Konferencje
Mobile Trends
zakupy na raty

Zakupy na raty przez Internet w sklepie internetowym. Czy warto wdrożyć?

Prowadząc sklep internetowy należy brać pod uwagę wiele zmiennych i różne możliwości, które nie tylko pozwalają pomnażać Twoje dochody, ale też dadzą Twoim klientom więcej szans na realizację transakcji. Jednym z takich rozwiązań może okazać się wprowadzenie płatności na raty w sklepie internetowym. Sprawdź korzyści i wyzwania stojące za takim pomysłem!

Zakupy na raty w sklepie internetowym – korzyści 

Sektor B2B może liczyć na spore korzyści w przypadku wprowadzenia zakupów online rozłożonych na raty. Nic zatem dziwnego, że mali i średni przedsiębiorcy chętnie wybierają taki model płatności. Zgodnie z badaniem przeprowadzonym przez Fakturatkę, aż 30% firm wyraża chęć skorzystania z tego rodzaju opcji.

Należy w tym miejscu podkreślić kilka najistotniejszych, z punktu widzenia przedsiębiorców, czynników wpływających na podjęcie decyzji o dokonaniu zakupów na raty:

  • rozłożenie płatności za zakup pozwala zachować płynność finansową przedsiębiorstwa,
  • możliwość dokonania zakupu niezbędnych elementów nawet przy ograniczonym budżecie,
  • jasne warunki finansowania ułatwiają zarządzanie środkami finansowymi przedsiębiorstwa – które może z wyprzedzeniem ustalić wysokość comiesięcznych rat.

Kontrahent, który zyskuje szansę na płatność ratalną, jest bardziej skłonny do zwiększenia wartości koszyka zakupowego (wzrost konwersji). Tym samym zakupy ratalne zapewniają:

  • wzrost sprzedaży,
  • poprawę relacji z klientami,
  • wzrost zaufania ze strony kupujących,
  • szerszą ofertę dostosowaną do potrzeb klienta.

Jak działają zakupy na raty w e-commerce?

W zależności od przyjętego przez sklep internetowy modelu sprzedaż ratalna w e-commerce przebiega mniej więcej na podobnych zasadach i polega na uzyskaniu drogą elektroniczną kredytu na dokonanie zakupu.

Pierwszą możliwością jest skorzystanie ze współpracy z bankami. Instytucja finansowa przedstawia warunki, na jakich może udzielić kupującemu pożyczki i po akceptacji można przejść do finalizacji transakcji.

Dogodnym rozwiązaniem jest też możliwość skorzystania z oferty dostawców płatności takich, jak PayU, którzy obsługują już tradycyjne metody zapłaty w sklepie.

W obu wypadkach sklep otrzymuje całą kwotę od razu po zakupie.

Wybór odpowiedniego dostawcy płatności

Wybór odpowiedniego dostawcy płatności obsługującego zakupy na raty powinien być dobrze przemyślany. Konieczne będzie ponadto zadbanie o prawidłowe, techniczne wprowadzenie nowego udogodnienia bezpośrednio w struktury strony internetowej.

nowoczesne systemy płatności online

Nie można też zapominać o tym, że wybrany podmiot powinien wzbudzać zaufanie w oczach klientów – to oznacza, że lepiej wybrać rozpoznawalnego dostawcę – tj. PayU.

Przy wyborze dostawcy płatności należy kierować się następującymi kryteriami:

  • koszty obsługi ze strony pośrednika (ewentualne prowizje),
  • renoma marki – im bardziej znany dostawca, tym większe zaufanie wzbudza,
  • wsparcie techniczne – dobrze, gdy pośrednik płatności zapewnia pomoc przy zaimplementowaniu nowej opcji płatności, jak i dalszej obsłudze transakcji,
  • łatwość obsługi – im wygodniejszy sposób płatności na raty, tym większa liczba klientów skłonna będzie z niej skorzystać.

PragmaPay – nowoczesne płatności odroczone i raty dla firm w bramce PayU

PragmaPay to innowacyjne rozwiązanie typu BNPL (Buy Now, Pay Later) stworzone przez PragmaGO i udostępnione przez PayU, które umożliwia firmom szybkie i elastyczne finansowanie zakupów online w modelu B2B. Przedsiębiorcy mogą skorzystać z odroczenia płatności lub rozłożenia jej na raty, w zakresie od 100 zł do nawet 50 tys. zł, a decyzja o finansowaniu zapada w zaledwie 90 sekund. Dzięki temu mikro i małe firmy zyskują możliwość natychmiastowego zakupu niezbędnych produktów czy usług, bez obciążania bieżącego budżetu. Dla sprzedawców to szansa na zwiększenie wartości koszyka nawet o 60% i wzrost konwersji o 20–40%, bez potrzeby dodatkowej integracji systemu płatności.

PragmaPay nie tylko wspiera płynność finansową przedsiębiorstw, ale również przejmuje pełne ryzyko braku spłaty, dzięki czemu stanowi bezpieczne i wygodne rozwiązanie dla obu stron transakcji.

Wprowadzenie zakupów na raty w sklepie

Wprowadzenie zakupów na raty w sklepie internetowym to rozwiązanie, które może przynieść wymierne korzyści zarówno sprzedawcom, jak i klientom. Dzięki elastycznym formom finansowania takim jak PragmaPay dostępne w ramach PayU, przedsiębiorcy zyskują większą swobodę zakupową, a sprzedawcy – realną szansę na zwiększenie wartości koszyka i poprawę konwersji.

Zakupy ratalne wspierają płynność finansową firm, budują lojalność klientów i odpowiadają na potrzeby dzisiejszego e-commerce, szczególnie w modelu omnichannel, gdzie spójność doświadczenia zakupowego ma kluczowe znaczenie. Przy odpowiednio dobranym dostawcy i poprawnym wdrożeniu, sprzedaż ratalna może stać się jednym z najważniejszych elementów strategii rozwoju Twojego sklepu internetowego.

[1] https://fakturatka.pl/dokumenty/fakturatka_raport-1

Udostępnij
Mobile Trends
Zobacz także