Vera Pershina, dyrektor regionalna KAYAK-a na Polskę i Rosję, udziela odpowiedzi na 3 pytania do prelegenta Mobile Trends Conference 2016. W tym roku świętujemy pięciolecie konferencji – z wywiadu dowiecie się, jak prelegentka ocenia ten okres w branży mobilnej. Jak sama mówi, był to czas rewolucji i znaczących zmian w życiu wielu ludzi, jakie przyniosły telefony komórkowe.
W tym roku świętujemy 5. edycję Mobile Trends Conference. Jak oceniasz zmiany w branży mobilnej na przestrzeni ostatnich pięciu lat?
Bez wątpienia ostatnie pięciolecie można określić mianem rewolucji. Rynek uległ znaczącej przemianie. Żadna inna technologia nie wpłynęła w takim stopniu na życie ludzi, jak telefon komórkowy. To najszybciej rozprzestrzeniające się zjawisko w historii. Z roku na rok coraz częściej korzystamy z urządzeń mobilnych, a oglądanie telewizji, rozmowa na Facebooku i planowanie urlopu w aplikacji w tablecie czy telefonie komórkowym stało się codziennością.
Oczywiście mają miejsce również inne zmiany, choćby potrzeba łatwej i szybkiej obsługi, a co za tym idzie – rezerwacji bezpośredniej. Poza tym podstawą stały się personalizacja i zarządzanie – konsumenci oczekują odpowiedzi na pytania, o których jeszcze nawet nie pomyśleli, oraz, że będą mogli załatwić dowolną sprawę w każdym miejscu o każdej porze. Dlatego też zmieniła się nasza wizja. Nie zmieniło się i z pewnością w ciągu najbliższych pięciu lat nie zmieni się jedno – nie można stać w miejscu, trzeba się szybko przystosowywać!
Development Day, Business Day, a może Inspiration Day – na który z dni konferencji czekasz z największą niecierpliwością i dlaczego?
Oczywiście na Business Day – to dzień mojego wystąpienia! Poza tym nie mogę się doczekać Inspiration Day. Mam nadzieję, że poznam wiele osób, które chętnie opowiedzą o swoich inspiracjach z różnych dziedzin. To pozwoliłoby nam spojrzeć na pewne sprawy dotyczące naszego biznesu z innej perspektywy. Obecnie mieszkam w Berlinie, dlatego dla mnie konferencja to również doskonała okazja, żeby lepiej przyjrzeć się rynkowi w Polsce, poznać miejscowe case studies, porozmawiać o trendach i zrozumieć potrzeby tutejszych użytkowników.
Wygłosisz prelekcję na Mobile Trends Conference 2016. O czym będzie Twoje wystąpienie?
W skrócie? O tym, w jaki sposób aplikacje mobilne zmieniają rynek turystyczny – oczywiście na przykładzie serwisu KAYAK. Nazywano nas „najlepszą stroną do planowania i rezerwacji podróży”. Uchodziliśmy za wyszukiwarkę internetową. KAYAK miał skłaniać ludzi jedynie do wyszukiwania lotów czy hoteli. Teraz jest inaczej. Chcemy być najlepszą aplikacją do PLANOWANIA i ORGANIZACJI podróży. Opowiem zatem, jak można zapewnić ludziom możliwość samodzielnego podejmowania najlepszych decyzji w czasie ich wyjazdów.