Liczba aplikacji w Google Play rośnie z miesiąca na miesiąc. Obecnie to około 2,8 mln czekających na pobranie produktów. Tak naprawdę jedynie garstka z nich może liczyć jednak na uwagę użytkowników. W jaki sposób zwiększyć ich szansę na sukces? Na swoim blogu, Google przedstawiło właśnie 5 wskazówek dotyczących skutecznej dystrybucji gier i aplikacji mobilnych.
Zaprezentowane na blogu rady pochodzą ze zorganizowanego w ramach Game Developers Conference panelu dyskusyjnego. W trakcie jego trwania, dobrymi praktykami w zakresie wprowadzania aplikacji i gier mobilnych do Google Play podzielili się pracownicy Electronic Arts, Hutch Games, Nix Hydra, Space Ape Games oraz Omnidrone.
Duże testy przed premierą są niezbędne!
Najważniejsze, by aplikacja działała niezawodnie na każdym urządzeniu od początku swojego cyfrowego życia. Skutecznie pomogą w tym duże, przedpremierowe testy przeprowadzone na zwykłych użytkownikach. Powinny dotyczyć one nie tylko spraw technicznych aplikacji, ale też jej stylu artystycznego, mechanik rozgrywki, płynności wejścia, komunikacji z użytkownikiem itp. Każda informacja zwrotna ma tutaj znaczenie, pozwala sprawdzić co podoba się odbiorcom, co nie, a co można jeszcze usprawnić. Naturalnie, nie wszystkie pomysły uda się wdrożyć wraz z premierą. Warto maksymalnie dopracowywać jednak te już istniejące i dokładać następne w ramach dalszych aktualizacji.
Udziel wczesnego dostępu
Jedną z dróg, pozwalających na przetestowanie aplikacji przed premierą, jest udostępnienie jej użytkownikom w ramach Wczesnego Dostępu (Early Access Program). Zainteresowani zyskują dzięki temu okazję przetestowania apki oraz udzielenia deweloperom stosownych rad w nierozstrzygniętych kwestiach (np. sterowania rozgrywką). Poprawki wniesione dzięki wczesnemu dostępowi potrafią bardzo wyraźnie poprawić retencję i monetyzację tytułu.
„Wstępna rejestracja” zwiększy ilość pobrań w D1
Na Androidzie swoją premierę świętowała właśnie oczekiwana gra mobilna Super Mario Run. Na długo przed jej „startem”, możliwe było zarejestrowanie się do pobrania tytułu, za pomocą widocznego w Google Play przycisku Call-to-action. Jego kliknięcie powoduje, że w dzień swojej premiery aplikacja przypomni o swoim istnieniu poprzez powiadomienie. Z funkcji tej skorzystać może każdy deweloper, który planuje start swojej aplikacji na Androidzie. Wstępna rejestracja pozwala budować świadomość marki na bardzo wczesnym etapie promocji. Znacznie zwiększa także liczbę instalacji w tzw. „pierwszy dzień” (D1).
Sprawdź różne warianty, by jak najlepiej zaprezentować swoją aplikację
Jak zawsze, liczy się nie tylko produkt, ale też jego atrakcyjne zaprezentowanie na liście Google Play. Dobrze jest porównać między sobą różne warianty materiałów promocyjnych: ikony, obrazki, opisy, a następnie wybrać te, które przyniosą aplikacji największą liczbę instalacji. Naturalnie pomogą w tym opinie i działania użytkowników (np. ilość potencjalnych pobrań przy wyborze danej ikony). Testy przeprowadzić można za pomocą „Store Listing Experiments”, dostępnych w konsoli deweloperskiej Google Play. W zależności od planowanego obszaru dystrybucji lub typu testowanych materiałów, eksperymenty przeprowadzać można lokalnie lub globalnie.
Zbieraj informacje zwrotne po premierze
Użytkownicy potrafią udzielić deweloperom wielu cennych wskazówek. Oczywiście nie tracą one na wartości po premierze aplikacji. Feedback warto przyjmować wszystkimi drogami – w samej apce, e-mailem, poprzez media społecznościowe. Bardzo ważne są wszelkie sugestie zawarte w recenzjach użytkowników w Google Play.
Źródło:
android-developers.googleblog.com