Twitter to jeden z najpopularniejszych kanałów społecznościowych, a cała jego idea polega na wysyłaniu wiadomości do 140 znaków. W Polsce Twitter może nie jest aż tak popularny, jak na Zachodzie, jednak coraz więcej użytkowników decyduje się na założenie tam swojego konta. Twitter zdecydował się zainwestować w rozwój reklam mobilnych w swojej aplikacji, nabywając startup TapCommerce za 100 milionów dolarów!
Targetowanie reklam mobilnych
Za kwotę 100 milionów dolarów (Twitter nie potwierdził oficjalnie tej kwoty), Twitter postanowił nabyć TapCommerce. To startup, który pomaga firmom targetować ich reklamy mobilne. Targetowanie przebiega w podobny sposób, jak w przypadku np. desktopowych reklam w przeglądarkach internetowych. Wydawcy będą mogli dopasować swoje reklamy do odbiorców m.in. według ich zainteresowań, słów kluczowych, płci, lokalizacji, języka i używanego urządzenia. Reklama będzie dopasowana również według kryterium wcześniejszej aktywności użytkownika telefonu – dotychczas było to zdecydowanie utrudnione, ze względu na brak obsługi cookies w telefonach. Współzałożyciel i CEO TapCommerce, Brian Long, twierdzi, że taki typ targetowania jest możliwy dzięki dużym ilościom danych zestawionym ze skomplikowanymi analizami statystycznymi.
Aplikacje maksymalnie dopasowane
Co miesiąc z Twittera korzysta ponad 1 miliard użytkowników systemów operacyjnych iOS i Android. Stąd też decyzja o rozbudowaniu systemu reklam mobilnych. Reklamy mają odsyłać użytkowników do konkretnych aplikacji w sklepach Google Play i App Store, które mogą trafiać w ich gusta. Reklamy będą odsyłać również do konkretnych aplikacji, jeśli te zostały już zainstalowane na telefonach użytkowników. Reklamy będą rozliczane według schematu cost-per-app-click (CPAC) – wydawca będzie obciążony opłatą tylko jeśli użytkownik kliknie w wyświetloną reklamę.
Twitter nie jest jedyny w swoim pomyśle. Facebook już od dłuższego czasu korzysta z tego typu reklam w swojej aplikacji mobilnej, a ostatnimi czasy również Google wprowadziło ten typ reklam w aplikacji YouTube. Ponadto twitterowska wersja reklam zagości jedynie na smartfonach z iOS lub Androidem. Taka decyzja kierowana jest statystykami – zdecydowana większość użytkowników aplikacji Twitter korzysta właśnie z tych systemów operacyjnych.
Źródło:
https://blog.twitter.com/2014/welcoming-tapcommerce-to-the-flock
http://techcrunch.com/2014/06/30/twitter-rolls-out-app-install-and-engagement-ads-and-new-click-pricing-globally/
http://techcrunch.com/2014/06/30/twitter-acquires-tapcommerce/