
Prowadząc sklep internetowy należy brać pod uwagę wiele zmiennych i różne możliwości, które nie tylko pozwalają pomnażać Twoje dochody, ale też dadzą Twoim klientom więcej szans na realizację transakcji. Jednym z takich rozwiązań może okazać się wprowadzenie płatności na raty w sklepie internetowym. Sprawdź korzyści i wyzwania stojące za takim pomysłem!
Zakupy na raty w sklepie internetowym – korzyści
Sektor B2B może liczyć na spore korzyści w przypadku wprowadzenia zakupów online rozłożonych na raty. Nic zatem dziwnego, że mali i średni przedsiębiorcy chętnie wybierają taki model płatności. Zgodnie z badaniem przeprowadzonym przez Fakturatkę, aż 30% firm wyraża chęć skorzystania z tego rodzaju opcji.
Należy w tym miejscu podkreślić kilka najistotniejszych, z punktu widzenia przedsiębiorców, czynników wpływających na podjęcie decyzji o dokonaniu zakupów na raty:
- rozłożenie płatności za zakup pozwala zachować płynność finansową przedsiębiorstwa,
- możliwość dokonania zakupu niezbędnych elementów nawet przy ograniczonym budżecie,
- jasne warunki finansowania ułatwiają zarządzanie środkami finansowymi przedsiębiorstwa – które może z wyprzedzeniem ustalić wysokość comiesięcznych rat.
Kontrahent, który zyskuje szansę na płatność ratalną, jest bardziej skłonny do zwiększenia wartości koszyka zakupowego (wzrost konwersji). Tym samym zakupy ratalne zapewniają:
- wzrost sprzedaży,
- poprawę relacji z klientami,
- wzrost zaufania ze strony kupujących,
- szerszą ofertę dostosowaną do potrzeb klienta.
Jak działają zakupy na raty w e-commerce?

W zależności od przyjętego przez sklep internetowy modelu sprzedaż ratalna w e-commerce przebiega mniej więcej na podobnych zasadach i polega na uzyskaniu drogą elektroniczną kredytu na dokonanie zakupu.
Pierwszą możliwością jest skorzystanie ze współpracy z bankami. Instytucja finansowa przedstawia warunki, na jakich może udzielić kupującemu pożyczki i po akceptacji można przejść do finalizacji transakcji.
Dogodnym rozwiązaniem jest też możliwość skorzystania z oferty dostawców płatności takich, jak PayU, którzy obsługują już tradycyjne metody zapłaty w sklepie.
W obu wypadkach sklep otrzymuje całą kwotę od razu po zakupie.
Wybór odpowiedniego dostawcy płatności
Wybór odpowiedniego dostawcy płatności obsługującego zakupy na raty powinien być dobrze przemyślany. Konieczne będzie ponadto zadbanie o prawidłowe, techniczne wprowadzenie nowego udogodnienia bezpośrednio w struktury strony internetowej.

Nie można też zapominać o tym, że wybrany podmiot powinien wzbudzać zaufanie w oczach klientów – to oznacza, że lepiej wybrać rozpoznawalnego dostawcę – tj. PayU.
Przy wyborze dostawcy płatności należy kierować się następującymi kryteriami:
- koszty obsługi ze strony pośrednika (ewentualne prowizje),
- renoma marki – im bardziej znany dostawca, tym większe zaufanie wzbudza,
- wsparcie techniczne – dobrze, gdy pośrednik płatności zapewnia pomoc przy zaimplementowaniu nowej opcji płatności, jak i dalszej obsłudze transakcji,
- łatwość obsługi – im wygodniejszy sposób płatności na raty, tym większa liczba klientów skłonna będzie z niej skorzystać.
PragmaPay – nowoczesne płatności odroczone i raty dla firm w bramce PayU
PragmaPay to innowacyjne rozwiązanie typu BNPL (Buy Now, Pay Later) stworzone przez PragmaGO i udostępnione przez PayU, które umożliwia firmom szybkie i elastyczne finansowanie zakupów online w modelu B2B. Przedsiębiorcy mogą skorzystać z odroczenia płatności lub rozłożenia jej na raty, w zakresie od 100 zł do nawet 50 tys. zł, a decyzja o finansowaniu zapada w zaledwie 90 sekund. Dzięki temu mikro i małe firmy zyskują możliwość natychmiastowego zakupu niezbędnych produktów czy usług, bez obciążania bieżącego budżetu. Dla sprzedawców to szansa na zwiększenie wartości koszyka nawet o 60% i wzrost konwersji o 20–40%, bez potrzeby dodatkowej integracji systemu płatności.
PragmaPay nie tylko wspiera płynność finansową przedsiębiorstw, ale również przejmuje pełne ryzyko braku spłaty, dzięki czemu stanowi bezpieczne i wygodne rozwiązanie dla obu stron transakcji.
Wprowadzenie zakupów na raty w sklepie
Wprowadzenie zakupów na raty w sklepie internetowym to rozwiązanie, które może przynieść wymierne korzyści zarówno sprzedawcom, jak i klientom. Dzięki elastycznym formom finansowania takim jak PragmaPay dostępne w ramach PayU, przedsiębiorcy zyskują większą swobodę zakupową, a sprzedawcy – realną szansę na zwiększenie wartości koszyka i poprawę konwersji.
Zakupy ratalne wspierają płynność finansową firm, budują lojalność klientów i odpowiadają na potrzeby dzisiejszego e-commerce, szczególnie w modelu omnichannel, gdzie spójność doświadczenia zakupowego ma kluczowe znaczenie. Przy odpowiednio dobranym dostawcy i poprawnym wdrożeniu, sprzedaż ratalna może stać się jednym z najważniejszych elementów strategii rozwoju Twojego sklepu internetowego.
[1] https://fakturatka.pl/dokumenty/fakturatka_raport-1