Konferencje
Mobile Trends

Testujemy aplikację ShopAlike, czyli wszystkie sklepy w jednym

Coraz więcej mobilnych użytkowników decyduje się na zakupy mobilne. Często mamy do czynienia także z przeglądaniem ofert na smartfonie, aby dokonać zakupu na desktopie czy nawet w sklepie stacjonarnym. ShopAplike to aplikacja, łącząca w sobie ofertę setek sklepów internetowych. W ShopAlike znajdziemy ponad 600 tysięcy produktów – ubrania i dodatki, artykuły dla dzieci, dla domu, dla zwierząt, biurowe czy nawet RTV. Aplikacja oferuje nam ogromny przekrój cenowy, od produktów bardzo tanich, do tych ekskluzywnych. Można tu znaleźć niemal wszystko, a więc tym bardziej warto mieć dostęp do takiej platformy zakupowej zawsze „przy sobie” – w swoim smartfonie. Dzięki temu, za pomocą jednej aplikacji, sprawdzimy równocześnie ofertę setek sklepów.  Sprawdzamy, czy aplikacja sprostała niełatwym wymogom rynku m-commerce.

1 google play 2 pierwsze uruchomienie

Aplikacja dostępna jest do pobrania w trzech najpopularniejszych sklepach z aplikacjami: Google Play, iTunes oraz Windows Store. Dzięki niej, w jednym miejscu znajdziemy produkty setek sklepów i marek, w tym tych cieszących się ogromną popularnością, takich jak Asos, Zalando, Nike, Converse, Sephora, Tchibo oraz dziesiątki innych.
Przy pierwszym uruchomieniu jesteśmy pytani o płeć oraz kraj pochodzenia – na tej podstawie następnie aplikacja wybiera dostępne dla nas produkty, a także sugeruje polecane produkty na podstawie płci.

3 samouczek 4 samouczek 5 samouczek

Na samym początku zostaje wyświetlony mały przewodnik, składający się jedynie z dwóch ekranów, które informują nas o tym, co znajdziemy w asortymencie platformy zakupowej, a także jak można wyszukiwać oraz zmienić ustawienia. Przy dalszym buszowaniu po aplikacji przewodnik pojawia się od czasu do czasu, wskazując opcje, które mogą okazać się przydatne w danej zakładce, jak np. opcje filtrowania. Możemy też zrezygnować z niego, wybierając opcję „Nie pokazuj więcej przewodnika”. Będzie on jednak zdecydowanie przydatny osobom, które dopiero zapoznają się z aplikacją i zakupami na smartfonie – jest czytelny, a przy tym niezbyt nachalny.

7 kategorie 8 kategorie 9 mój shopalike

Po zamknięciu pierwszego wyświetlonego samouczka domyślnie zostaje wyświetlony ekran domowy, gdzie znajdziemy wszystkie kategorie dostępne w aplikacji. Dzięki przejrzystym kafelkom oraz barwnej kolorystyce, łatwo wybrać interesujące nas produkty. Po przewinięciu ekranu w lewo, zostaje wyświetlona zakładka „Mój ShopAlike.pl”, gdzie znajdziemy ostatnio przeglądane produkty oraz polecane artykuły.

10 menu hamburger 11 wyprzedaże 12 sport

W górnej belce cały czas do dyspozycji użytkownika pozostaje lupa, służąca wyszukiwaniu interesujących nas produktów oraz „hamburger”, dzięki któremu rozwijamy menu z wyborem kategorii. Aplikacja automatycznie serwuje nam podpowiedzi do wyszukiwania, po rozpoczęciu wpisywania nazwy produktu. Wyniki wyszukiwania możemy sortować (wg popularności, ceny, przecen i nowości) jak i filtrować (wg podkategorii, rodzaju, koloru, marki, ceny, ulubionego motywu, stylu, materiału, wzoru czy sklepu). Wyniki wyszukiwania za pomocą kafelków prezentują nam zdjęcie produktu, jego cenę oraz obniżkę (jeśli takowa jest dostępna), a także nazwę sklepu, w którym znajdziemy konkretny produkt. Cała aplikacja, mimo mnóstwa danych, jakie w niej znajdziemy, działa płynnie i szybko. Mimo mnogości kategorii, nawigacja przebiega bez większych problemów.

