Okres pomiędzy Black Friday a Świętami Bożego Narodzenia to czas zakupowego szału – zarówno w zakresie zwykłych zakupów, jak i zakupów internetowych czy mobilnych. Badania przeprowadzone przez portal Business Insider wykazały, że użytkownicy systemu Apple korzystający z iPhone’ów i iPad’ów wykorzystują swoje urządzenia 5 razy bardziej efektywnie w zakresie zakupów online, niż użytkownicy urządzeń z Androidem.
Takie wnioski z pozoru wydają się nieco paradoksalne. Według niektórych statystyk aż 80% posiadaczy smartfonów posiada telefony z Androidem, a jednak są one o wiele słabiej wykorzystywane od urządzeń Apple. Ci drudzy wydają za pośrednictwem swoich smartfonów zdecydowanie więcej pieniędzy.
Smartfony z Androidem zdają się nie odbiegać zbytnio od iPhone’ów, a w niektórych aspektach zdają się nawet je przewyższać. Mają taką samą moc i parametry, większe ekrany. Ale co z tego, skoro w wielu przypadkach te parametry nie są po prostu doceniane i używane?
Przyglądając się polskim realiom, taki układ nie powinien dziwić. Urządzenia Apple są po prostu przeważnie sporo droższe od tych od Google. Operatorzy telefonii komórkowych nie sprzedają już „dumbfonów”, czyli dawnych feature phones bez systemów operacyjnych, a każdy klient chcący kupić nowy telefon niejako zmuszony jest do zakupu smartfona. Bardzo istotnym kryterium jest też cena, bowiem jeśli ktoś nie potrzebuje telefonu do korzystania z aplikacji czy internetu, a do podstawowych czynności, decyduje się na tańszy model. A te tańsze modele oferuje m.in. właśnie Android, bowiem „tani iPhone” ciągle brzmi raczej jak oksymoron. Użytkownicy smartfonów z Androidem w znacznej większości używają swoich telefonów do dzwonienia, smsowania i najprostszych gier. Dokonywanie zakupów za pomocą smartfona dla niektórych (większości?) z nich to czarna magia.
Jak pisze Business Insider, jest to jeden z powodów, dla którego Apple nie przejmuje się zbytnio wzrostem liczby smartfonów z Androidem na Wschodzie. Użytkownicy Androida nie przynoszą twórcom aplikacji zbyt dużych zysków, które z kolei gwarantują im użytkownicy iPhone’ów.
Jednak nie wszystko jest czarno-białe. Oczywiście są bardzo zaawansowani i zaangażowani użytkownicy smartfonów z Androidem. Bądź co bądź, również należy zwrócić uwagę na to, iż 20% bardzo zaangażowanych użytkowników iPhone’ów i tak może nie dorównywać – uogólnijmy – średniozaawansowanym użytkownikom smartfonów z Androidem. Dlatego też na dłuższą metę, zwycięzcą może okazać się Google.
Źródło:
http://www.businessinsider.com/apple-android-market-share-ecommerce-2014-1