkiego dodamy nowoczesne technologie wspierające sprzedaż?

Jak nowoczesne technologie mogą wspierać handel detaliczny?

Coraz więcej firm decyduje się na łączenie sprzedaży w sklepach stacjonarnych z działaniami w internecie. Takie zintegrowane działania omnichannel wymagają wsparcia ze strony technologii. Za pomocą oprogramowania można zarządzać stanami magazynowymi, prowadzić obsługę klientów i działania sprzedażowe, kontrolować politykę cenową i rabatową we wszystkich kanałach.

Ważnym obszarem, w którym można zastosować produkty cyfrowe, są systemy lojalnościowe. Firmy z branży detalicznej wykorzystują takie oprogramowanie, by budować długofalowe relacje z klientami i docierać do potencjalnych nabywców.

Przykładem wykorzystania nowych technologii w handlu detalicznym mogą być narzędzia do automatyzacji zarządzania sklepem internetowym. Zautomatyzować można między innymi obsługę zamówień, płatności, księgowość czy handel na platformach sprzedażowych.

Czy transformację cyfrową powinna przejść każda firma z branży detalicznej?

Transformacja cyfrowa nie jest zarezerwowana wyłącznie dla biznesów internetowych. To właśnie sklepy stacjonarne, dzięki wykorzystaniu sprzedaży wielokanałowej, kiosków informacyjnych czy narzędzi do personalizacji, mogą zwiększyć swoją konkurencyjność w stosunku do sklepów online.

Jak wdrożyć produkty cyfrowe dla handlu detalicznego, by osiągnąć sukces?

Firmy, które decydują się na transformację cyfrową, powinny mieć na uwadze przede wszystkim utrzymanie relacji z klientem. Produkty cyfrowe ukierunkowane na potrzeby klienta nie tylko usprawniają obsługę, ale również sprzyjają budowaniu pozytywnych relacji oraz umożliwiają personalizację usług.


Dobór produktów cyfrowych nie powinien być przypadkowy. Planując zmiany w obszarze sprzedaży i obsługi klienta, warto zwrócić się po wsparcie do ekspertów. Doradcy z takich firm, jak GlobalLogic, specjalizująca się w usługach inżynierii oprogramowania, przyglądają się pełnemu cyklowi życia produktu i na tej podstawie proponują rozwiązania. Dzięki temu transformacja cyfrowa nie przebiega w oderwaniu od procesu sprzedażowego, ale jest z nim spójna.

Udostępnij
Mobile Trends
Zobacz także