The Mobile Index to strona z pewnością godna uwagi. Jest to platforma stworzona przez agencję mobile marketingu Mobext, poświęconą w pełni ideom mobile. The Mobile Indeks to multimedialny słowniczek pojęć związanych z urządzeniami mobilnymi. Ale nie taki zwykły słowniczek.
Już sam wygląd strony przyciąga uwagę – utrzymana jest ona w stonowanej szarej kolorystyce. Wykorzystuje bardzo popularną ostatnimi czasy technikę parallax scrolling. Po lewej stronie widoczny jest cały alfabet, dzięki któremu łatwo możemy nawigować pośród pojęć. Po lewej stronie ekranu znajduje się także dłoń, ukazująca poszczególne litery w języku migowym. Proste, ale efektywne rozwiązanie! Po prawej stronie mamy czytelny, słownikowy podział haseł.
Po kliknięciu w interesujące nas hasło zostajemy przeniesieni na podstronę z anglojęzycznym wyjaśnieniem. Nie są to jednak suche, naukowe formułki, niczym skopiowane z Wikipedii. Wyjaśnienia pośrednio tłumaczą, ale i równocześnie zachęcają do refleksji, poruszając ciekawe aspekty danego zagadnienia. Co więcej, wyjaśnienie często wzbogacone jest grafiką czy filmem, które pomagają zrozumieć co stoi za danym hasłem, lub też prezentują one ciekawostkę dotyczącą danego zagadnienia. Rozwiązanie to zachęca do przeglądania zarówno mobile’owych geeków, jak i laików!
Obecnie słownik zawiera 41 haseł. Autorzy jednak chętnie przyjmują sugestie i wzbogacają słownik o nowe pojęcia. Poniżej dwa przykładowe hasła, przetłumaczone z języka angielskiego:
Augmented Reality:
Prawdziwy świat okazuje się już niewystarczająco interesujący i komputerowo wygenerowane obrazy zaczną nakładać się na nasze pole widzenia. Z tego, co mówią, przynajmniej tak ma wyglądać nasza najbliższa przyszłość. Niezależnie od tego, co nas czeka, najważniejszy w AR jest odpowiedni kontekst zastosowania, nie oszukiwanie naszych zmysłów.
Ciekawostka: Augmented (hyper) Reality daje nam wyobrażenie przyszłości, w której reklamy będą rzutowane na każdy element wizualny otaczającego nas środowiska.
Wi-Fi:
Pamiętacie dial-upy? Teraz wydają się one odległym snem (lub raczej koszmarem). Na szczęście świat posunął się do przodu i fizyczne ograniczenia telefonu należą do przeszłości. Na wiele sposobów, bezprzewodowość XXI wieku ucieleśnia prawdziwą naturę radia. I spójrzmy prawdzie w oczy – szerokopasmowość jest tak naprawdę jedynie technicznym pojęciem używanym do promocji szybkiego internetu. A więc wraz z wzrostem zasięgu nadawczego i coraz niższymi cenami mobilnego dostępu, coraz więcej ludzi na całym świecie może „podłączyć się” do sieci. Nasza nadzieja: cała planeta stanie się jednym super-szybkim hot spotem, ponieważ przełamywanie barier stojących na drodze do bezprzewodowego połączenia internetowego leży w najlepszym interesie wszystkich ludzi.
Ciekawostka: Projekt Loon stanowi próbę Google w stworzeniu darmowej, globalnej Wi-Fi infrastruktury, stworzonej z balonów unoszących się w powietrzu.
Źródło:
http://www.themobileindex.com/