13 wyszukiwanie 14 filtrowanie 15 sortowanie

Przejdźmy teraz do praktyki: postanowiliśmy kupić okulary przeciwsłoneczne. Posłużyliśmy się narzędziem wyszukiwania, wpisując hasło „okulary” („przeciwsłoneczne” zostało automatycznie podpowiedziane). Następnie przefiltrowaliśmy produkty według rodzaju, wybierając „kobieta” (aplikacja może kumulować filtry, a więc możemy wybrać kilka z nich – wybraliśmy dodatkowo cenę do 100zł). Przefiltrowane produkty sortowane są domyślnie według popularności. Kiedy znajdziemy interesujący nas produkt,  zostajemy przeniesieni na podstronę ze szczegółowymi informacjami, gdzie możemy powiększyć zdjęcie, znaleźć pełną nazwę produktu, jego cenę promocyjną i standardową (podaną zawsze w PLN – jest ona przeliczana na złotówki, niezależnie od tego, czy produkt znajduje się oryginalnie w polskim czy zagranicznym sklepie), koszt wysyłki i jej orientacyjny czas, a także opis produktu i podobne produkty. Wśród tych wszystkich danych, zaraz pod zdjęciem, znajduje się duży czerwony baner „Odwiedź sklep”.
Po jego kliknięciu kolejne podstrony mogą ładować się już zdecydowanie dłużej, ponieważ zostajemy przeniesieni na oryginalną stronę sklepu, jedynie z nakładką ShopAlike, pozwalającą nam łatwo powrócić do aplikacji. Nakładka umożliwia nam też odświeżenie strony oraz otworzenie jej w przeglądarce. Jeśli zdecydujemy się na zakup, wszystkie dane wprowadzamy już na mobilnej stronie sklepu, a więc sam proces zakupowy nie jest standaryzowany i zależy od sklepu, w którym dokonamy ostatecznego zakupu. Ma to swoje wady i zalety – wady, ponieważ nie wszystkie sklepy internetowe mogą być równie łatwe w obsłudze i szybkie w ładowaniu, zalety – ponieważ dzięki temu z łatwością możemy przesiąść się z małego ekranu smartfona na duży ekran komputera i sfinalizować zakup na desktopie, co ciągle jest preferowane przez rzeszę klientów.

16 wyniki 17 podstrona produktu 19 nakładka shopalike

Aplikacja ShopAlike to narzędzie przydatne z pewnością osobom, które chcą w jednym miejscu przejrzeć ofertę wielu sklepów naraz. Przypomina ona nieco np. popularne Ceneo, jednak schemat działania wydaje się tutaj nieco inny – w Ceneo częściej szukamy najtańszego sklepu mając na myśli konkretny już produkt. Ceneo różni się również zakresem oferowanych produktów, ponieważ znajdziemy w nim zdecydowanie mniej artykułów np. modowych. W aplikacji ShopAlike łatwość poruszania się między kategoriami, wyszukiwania a także filtrowania i sortowania z pewnością sprawiają, iż cały proces przebiega sprawnie, a wyniki są bardzo przejrzyste. Tego typu aplikacje z pewnością znacząco usprawniają sam proces zakupów w sklepach internetowych. Dzięki ShopAlike możemy również spokojnie przeglądać oferty sklepów na ekranie smartfona bądź tabletu, dokonując zakupu także na smartfonie lub przenosząc się na inne urządzenie. ShopAlike pozwoli „pobuszować” po sklepach np. w podróży czy kolejce, oferując szeroki zakres produktów w jednym miejscu. To rozwiązanie przyjemne i praktyczne równocześnie – kobiety będą w raju, mogąc „chodzić” po dziesiątkach sklepów naraz na ekranie swojego smartfona, a równocześnie wszystkich użytkowników zadowoli praktyczność łatwego i szybkiego wyszukania produktu oraz dokonania zakupu.

Udostępnij
Mobile Trends
Zobacz także