Tworzenie wartościowych treści na firmowym blogu to doskonały sposób na przyciągnięcie potencjalnych klientów i przekonanie ich do usług Twojej firmy. Jest tylko jeden problem. Trzeba zadbać o to, by owi przyszli klienci faktycznie na blog zaglądali. Jak to zrobić? Przedstawiamy kilka pomysłów.
Udzielaj się na grupach tematycznych na Facebooku
Wiele osób szukając porad i sugestii na temat rozwiązania konkretnego problemu, zagląda na facebookowe grupy dyskusyjne i właśnie tam porusza temat. Czemu tego nie wykorzystać i nie udzielać się w odpowiedziach na zadane pytania, przy okazji odsyłając do podobnych tematów na swoim blogu?
Co więcej, sam możesz zaczynać takie wątki, polecając nowe wpisy. Pamiętaj jednak, żeby nie robić tego nachalnie i by działalność taka pozostawała w zgodzie z charakterem grupy.
Lepsza widoczność w Google
Redagując nowy artykuł staraj się już od początku myśleć o tym, pod jakimi frazami powinien być widoczny w Google. Oczywiście, w przypadku bardziej konkurencyjnych słów kluczowych uzyskanie dobrych pozycji może być trudne, ale nic nie stoi na przeszkodzie, by wpleść w treść wpisu frazy związane z niszowymi problemami dotyczącymi danej branży. W połączeniu z linkowaniem wewnętrznym poszczególnych postów masz spore szanse na uzyskanie tematycznie powiązanych wejść z wyszukiwarki.
Ściągaj czytelników ponownie dzięki web push
Jeżeli już ktoś trafił na Twój blog firmowy – zadbaj, aby zaglądał na niego częściej. Jak? Sposobów jest kilka. Najbardziej oczywisty to zachęta do zapisania się na newsletter. Musisz jednak pamiętać, że choć metoda ta jest skuteczna, zawsze ryzykujesz, że Twoja wiadomość zniknie pomiędzy innymi mailingami lub wręcz wpadnie do skrzynki ze spamem.
Alternatywą jest system powiadomień web push na platformie PushPushGo.com, dzięki któremu Twoi klienci mogą otrzymywać powiadomienia bezpośrednio w swojej przeglądarce, bez konieczności zaglądania na skrzynkę mailową (nadal zachowując możliwość rezygnacji z subskrypcji). Metoda ta jest tyleż prosta, co nieinwazyjna, co dodatkowo sprzyja pozytywnemu odbiorowi.