Konferencje
Mobile Trends

Zamawianie kursów w iTaxi będzie szybsze i wygodniejsze

Firma iTaxy wprowadza zmiany do aplikacji mobilnej. Przebudowa algorytmów przetwarzania zleceń i przydzielania kierowców ma skrócić czas oczekiwania na taksówkę. Klienci będą mogli także zmienić sposób płatności w trakcie kursu czy wygodniej złożyć zamówienie przez telefon.
iTaxi działa już w 150 miastach w całej Polsce. W aplikacji zamówimy przewóz z licencjonowanym taksówkarzem mając do wyboru różne klasy pojazdów, od popularnej do luksusowej. Stawka naliczana jest od kilometra. Punkt odbioru wybieramy z mapki mogąc ustalić również konkretną godzinę przewozu. Zamówienie opłacane jest gotówką albo z karty podpiętej do założonego wcześniej konta, prywatnego lub biznesowego. Ceny przejazdu wahają się w zależności od taryfy, w Krakowie, mniej więcej od 2.30 do 2.80 zł za kilometr.
Taksówki w iTaxi można wybierać na podstawie szybkości przyjzdu, najniższej ceny, jak i modelu pojazdu. Klient ma też okazję sprecyzować zamówienie – podać liczbę pasażerów, zamówić pojazd z dużym bagażnikiem czy z klimatyzacją i możliwością przewozu zwierząt. W razie potrzeby doda też notkę dla kierowcy.

Zmiana formy płatności możliwa również w trakcie przejazdu

Od grudnia pasażerowie z najnowszą wersją aplikacji iTaxi mają możliwość samodzielnej edycji sposobu dokonywania płatności w trakcie trwania kursu. Kierowca zostanie natychmiast powiadomiony o takiej zmianie w swojej aplikacji. Nagły brak środków na koncie lub brak gotówki przestaną być problematyczną niespodzianką dla klientów.

Zamów taksówkę przez aplikację i przez… telefon

W razie braku dostępu do internetu, taksówkę w iTaxi zamówimy również tradycyjnie, dzwoniąc pod wskazany numer telefonu. Call center rozpozna klienta po numerze telefonu i zaproponuje mu przejazd, np. na adres siedziby firmy, najczęściej wybierany adres lub w miejsce zakończenia ostatniego kursu. Firma pracuje również nad usprawnieniem i przyspieszeniem obsługi kursów zamawianych telefonicznie o kolejne 25 proc.

Również dla osób niewidomych

Z usług kierowców iTaxi korzystać mogą również osoby niewidome i niedowidzące. Dzięki wprowadzonym zmianom zamówią przejazd bez dzwonienia. Na iOS aplikację dostosowano bowiem do opcji Voice Over. Wystarczy włączyć ją w opcjach iPhone’a i skonfigurować aplikację. Dzięki temu sterowanie aplikacją może odbywać się w poprzez proste gesty i komunikację głosową. Podobne rozwiązanie przygotowywane jest pod kątem urządzeń z Androidem.

Zamów przejazd a algorytm zamówi odpowiednią taksówkę

Za cały proces doboru odpowiedniego pojazdu do preferencji klienta odpowiadają algorytmy aplikacji. Zostały one usprawnione, dzięki czemu średni czas dojazdu do klienta zmniejszył się o 10%, do niewiele ponad 6 minut (a w przypadku większości kursów biznesowych jest jeszcze krótszy). Jak mówi Gaweł Boguta, dyrektor IT w iTaxi:

(…) Krótszy czas dojazdu oznacza większą efektywność floty, czyli większą liczbę kursów możliwych do obsłużenia przez te same pojazdy i mniej odrzucanych zleceń. W Warszawie, głównym rynku iTaxi, na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy produktywność kierowców zwiększyła się łącznie o ponad 50%

Jeszcze szybszy dojazd do klienta

Na potrzeby rozwoju algorytmu stworzono symulator kierowców i pasażerów. Narzędzie odwzorowuje wszystkie procesy składające się na obsługę zamówień składanych przez pasażerów. Pozwoliło dzięki temu na przetestowanie rozwijanych wersji algorytmu, a te działające lepiej od obecnej, przechodzą obecnie testy A/B w realnym świecie. Kolejnym krokiem rozwoju będzie stworzenie zupełnie nowego algorytmu bazującego na rozwiązaniach sztucznej inteligencji. Miałby on automatycznie dostosowywać się do aktualnej sytuacji popytu i podaży z uwzględnieniem przejezdności dróg w danym mieście – informuje Boguta.

iTaxi od 5 lat na polskim rynku

Polska aplikacja iTaxi działa na rodzimym rynku od 5 lat. Jak wszystkie firmy przewozowe oparte na aplikacjach mobilnych, tak i iTaxi zmierza ku dopracowywaniu algorytmów i automatyzacji. Jej największymi konkurentami są Uber oraz MyTaxi, a od roku 2016 Taxify.
Źródło: Informacja prasowa (iTaxi)

Udostępnij
Mobile Trends
Zobacz także